• Anonym (Trådstartaren)

Vecka 35 och massor med fosterrörelser?

Är just nu i vecka 35 med mitt andra barn. Han har rört sig en hel del hela graviditeten men idag har det plötsligt blivit mycket mer och vidare rörelser (trots att det är trångt) än det är annars. Sitta ner är mycket obekvämt och inget verkar få han att lugna ner sig. Trodde jag skulle vara beredd på minskade rörelser såhär långt in, inte mer. Kan ju tillägga att han ligger med huvudet ner.

Någon som varit med om något liknande? Bör jag oroa mig? Vet ju att om rörelserna minskar mycket så ska man kolla upp det, men vad kan orsaka en ökning?

• Svar på tråden Vecka 35 och massor med fosterrörelser?
  • Venna

Jag är också i v 35 med mitt andra barn och har de senaste två veckorna märkt att bebisen är mer aktiv än förut. Han/hon ligger också med huvudet neråt i fixerat läge.

Min mage har fullkomligt exploderat de senaste två veckorna också, så jag vet inte om det är för att bebisen har det så trångt som det känns som att den rör sig mer kanske, eller om magen bara ser större ut för att bebisen har ändrat läge.

Ont gör det emellanåt iallafall, särskilt kring hö revben. Det liksom kliar och svider hela tiden, känns som ett stort invändigt blåmärke.

• längtar och väntar

Jag är i vecka 36, och bebis rör sig för fullt.. Anledningen till att du känner det annorlunda är för att det är trångt där inne. Det blir mer hårda buffar och så då.

• Anonym

Förstår vad ni menar men borde det verkligen bli en stor skillnad på mängden rörelser från igår till idag? För typen av rörelser är samma bara 10ggr (uppskattat) så mycket idag.

• längtar och väntar
    Anonym skrev 2010-04-26 22:30:38 följande:
    Förstår vad ni menar men borde det verkligen bli en stor skillnad på mängden rörelser från igår till idag? För typen av rörelser är samma bara 10ggr (uppskattat) så mycket idag.
    Var glad att bebis rör sig mer! Varför skulle det vara farligt? Det är om bebis rör sig mindre som du ska kontakta förlossningen.
  • Anonym
    längtar och väntar skrev 2010-04-26 22:31:47 följande:
    Var glad att bebis rör sig mer! Varför skulle det vara farligt? Det är om bebis rör sig mindre som du ska kontakta förlossningen.
    Nä man får lite känslan av att han är stressad liksom. Som om han inte får ro av någon anledning.
  • längtar och väntar
    Anonym skrev 2010-04-26 22:46:10 följande:
    Nä man får lite känslan av att han är stressad liksom. Som om han inte får ro av någon anledning.
    oj, vad min bebis måste vara orolig då.. H*n rör sig hela tiden.. Nästan ingen lugn stund alls, men h*n mår bra.. Däremot var jag inne på förlossningen en gång p.g.a minskade fosterrörelser, men tror knappast man behöver söka för att bebis rör sig mycket men är du orolig så ring in.
Svar på tråden Vecka 35 och massor med fosterrörelser?