• Bonanza

Hjälp! Ungen vill ha ett glitterkalas!

Sonen fyller fem år snart och vill ha ett glitterkalas. Vad katten? Hur har man det?

Kan man baka en glittertårta? Typ ätbart glitter? Finns det glitterballonger?

Snälla hjälp mig, jag har noll fantasi!

• Svar på tråden Hjälp! Ungen vill ha ett glitterkalas!
  • Lady Dahmer

åh vad härligt vulgärt!

japp, ätbart glitter finns: http://www.shabbychiclantligt.se/atbartglitter.htm

annars kan man kanske vräka på sånt där klassiskt multifärgat strössel tillsammans med MASSVIS med silverkulor (på tårtan) -- sen finns det glitterhattar, glitterdukar, glittergirlander, och ja glitterballonger.

och inte att förglömma - löst glitter och paljetter som du kan vräka runt på bordet. Kolla efter nyårssaker om du kan - där borde det finnas en guldgruva.

Gillar du mina inlägg? Läs min blogg! - ladydahmer.blogg.se/
  • parvati

Fann väldigt många recept när jag letade på glittertårta alli från enkla med strösocker till superavancerade kreationer med sugerpaste(det är väl sånt de gör i tårttrådarna).

• Lovlinesss 3

Kläder runt nyår brukar ju vara glittriga också :). Kolla loppis annars! Och skicka inbjudningskort med glitter på.

• CallGirl

Silverkulor är fint men jobbigt för tänderna. Det finns massor av glittriga tillbehör såsom serpentiner och ballonger.

• lurv

Bor du i Sthlm så har du La Carterie på Sveavägen som är ett Eldorado vad gäller partyprylar. Kolla även på The English Shop i Söderhallarna, de har en massa kul tårtprylar,

• JuliaåRonjasmammis

Inbjudningskort skrivna med glitterpennor, och så strösslade med löst glitter (snabbtorkande lim ett måste!), kanske? Och som sagt nyårsprylar som sådana där tutor i glitterfärg (och öronproppar till er föräldrar {#lang_emotions_tongue_out}).

Julgransglitter i olika färger att pynta med på bord och väggar?

Mina åsikter är alldeles gratis!
  • Lady Namárië

Ätbart glitter finns hur mycekt som helst, t. ex på www.kakburken.se. Jag har inte provat sprayfärgerna, men pulverfärgerna är rätt diskreta i färgen. Köp ett kilo SP också, så kan du gå lös på tårtan med glitterfärg! Forma den som en halv diskokula!

Paljettkläder, glittrigt nagellack, glitterkonfetti och engångsdukning med fat och muggar som glittrar.

Nåågon av kalasbutikerna på nätet (t. ex kalaspinglan.se) borde ha material.

So say we all
Svar på tråden Hjälp! Ungen vill ha ett glitterkalas!