• bebispåväg

Egypten, vart ska man åka? Gärna tips på bra hotell

Planerar att åka till Egypten i vinter, vår son kommer då vara drygt 3 år. Vill gärna ha tips på resmål och gärna en motivering till varför just detta resmål.

Vi planerar att välja all-inclusive. Någon som har nåt bra hotelltips där detta ingår?

Även tacksam för andra tips inför en Egypten semester med barn.

• Svar på tråden Egypten, vart ska man åka? Gärna tips på bra hotell
  • balinda

Åkte med apollo till hurghada. Bodde två veckor på arabia beach resort med allinclusive. 3 barn som då var 4, 7, 12. Vi åkte i januari.
    Det är den bästa semestern som vi varit på. Fräscht, bra mat (ingen blev magsjuk), trevlig personal. När vi har sparat ska vi åka dit igen! Helt fantastiskt! Vi bodde på markplan med uteplats några meter från stranden...

• sri

Hej vi har oxå bottt på det hotellet (Arabia beach resort) var jättebra rekomenderar det, vi var där i Augusti, var varmt och skönt då

• sri

oavsett vart ni åker så har dom inte samma standard på elen i egypten, som här, så det kan pirra lite i kroppen när ni tar i saker :)

• Snelson
    sri skrev 2010-04-28 19:51:38 följande:
    Hej vi har oxå bottt på det hotellet (Arabia beach resort) var jättebra rekomenderar det, vi var där i Augusti, var varmt och skönt då
    jag och min sambo planerar att åka till just det hotellet i juni/juli, hur varmt var det när ni var där? Är det upp mot 40 grader som jag har hört från andra?
  • alem

vi har varit i Sharm el shejk och bodde då på ett hotell som hette Lido
    Jätte häftigt hotell, all inclusive har jag för mig att det var iaf.
    Egen privat strand som är långgrund, perfekt för barn. jätte fina möjligheter till snorkling på den privata stranden.

vi åkte med fritidsresor och var hel nöjda.

(¯`°?.¸ ღ♥ mikaelajensen.blogspot.com/ ♥ღ¸.?°¯)
  • alem
    alem skrev 2010-05-04 13:57:46 följande:
    vi har varit i Sharm el shejk och bodde då på ett hotell som hette Lido Jätte häftigt hotell, all inclusive har jag för mig att det var iaf.Egen privat strand som är långgrund, perfekt för barn. jätte fina möjligheter till snorkling på den privata stranden. vi åkte med fritidsresor och var hel nöjda.
    http://www.fritidsresor.se/resa/egypten/sharm-el-sheikh/naama-bay/hotell-iberotel-lido/?season=vinter-10-11

där var det vi bodde
    (¯`°?.¸ ღ♥ mikaelajensen.blogspot.com/ ♥ღ¸.?°¯)
  • sri
    Snelson skrev 2010-05-02 21:48:17 följande:
    jag och min sambo planerar att åka till just det hotellet i juni/juli, hur varmt var det när ni var där? Är det upp mot 40 grader som jag har hört från andra?
    hej kommer inte riktigt ihåg, men det var inte olidligt varmt, så runt 30 kanske, rekomenderar er att boka in er på resan t kairo och gisaplatån m pyramiderna de var häftigt att se.
    ha så skönt på er resa och var noga med handspriten annas blir ni sjuka, pengarna är roten till det onda:)
  • JoJo02

puffar på denna tråd. Erfarenheter från AI hotell sökes. Funderar på att åka i mars, med en 2.5 åring och en sju månaders.

• MHK

Hurghada, bo på Marriott, helt underbart. Det gjorde jag vilket jag absolut inte ångrar:)

• Jagsjälv

Maten var helt ok.
    På ala carten som man fick boka två dagar innan för att få bord, var det kanske 3-4 olika rätter att välja på. Alltså bland förrätter, huvudrätter och desserter (3-4 av varje). Vi åt på Italienska och asiatiska.
    Det fanns mkt på bufféerna också. Dessotom stod de och fixade till din pastarätt medan du väntar.

• Jagsjälv

Glömde ju skriva att det var olika teman i restaurangen varje kväll. Typ Italienskt, Asiatiskt, Egyptiskt...

• Gladskit

Vår Egypten topp tre:

1) Three Corners Fayrouz Plaza i Marsa Alam med Apollo
    2) Royal Albatros i Nabq Bay (Sharm) med Solresor
    3) Siva Grand Beach i Hurghada med Ving

• Uppsala88

REkommenderar starkt att åka till El Gouna, bodde på Rihanna Inn med all inclusive, mkt bra!
    I Hurgada kunde man knappt gå utanför hotellet, här kan du strosa som om du våre i Grekland.

Fritidsresor var arrangör..Lycka till!

• frökenelisabeth

Lite OT kanske, men är det någon som varit i Luxor? Funderar på att åka dit över nyår med min pojkvän. Hur är vädret? Jag har förstått att det kan vara kallt på kvällarna....

Svar på tråden Egypten, vart ska man åka? Gärna tips på bra hotell