Seriöst, gravid av försats?
Kan man verkligen bli gravid av försats om man kör avbrutet samlag?
Jag och min man har under 5 års tid kört med avbrutet samlag och aldrig har jag tvivlat på att jag skulle blivit gravid heller. Nu körde vi avbrutet samlag förra söndagen men sedan visade det sig att jag fick äl redan dagen efter istället för på fredagen som jag skulle ha den. Nu i går, 7 dagar efter äl fick jag mensliknande värk, molnade i äggstockarna, svullen i hela kroppen och mådde illa. Sprang även på toaletten flera gånger i går för att kissa. Kände mig även väldigt konstigt under hela dagen, en kraftig svaghetskänsla i hela kroppen dök upp 2 gånger. Detta plusade jag ihop i går kväll, för jag blev plötsligt rädd för att jag skulle vara gravid, sist jag kände så här var jag nämligen gravid.
Men inte kan man väl bli gravid av försats, av experter på området, har jag hört att det krävs stora mängder spermier för att man skall kunna bli gravid. Min man är alltid väldigt noga med att dra ut innan han faktiskt kommer, så risken att han skall ha sprutat (om än så väldigt lite) i mig, är nästan obefintlig.