• Lapp

Vi som hade Bf januari/februari 2010

Hej!

Kollade in igår på FL..det var ett tag sen, men jag såg er inte!
    Har ni haft denna tråd länge?

Hur går det med era tvillingar?

Sansad: Varför kollar ni Melwins hjärna? Låter lite otäckt{#lang_emotions_frown}

Mina små killar Arvid o Gustav är nu fyra månader och snart får vi börja med gröt!
    De väger ca 8kg resp 6kg. Stora killar!
    Men de vägde ju ca 3400g var när de föddes, den 22 december.

• Lapp
    hanide skrev 2010-04-27 17:56:11 följande:
    Välkommen Lapp! Tråden har funnits sen i somras men det är inte så många kvar. Mina killar, Simon o Lukas är snart 5 månader och för nästan två veckor sen vägde de 7,3 kg. Nä, måste kila. Hoppas att jag kan rapportera lite senare.
    Hej Hanide!

Mitt tidigare nickname var Anna03! Kommer du ihåg mig{#lang_emotions_smile}?

Tror att det är många som har fullt upp!!!
    Själv har jag kännt att jag inte har haft tid att sitta framför datorn, men nu börjar det bli lite mer rutiner, så kanske ska jag hinna att skriva några rader ibland.
    Hur gick det med RS viruset?
    Vi fick det också och fick inhalera med Gustav 7 gånger.
    Streptokockerna vill inte lämna oss och jag är inne på min femte pencillinkur!

Nu är det läggdags, men vi hörs!

Kramizar Anna
  • Lapp

Hej på er!

Är det bara ni kvar Hanide och Sansad????
    När jag frågade om tråden så menade jag att jag inte sett er här på "föräldrar", jan-mars!?
    Hoppas att det är fler som hoppar in.

Oj vad tiden egentligen har gått fort!
    Har era börjat med gröt? Blev de bättre i magen eller hård? Mina två har fortfarande problem med magarna, speciellt Arvid. Hoppas att det ger med sig.

Jag tror att Gustav håller på att få en tand!!
    Hans storebror var också tidig med att få tänder, han var 4mån.

Idag skiner solen här på Norrlandskusten och det blir nog en promenad om ett par timmar.

Hur ser era dagar ut? Har ni fått in rutiner?

*Arvid & Gustav*
  • Lapp

Ha ha, jag det är klart, inte är det kanske några långvariga rutiner men lite koll har man väl.
    Mer nu än förut iaf.

Kul att fler skriver!!! Jag brukar också vara den som läser...är inte så förtjust i att sitta framför datorn.
    Men jag har saknat att bolla lite tankar med någon/några.{#lang_emotions_wink}
    Ska gå och ta en fika med fler tvillingföräldrar nästa vecka här i stan. Det blir kul!

Pojkarna sover till 5-6, sen somnar de i sittern i köket vid 8-9 kanske 20 min. Sen går vi ut och går vid 10-11 och då sover de i ca 2-3 h!!! Då hinner jag njuta av vårsolen och får lite egen tid, vissa dagar bara med mig själv och vissa dagar med min son som är nyss fyllda 6 år och går på dagis 15h/v.
    Sedan på eftermiddagen får tvillingarna bara sova en halvtimme kring 15-16 tiden, så att de somnar vid 19.00
    Vi matar dem vid 11 och 3, sen sover de vidare...

Man är ju rätt trött på dagarna, när man kliver upp så tidigt, men snart är det sommarlov för de äldre barnen och då ska jag försöka att ändra lite på tiderna. Vi får se hur det går.....

Sansad- vad skönt att det ser bra ut med Melwin!

*Arvid & Gustav*
  • Lapp

Mrs J- Visst kommer jag ihåg dig! Vad duktig du har varit som har ammat! Det blev en vecka för mig, typ!
    Men de äldre barnen ammade jag 8 resp. 12 månader.
    Sover de hela natten!!??? Eller ger ni dem ersättning var fjärde timme på natten också, och de fortsätter att sova? Annars blir jag rätt avundsjuk{#lang_emotions_tongue_out}

Kommer ihåg er alla andra också! Det är nog bara jag som har bytt namn....fick inte tillbaka mitt gamla "Anna03"
    Det jag har problem med är att komma ihåg detaljerna med varje enskild person....namnen på er känner jag igen och det är jättekul att många av er har liknande situationer!!

Ska försöka hinna med att uppdatera med lite bilder någon dag.

*Arvid & Gustav*
  • Lapp

Solen skiner!

Vad lustigt att vi nästan har samma tider för läggdags mm. Skiljer inte mycket.

Hanide- visst kan det vara magen han har problem med. Det har blivit lika hos mig! Får hjälpa till medtermometern ibland. Och vi har inte börjat med gröt...
    Ska nog köra lite plommonpure samtidigt , ett bra tips från Sansad.

Nej, nu sover en och den andra skrutten sitter i knät och vill nog sova nu, så vi ska ut.

Ha det bra

*Arvid & Gustav*
  • Lapp
    Mrs J skrev 2010-04-29 14:05:23 följande:
    Lapp - med risk att göra dig avundsjuk så Ja, de sover hela natten utan avbrott för mat. Igår somnade båda redan vid 20 (ovanligt tidigt). Felix vaknade då 4 imorse men somnade om vid 5 efter mat och sov till kl. 9. Stella vaknade 05.30. Vi inser att vi har det väldigt bra med nätterna!
    Ha ha. Vad kan man säga?  Grattis! {#lang_emotions_laughing} 
    Har du några tips? Hur mycket äter dem varje mål t ex? Hur ofta äter dem per dag?

Mysan- mina killar blev också lite griniga efter sprutan, men det gick över efter ett dygn. De fick feber också så jag gav dem lite alvedon.
    Det skiljer ca 2kg mellan mina killar!! Fastän de hade samma födelsevikt!

Ikväll ska vi grilla korv och maschmallows, men det snöar ute {#lang_emotions_frown}
    Trodde att våren var på väg på riktigt, nu känns det som man tog ett steg tillbaka.
    *Arvid & Gustav*
  • Lapp
    hanide skrev 2010-04-30 11:51:06 följande:
    Lapp, snöar det???! Tur jag inte bor där du är hahaha!! Jag ska ta och hänga ut en tvätt och hålla alla tummar på att det inte blir regn, fast de har sagt att det ska bli det ikväll...... Ikväll är det sambons tur att gå ut och roa sig. Jag har gjort det några gånger, men han har bara varit iväg en gång sen killarna föddes. Jag tänkte ta tillfället i akt och njuta av att vara själv, alltså om Simon och Lukas sover som de brukar göra hehe.
    Är inte heller så förtjust i att det snöar men det är inte man kan göra för att påverka.
    Det har varit en lång och jobbig vinter.....
    Nu brukar vi vara ute och kratta gräsmattan, i vanliga fall.

Idag fick jag ett paket på posten!! Alltid lika kul.
    Två VILLERVALLA dräkter! De är sååå fina. En grön till Gustav och en blå till Arvid, med en massa fina stjärnor, så klart!

Inte blev det att deklarera idag heller. Gustav har varit jätte ledsen.Får inte lämna han i sittern någon sekund. Blir nog uppe ikväll/inatt, det är då jag hinner få vissa saker gjorda. I lugn och ro....
    *Arvid & Gustav*
  • Lapp
    hanide skrev 2010-04-30 20:44:51 följande:
    Villervalla!!!! Och det är så bra kvalitet! När 62 inte längre passar så passar alltid Villervalla Ni måste gå in på minfb och kolla på min läggning ikväll. Sambon är på after work haha. Hanna Nidelius så hittar ni.
    Jag vet!{#lang_emotions_laughing}
    Hade en barnbutik och sålde där Villervallakläder, sen dess har jag inte kunnat slita mig från dem.

Jag förstår inte riktigt...men jag sitter ju inte så ofta här...  minfb???   Hur kan/kunde jag kolla din läggning?
    Jag vet att jag är okunnig{#lang_emotions_embarassed}
    Hur gick det?

Min kväll var inte nå rolig igår. Gustav bara skrek hela kvällen och jag sprang upp och ner för trappan. Till slut vid 21 gav jag upp, eftersom jag märkte att han blev lugn när jag var där. Vi la oss i dubbelsängen och låg näsa mot näsa och sen somnade vi gott för natten.
    Min lilla mammagris{#lang_emotions_wink}

Har ni haft dop/namngivningsfest än?
    Vi hade det i påskas och det gick jätte bra. Det var storebror som trilskades framme i kyrkan. Han ville inte att alla skulle ta kort på honom och han blev verkligen jätte ledsen. Tror att det mest var all uppmärksamhet, så det slutade med att han inte ville vara framme med oss och det var väl OK.
    Man får välja sina fighter!
    *Arvid & Gustav*
  • Lapp
    Mysan31 skrev 2010-05-02 06:47:59 följande:
    Lapp:Jag förstår inte riktigt...men jag sitter ju inte så ofta här...  minfb???   Hur kan/kunde jag kolla din läggning? Det är facebbok. Du söker upp henne och lägger till som vän. Sen kan du se hennes senaste bilder.
    Jag är inte med i facebook oh tänker inte bli det heller{#lang_emotions_smile}
    Inte nu i alla fall, men man ska ju aldrig säga aldrig!
    Jag har knappt tid att sitta här..
    *Arvid & Gustav*
  • Lapp

Hmm, sitter alla vid facebook eller deklarationen?
    Är precis färdig med min deklaration, och nu kan man pusta ut.
    Siffror hit och dit, förlust, vinst, obligationer, fonder, K10, K4..man blir alldeles snurrig!!!

Arvid o Gustav har fått testa gåstolen och de tyckte att det var himla intressant {#lang_emotions_laughing}
    Arvid var stadigast och satt och log rätt länge.

*Arvid & Gustav*
  • Lapp

Hej

Ja, det blir ju inte direkt flera inlägg varje dag, som när man var gravid...{#lang_emotions_tongue_out}

Har inte hunnit prova hoppgungan ordentligt, men den hänger uppe.
    Det ska som vara rätt tidpunkt på dagen också...inte hungrig, inte trött mm

Tycker att mina två är ganska gnälliga nu förtiden. Tror att det är förkylningar på gång.

Sansad- lycka till med husletandet!  Varför ska ni flytta? För litet eller?

Hanide- kul med babysim!!! Vi hade tänkt dra oss till badhuset någon dag hela familjen...när vi alla är friska.

Hmmm nu är det inte glada killar här{#lang_emotions_cry}

Var på tvillingträff idag!!! Berättar mer sen...........................

*Arvid & Gustav*
  • Lapp

Vad roligt att läsa alla framsteg de små tar!
    Här rullar en runt och vill gärna försöka att ta sig någonstans, medan den andre inte har gjort en tillstymmelse till att rulla runt!!! Han ligger hellre och pratar glatt en massa. Rätt olika....

Tvillingträffen aom jag var på var jätte trevlig! Vi var tre mammor som hade fått och tre som fortfarande väntade och var i veckorna 32-37. Dem hade en massa frågor{#lang_emotions_smile}
    Vi ska träffas igen och kommer säkert att hålla kontakten.

Igår var vi och vägde små killarna.
    Nu är de 4½ månad och Arvid väger 7175g och Gustav 8790g.
    De vägde ca 3400g båda två när de föddes....

Nu är jag alldeles färdig efter en hel dag med skjutsningar till Leos lekland (kalas), klädbytardagar och grillning. Är nöjd med dagen och ska nog ta oh lägga mig nu, det är en ny dag imorgon!

Ha det gott alla stolta och kämpande tvillingmammor!!  (och pappor)

*Arvid & Gustav*
Svar på tråden Vi som hade Bf januari/februari 2010