Inlägg från: hanide |Visa alla inlägg
  • hanide

Vi som hade Bf januari/februari 2010

Välkommen Lapp! Tråden har funnits sen i somras men det är inte så många kvar. Mina killar, Simon o Lukas är snart 5 månader och för nästan två veckor sen vägde de 7,3 kg. Nä, måste kila. Hoppas att jag kan rapportera lite senare.

• hanide

Nä men hej Anna03! Vi skulle ju ha ungefär samtidigt! Kul att du hittat tillbaka! Så ni fick oxå RS.... Inte kul alls..... men mina killar har inte haft något sen dess iaf.

Sansad: Vi kanske ska ha med oss som fick i december i tråden med Och du fick ju i november

• hanide

Vi är allt några fler. Jag tror att tråden har legat under gravid, men är inte helt säker.
    Simon äter gröt till kvällen numera. Han tycker om det jättemycket! Lukas har inte riktigt lärt sig att ha kvar maten i munnen hehe. Han får vänta lite till med gröt.
    Rutiner..... Man tror att man har en rutin men den ändras lika snabbt igen. Det enda jag vet är att de bara orkar vara vakna 1-2,5 tim åt gången och att de är jättetrötta vid 19-20 på kvällen och att på morgonen vaknar de runt 05-06 och vill ha mat. Då är de oftast pigga ett tag med. Inte alls kul för mig haha.

Idag ska vi åka och shoppa! Kul med lite annat. Ha en bra dag!

• hanide

Vad kul att fler börjat skriva i tråden! Det är så himla intressant att läsa hur ni andra har det.
    I morse vaknade killarna 05.40.  Då har jag iofs stoppat i ett par nappar under natten och fått lyfta över Simon till mig vid 04-tiden. Det slutar nästan alltid med att de hamnar i vår sång någon gång under natten. Jag tror nog att vi skulle kunnat få dem att sova i sina sängar hela nätterna men det är lättja från vår sida. Vi la dem runt 19-19.30. Vi försöker att dra ut på tiden men de är oftast så trötta vid den tiden att det inte går. När de vaknar där på morgonen får de ersättning. Sen är de pigga men vi försökte idag (och igår) att lägga dem en stund till i sina sängar. Jag vet att de inte orkar vara vakna länge. Idag somnade de om vid 07 och sov 40 min till. Men det var mycket upp att stoppa nappar och prata och lägga på täcke som hela tiden sparkas av.
    Nu sover de igen. Blir nog runt 40 min igen kan tänkas.
    Simon som har haft bekymmer med sin mage mår mycket bättre. Han är nästan alltid glad numera. Lukas däremot, som har varit så nöjd, har blivit kinkig. Han spänner hela kroppen emellanåt och skriker. Stackarn. Vet inte vad det kan vara. Kan de få magont så här sent?

• hanide

Lapp, snöar det???! Tur jag inte bor där du är hahaha!! Jag ska ta och hänga ut en tvätt och hålla alla tummar på att det inte blir regn, fast de har sagt att det ska bli det ikväll......
    Ikväll är det sambons tur att gå ut och roa sig. Jag har gjort det några gånger, men han har bara varit iväg en gång sen killarna föddes. Jag tänkte ta tillfället i akt och njuta av att vara själv, alltså om Simon och Lukas sover som de brukar göra hehe.

• hanide

Villervalla!!!! Och det är så bra kvalitet! När 62 inte längre passar så passar alltid Villervalla
    Ni måste gå in på minfb och kolla på min läggning ikväll. Sambon är på after work haha. Hanna Nidelius så hittar ni.

• hanide

Lapp, jag sa också att jag aldrig skulle skaffa Facebook. Men så blev jag sjukskriven tidigt i graviditeten och då gjorde jag det ändå. Kul är det! Har träffat både nya och gamla vänner den vägen!

Gåstol, det har ju vi en i garaget! Ska kanske testa den
    Hoppgunga vill jag verkligen testa. Måste nog köpa en snart.

Lukas tar ur och i sin napp själv!!!! Ibland blir han dock frustrerad men det är en god väg
    Snart sitter dem också
    Det är en riktigt kul tid nu. Det händer oerhört mycket. Men det är mer krävande också, eller vad tycker ni?
    Imorgon är det sista gången på bebissimmet. Båda har dykt

Nu äter båda gröt till kvällen och i fm fick de även gröt. Ska försöka ge dem två ggr om dagen tänkte jag.

• hanide

Hej!
    Jag inser att det inte går att köpa barnmatsburkar jämt. Det blir alldeles för dyrt. HAR NI NÅGRA BRA RECEPT PÅ BARNMAT?

Happy: Förstår att du längtar tills de inte äter på natten. Sen vi började med gröt så bvaknar de aldrig längre på morgonen av hunger. De vaknar tidight men är bara pigga. Det är faktiskt skönt att slippa rusa upp för att göra mat. Lukas kan ligga i sin säng länge och bara prata. Gullunge!!

Idag är det kanonväder så det blir nog till att vara utomhus nästan hela dagen

• hanide
    Fröken Fajans skrev 2010-05-06 12:41:40 följande:
    hanide: När började ni med gröt?
    Vi testade gröt när de var ca 4 månader, kanske en vecka äldre. Med Simon fungerade det jättebra men med Lukas fick vi vänta ytterligare en eller två veckor. Sen en vecka tillbaka får båda gröt. Lukas får risgröt sen igår och Simon får havregröten eftersom han inte får bekymmer med magen av den (det får nämligen Lukas). De får gröt ca  kl 9 from i tisdags och ca kl 19. Ibland testar jag att ge mat på lunchen men oftast får de ersättning två ggr under dagen.
    livet med barn skrev 2010-05-06 12:42:50 följande:
    gjorde en sån här tråd nyss men för feb hehe =), hoppar in i den här istället då =).vi hade BF 6/2 och våran prins behagade att titta ut den 13/2 =)
    Hej! Detta är en tvillingtråd, det är nog därför det finns två trådar
  • hanide
    Euphoria85 skrev 2010-05-07 13:52:43 följande:
    frökenmummin - välkommen till oss :)idag är det halv hängigt och små gnälligt här hos oss,var iväg på bvc igår för 5 månaders vaccinationenkänns som dom reagerat mer på denna än på förravikten låg på 7080 och 7240 längden ca 64int ekonstigt dom börjar kännas tunga :)Edwin kissade dessutom ner hela min jacka lite av vagnen och stor yta golv när jag låg på vågen !!
    Inte låg väl du på vågen Sansad, hahaha
Svar på tråden Vi som hade Bf januari/februari 2010