Vi som hade Bf januari/februari 2010
Hej!
Idag blir Saga och Selma 5 månader! Vart har tiden tagit vägen, tänk dom blir snart ett halvår! :-O
Jag har ju berättat att Saga har skrikit i stort sett konstant sen hon föddes men den senaste veckan har hon blivit en helt annan bebis! Hon skriker NÄSTAN ingenting alls nu, hon är glad och tillfreds, det har hänt jätte mycket i hennes utveckling bara den senaste tiden och hon har börjat vara vaken nästan hela dagen, hon sover bara korta stunder. Saga har också börjat att tycka om gröten eller hon verkar älska den!
Hon har även lärt sig att svälja och de tre senaste dagarna har hon ätit en hel grötpotion på kvällen. Idag har hon även fått smaka potatis och majs och den var god den med.
Selma är tvärt emot Saga... Jag vet inte riktigt vad det är med Selma men hon sover HELA tiden, hela dagarna och hela nätterna. Det är inte mycket hon är vaken under ett dygn egentligen. Jag undrar om hon kanske har någon tillväxtperiod nu och därför sover mycket eller tänk om hon är sjuk på något sätt?
Det går verkligen inte bra med gröten/smakpoionerna med Selma... Jag har inte gett henne någonting på flera dagar för hon tyckte verkligen inte om det men idag hade jag köpt havregröt och tänkte att jag skulle pröva ge henne den för den ska väl vara lite mildare än banangröten, det slutade i alla fall med att efter tre skedar gört och många rysningar så fick hon sånna kväljningar att hon kräktes upp allt som hon hade i magen. Stackars barn fy vad hon tyckte att det var äkligt! Det blir att avakta med gröt och smakpotioner ett tag till och jag hoppas att det vänder!
Jag måste säga att jag är väldigt bortskämd med hur bra mina barn sover under natten...! Nu när Saga är vaken så mycket under dagen (och Selma är bara allmänt trött) så har dom somnat för natten vid 19-20.30 tiden och sovit till 6.30-7.30 på morgonen det känns lyxigt!
Nu ska jag också gå och sova!