Inlägg från: maammas |Visa alla inlägg
  • maammas

Vi som hade Bf januari/februari 2010

Hej!

Idag blir Saga och Selma 5 månader! Vart har tiden tagit vägen, tänk dom blir snart ett halvår! :-O

Jag har ju berättat att Saga har skrikit i stort sett konstant sen hon föddes men den senaste veckan har hon blivit en helt annan bebis! Hon skriker NÄSTAN ingenting alls nu, hon är glad och tillfreds, det har hänt jätte mycket i hennes utveckling bara den senaste tiden och hon har börjat vara vaken nästan hela dagen, hon sover bara korta stunder. Saga har också börjat att tycka om gröten eller hon verkar älska den! Hon har även lärt sig att svälja och de tre senaste dagarna har hon ätit en hel grötpotion på kvällen. Idag har hon även fått smaka potatis och majs och den var god den med. 

Selma är tvärt emot Saga... Jag vet inte riktigt vad det är med Selma men hon sover HELA tiden, hela dagarna och hela nätterna. Det är inte mycket hon är vaken under ett dygn egentligen. Jag undrar om hon kanske har någon tillväxtperiod nu och därför sover mycket eller tänk om hon är sjuk på något sätt? 
    Det går verkligen inte bra med gröten/smakpoionerna med Selma... Jag har inte gett henne någonting på flera dagar för hon tyckte verkligen inte om det men idag hade jag köpt havregröt och tänkte att jag skulle pröva ge henne den för den ska väl vara lite mildare än banangröten, det slutade i alla fall med att efter tre skedar gört och många rysningar så fick hon sånna kväljningar att hon kräktes upp allt som hon hade i magen. Stackars barn fy vad hon tyckte att det var äkligt! Det blir att avakta med gröt och smakpotioner ett tag till och jag hoppas att det vänder! 

Jag måste säga att jag är väldigt bortskämd med hur bra mina barn sover under natten...! Nu när Saga är vaken så mycket under dagen (och Selma är bara allmänt trött) så har dom somnat för natten vid 19-20.30 tiden och sovit till 6.30-7.30 på morgonen det känns lyxigt!

Nu ska jag också gå och sova!  

• maammas

Hej allesammans! Hur mår ni? Jag kikar bara in en snabbis och läser lite mellan raderna de ni har skrivit, jag känner mig stressad, jag måste hoppa i säng NU så jag får sova någonting, jag har lite sömnbrist känner jag!
    Jag flyttade i lördags och det är så himla mycket att göra, försöka få någon ordning här hemma samtidigt som jag skolar in min son på dagis och så får vi inte glömma ta hand om Saga och Selma, jag lovar att jag har fullt upp!

De ni skriver om att inte räcka till, jag känner igen mig i vart enda ord ni skriver! Jag känner mig otillräcklig till S och S men det absolut värsta tycker jag är att min son som är 4½ år får nästan ingen tid alls med mig. Det är så himla hemskt alltså men jag och Elias vi bråkar nästan hela tiden, jag tycker att jag bara tjatar och gnäller på honom men det är inte alls meningen. Elias har blivit väldigt trotsig den sista tiden och gör ingenting som jag säger eller gör allting som han INTE FÅR men tyvärr så tror jag det beror på brist på uppmärksamhet.  Jag känner mig som en helt värdelös mamma! Urs jag ser verkligen hur E har förendrats den sista tiden och då inte "till det bättre", han har altid varit så snäll och go mot S och S men nu har han börjat bli så våldsam mot dem. Det blir hela tiden att jag får säga åt honom att "var försiktig, akta, gör inte så", det är inte alls en mysig stund mellan dom längre och ofta tycker jag att han gör sånt som han inte får bara för att trotsa! Jag vet inte vad jag ska göra jag tycker så otroligt synd om Elias och allting som jag försöker göra blir bara fel! Det känns som att jag bara är arg på honom hela tiden!
    Ni som har storasyskon till era twins hur går det för er och syskonen hemma? Jag tar gärna emot råd om hur jag ska göra för så här kan vi inte ha det hemma längre!

• maammas

Jag lägger till mig på listan

Sansad: 24/11 Melwin och Edwin , Enäggs, v31+1
    maammas: 28/11 Saga och Selma, tvåäggs, v29+6
    Hanide: 8/12 Lukas och Simon, tvåäggs, v 36+1
    Fröken Fajans: 1/1 Lukas och Oskar, enäggs, v 34+3
    Orsino: 9/1 Viktor och David, tvåäggs, v39+4
    Frokenmumin 10/1, Max och Melvin, Enäggs, v31+4
    Bananflugan82: 13/1 Oliver och Ludvig, enäggs, 32+5
    Nillan82: 14/1 Erik och Isak, enäggs, v 34+5
    Mysan31: 23/1 Sandra och Alicia , tvåäggs, 37+0
    Verymuch, 30/1 Saga och Liam tvåäggs, 38+0
    Happyme666; 6/2 Benjamin och Saga, tvåäggs, 39+6

Hel allesammans! Hoppas att ni mår bra! Jag har inte varit inne på fl på ett tag. Jag håller på för fulla muggar, jag flyttade för två veckor sen (igen) och så hade vi dop för Saga och Selma i lördags det var väldigt fint och somrigt, jag är så nöjd med allting! Några av er ser mina små uppdateringar och bilder på fb. Nu ska jag gå och sova, jag får skriva mer och läsa ikapp någon annan dag. Ta hand om er!

Svar på tråden Vi som hade Bf januari/februari 2010