Inlägg från: twin76 |Visa alla inlägg
  • twin76

Vi som hade Bf januari/februari 2010

Hej & hå GladGlad

Här har det HÄNT grejor, ser jag.... Happy me666 HÄR.... by the way Glad

Stort GRATTIS tjejen "ORSINO"..... det kommer att bli JÄTTE BRA ! Och jag förstår att du är chockad, det hade ju en annan oxå varit hehehe Flört

Mina kottar väger oxå MASSOR nu... de ä uppe i 9 Kg... och lillpajasen Benjamin.... står på alla fyra o gungar frammåt - så snaaaart kommer han att krypa rundor.... Inga tänder i sikte i dagsläget...

Sover OTROLIGT bra.... så här slipper man gå upp kl 05.... vid ca 9 brukar de bli hungriga och ibland ligger vi å drar oss till nästa mat tillfälle,,,, Ja, så har det varit nu när mannen har haft SEMESTER... Glad

De har intagit sina gåstolar oxå och sitter där o leker en liten stund och rullar liiiite bakåt.... och de har även provat sina matstolar.... och de ÄLSKAR verkligen att sitta där,,, för då har de rätt bra koll på oss, hihi...

Den 19 är det dax för Boeltestet och ny vägning & mätning.... Tjejen ä längre än killen och hon traggar som bara den.... och båda stormtrivs av att åka vagn & bil... De är faktiskt MYCKET snälla..... säger typ till när de vill ha mat, KÄRLEK eller om nån av de skulle ha ont i den lilla magen...

Nåväl, så här ser det iaf ut hos oss för tillfället...
    See ya Flört

• twin76

Hej å hå i luckan Glad
    Benjamin fick sina 2 första  tänder idag..... å tänka sig vad hans mamma blev glad - det ä ju sååå sött hihihi ;)

Å vi har precis varit ute & gått en skön kvällspromenad i sittvagnen och sambon har samtidigt  tränat upp sin tös att cykla...
    Ha en skön afton å välkommen Sofie hit till tråden,,, fina tjejer har du me. Jämna gamla som med  min lilla prins &  prinsessa Hjärta

• twin76

Åhh, guuud... vilken dag du hade Barnsäng... Jag vet knappt om jag skall skratta eller gråta... Men det lät ju som rena cirkusen, hihi. Men man har ju själv  varit i den sitsen.... o jag UNDVIKER att ha drycker eller annat i bilen... för det blir lätt olycker... Men att twinsen sen gör sina behöv, är ju lite svårare att undvika...

Jo, det där med bilstolar - har ju blivit ett dyrt kapitel tycker även vi... och vi fann vår gamla som 6-åringen en gång har haft... så den kmr vi att använda.... sen får vi försöka hitta ngn begangnad på blocket.... Men det är dyra där oxå som sagt... ca 1000 spänn,,, inget man bara trollar fram, när man är mammaledig =(
    Och babyskydden----springer jag ALDRIG och bär på numera... för det pallar jag inte.... Utan jag har de ståendes kvar i bilen - HEEEEELA tiden... sen tar jag ut en o en o går in.....och är jag sen på tripp någonstans.... ja,,, affären, stan... eller vart man nu befinner sig - så kör jag fint fram med sylkyn till bildörren o plocker ut en o en... Glad
    Detta tjänar min rygg på och även min energi.... superenkelt o bra.... Glad
    Så, nu har jag ett mkt friare & enklar liv... än när de låg i liggvagnen Flört

Måste oxå berätta att jag har köpt en stavmixer..... och den är värd alla sina poäng.... Jag mixar ihop all babymaten med den.... sen fryser jag in purén i sådana här isplast grejor... ja, tusan vad heter nu sådana.... Men sådana som man fryser vattnet i.....En lång plastgrej,,,, sen tar jag ut en varsin tärning till kidsen som de kan äta. Å, jag har preciiiis börjat med detta.... igår åt de morot och jag,,, första skedar gav lite roliga miner... men de gapade haj vilt o ville ha mer,,, så det gick attans bra...
    Annars har det testat gröt o risgröt,,, men den sistnämda gillades inte så mkt hihi....
    Kidsen är snackiga och kollar in varandra... och ger man ena barnet välling,,, så tittar den andra o blir ledsen o arg... Så de har verligen koll hihi hihi......
    Å, nu misstänker jag att Benjamin har två tänder till på G..... i överkäken (framtänder)... han har dock även bajjat ett flertal ggr om da´n...... så det ä tydliga tecken

Nä, nu skall jag ha minsann ha lite påfyllning - ha de gott alla mammor{#emotions_dlg.flower}

• twin76

Hej hopp

Är det någon annan som har samma problem som vi har just nu ? Vi har provat att gå över till Semper fullkorn... men de kan inte äta detta... gillar inte smaken..

• twin76

Tack så mycket... skall prova så då...
    För igår blev det matstrul heeeela dagen från kl 12.... och vi hade inte ngn mer Nan 2 hemma.... för syftet va ju att gå över till fullkorn... Men semper smaken gillade dom verkligen inte. Ska kolla sen i veckan... om det kanske finns ngn annan fabrikat med fullkorn :)

Svar på tråden Vi som hade Bf januari/februari 2010