Vi som hade Bf januari/februari 2010
Hej alla härliga tvillingmammor ![]()
Det var länge sedan men jag ska försöka vara lite mer aktiv härinne. Leo och Luna föddes ju den 8 januari och har alltså nyligen fyllt 7 månader. Leo har två tänder i nederkäken men Luna har inte fått sina ännu. Hon är lite mörk och har bruna stooora ögon. Han är ljusare och har blå ögon. Det skiljer ungefär 1kg mellan dom. Dom är lugna och jättesnälla men skriker såklart om de är hungriga eller vill något annat.
Dom kryper inte riktigt ännu men gör bra försök. Dom är stadiga i ryggen sedan länge men dom ramlar åt sidorna om jag sätter dom upp. Dom håller sina vällingflaskor själva nu. Storesyrran fyller 4 om 1,5 vecka och hon tycker att det är jätteroligt med sina syskon även fast hon leker lite väl hårt med dom ibland. Hon är också skrikig emellanåt men jag tror att det beror på att hon VET att vi plockar upp bebisarna om dom skriker så hon testar samma sak för att få uppmärksamhet. Svårt det där....
Problemet som jag har är att min sambo jobbar riktigt, riktigt mycket och sedan inte orkar hjälpa till med barnen. Så jag har barnen själv plus städning, mat, tvätt, handling osv. Jäkligt tungt och stressigt måste jag säga. Visst hjälper han till men han är oftast så slut när han kommer hem att han inte orkar. Jag och barnen åker med min bror och hans familj till Spanien om några veckor. Då får jag förhoppningsvis lite avlastning och kanske kan sätta mig en stund UTAN BARN och bara andas. Man behöver nog det ibland. Dom ska vara där i en vecka och jag plus barnen stannar i tre veckor hos min pappa och resten av släkten. Jag ska försöka att bara vara och också hitta på en massa saker med min dotter. Tyvärr får man ju inte resa ensam med tre barn om två av dom är spädisar så min pappa måste följa med oss tillbaka till Sverige.
Nog om detta.
Hur har ni det allihopa?
KRAM!
Åh förresten, vi träffade en gammal klasskamrat till min sambo för någon månad sedan. Hon har trillingar som fyllde 1 år i maj (två enäggs och en tvåäggs) och även en 8-årig pojke. Coolt!