Inlägg från: Fröken Fajans |Visa alla inlägg
  • Fröken Fajans

Vi som hade Bf januari/februari 2010

Jag är med, men har sällan tid att skriva. Hinner nästan inget alls nu för tiden. Mina (pojkar snart 4 mån) sover hyfsat fram till ca 3 på natten sedan ligger de och kämpar med gaser båda två så det blir inte mycket sömn för mamma:(

• Fröken Fajans

hanide: När började ni med gröt?

• Fröken Fajans

Hej nillan!

Sömn tycker jag är så svårt. På dagarna är de vakna ca 2 timmar innan de sover en halvtimme ungefär. Problemet är att det tar så mycket tid och energi från mig för att få dem att sova (bära i mjuklift blir rätt tungt med två 6,5kilos pojkar). Svårt också att söva en när den andre skriker. Tänk om de bara kunde somna när de var trötta. På kvällen brukar de somna vid ca 19.30 men då vaknar de igen efter en halvtimme och vi får kämpa hela kvällen med att få dem att somna om. Försöker hålla dem vakna längre men det blir så skrikigt. Sedan vaknar de kanske 6 och ligger och sparkar. De verkar ha problem med magarna Kan det vara smakportionerna? Trodde inte de fick i sig något. Ska pausa i alla fall ett tag.

Nu sover de i 15 min till, kanske ska passa på att äta frukost. Usch, jag tycker fortfarande att det är hemskt jobbigt med tvillingar :(

• Fröken Fajans

Hej hinner inte skriva

Sansad: 24/11 Melwin och Edwin , Enäggs, v31+1
    Orsino: 9/1 Viktor och David, tvåäggs, v39+4
    Bananflugan82: 13/1 Oliver och Ludvig, enäggs, 32+5
    Frokenmumin 10/1, Max och Melvin, Enäggs, v31+4
    Fröken Fajans: 1/1 Lukas och Oskar, enäggs, v 34+3

• Fröken Fajans

Oj, skrev i fel ordning, fixar.

Sansad: 24/11 Melwin och Edwin , Enäggs, v31+1
    Hanide: 8/12 Lukas och Simon, tvåäggs, v 36+1
    Fröken Fajans: 1/1 Lukas och Oskar, enäggs, v 34+3
    Orsino: 9/1 Viktor och David, tvåäggs, v39+4
    Frokenmumin 10/1, Max och Melvin, Enäggs, v31+4
    Bananflugan82: 13/1 Oliver och Ludvig, enäggs, 32+5

• Fröken Fajans

Hej. Jag har verkligen inte fått sömnen att fungera, eller läggningen rättare sagt. Vi tar varsin när de blir trötta, jag försöker amma en till sömns eller bära i mjukliften och min sambo lägger den andre i vagnen och kör över tröskeln. Mitt sätt tar ibland längre tid än hans, men barnet i vagnen skriker nästan hela tiden tills det somnar. Jag hatar det och får så dåligt samvete för det barnet. Sambon tycker att "lite kan de väl skrika". Jag hatar nästan honom också när jag hör skriket. Hade jag bara haft ett barn hade jag kunnat göra allt, men nu går det inte. Jag är beroende av någon som inte är "lika bra" som jag på att ta hand om barnen. Känns som att jag alltid måste offra en:( Sambon har också ont i nacken så han kan inte bära så mycket och ofta på kvällarna är det det enda som gäller. Vi har det inte så bra.

Vill inte låta dem skrika tills de somnar, tips?

• Fröken Fajans

Ska testa lägga dem på mage. Testar allt.

• Fröken Fajans

Egentligen kanske det är relationen som är det större problemet :(

• Fröken Fajans

Tack det känns skönt att höra hur ni har det. Det där med läggningen måste vi jobba lite på här hemma, men som tur är har allt annat blivit lättare sedan de har börjat klara sig lite mer själva. Det där med pekpinnar känner jag igen, det är ju bara jag som vet vad de vill och hur.

• Fröken Fajans

Nej de är nog tidiga. Annars är mina ännu senare, har aldrig rullat, har precis börjat lyfta huvudena när de ligger på magen. Vänder sig till sidan gör de dock.

Usch, mina sover exakt en halvtimme och är sedan vakna två timmar i intervaller under hela dagen. Jobbigt eftersom de måste sövas. Har försökt få dem att somna om men det går inte. Bara när vi är ute och går sover de längre.

Min ene kille sover nu bra om natten men jag får ändå inte sova eftersom den andre vaknar och stånkar väldigt ofta. Vad lätt de måste ha, de som bara har en bebis :)

Svar på tråden Vi som hade Bf januari/februari 2010