Mammat3 skrev 2012-03-06 21:47:49 följande:
Hej alla var ett tag sen senast har bytt namn men hette tidigare verymuch. Såg att det är många som vabbar mycket jag måste säga att vi har haft tur och bara varit sjuka 1 gång på 1 år. Visslingen var vi sjuka i 3 veckor då men det känns ändå okej. Annars har det vari rätt lugnt här då jag har pluggat men nu drar arbetslivet igång på allvar och det ser jag fram emot samtidigt som det kommer kännas konstigt att inte kunna hämta barnen när man själv vill längre (läste på distans) men det är livets gång antar jag.
Barnen är helt underbara det är mycket skratt och lek men väldigt mycket skrik med så på kvällarna sitter man hellre i tystnad än kollar på tv ;) har en lite fråga om min lilla kille här eller fråga är väl mer om ni känner igen er i situationen. Det är så att han har ett väldigt underligt beteende när det gäller kläder, nappar, leksaker mm varje
Gång det handlar om nya saker så vägrar han att använda dem. Det kan ex vara att
han har haft en grön napp ena natten och dagen efter får han en blå då blir det ett himla liv vill jag lova. Kläder är nog värst han vägrar att sätta på sig kläder som han inte känner igen och skriker ända tills man byter. Värst var nog när han var sjuk och hade kräkt och basat ner alla sina pyjamaser utan en kortärmad och med shorts hjälp vad han skrek och drog i kläderna och fick nästan panik över att han hade som på sig :S samma sak händer om han ex blöter ner ett par byxor och man måste få och hämta andra då skriker han för att han vägrar att gå utan byxor. Nån som känner igen sig??? Tjejen är helt annorlunda hon går gärna naken dygnet runt och det är många gånger man fått gå upp om natten för att hon har klätt av sig kläder inklusive blöjan :)
Ber om ursäkt för stav fel skriver från mobilen blir lite rörigt då :P
Jag tror det är väldigt typiskt tvååringar, att vara så rutinstyrda. Min stora kille hade inga sådana tendenser, men en av mina tvillingkillar är också väldigt mån om att allt ska vara som vanligt. Att ta en annan mössa än den som matchar overallen, när man bara har jacka kan skapa panik. En ny pyjamas likaså. De fick nya vårkängor, men som de hann använda några dagar, men sedan blev det kallt och vinterkängor krävdes igen, det var inte populärt! Och kläder är han otroligt bestämd över, vill helst bara ha favoriterna, och inte de som råkat hamna underst i lådan. Jag bävar inför våren med ännu fler nya mössor och framförallt keps (som ska matcha olika uppsättningar ytterkläder

)