Inlägg från: Euphoria85 |Visa alla inlägg
  • Euphoria85

Vi som hade Bf januari/februari 2010

hihi!
    Vi skickade in och ordnade med alla papper hos skatteverket
    sen ringde jat till stadshuset och kollade när det gick att fixa :)
    De var väldigt trevliga och tillmötesgående:) frågade om vi ville vara på
    stadhuset eller nån annanstans!

Vi fick bokat en tid med en vigselförrättare och nummer till honom om vi hade några specifika önskemål osv.
    Sen fick vi hem papper där vi skulle fylla i vittnen.
    Vi höll allt hemligt så de enda som visste var våra vittnen, sen ringde vi föräldrar mfl när vi var klara (och åt cheesehamburgare i mcdriven ;))

Det var väldigt enkelt och fint, Han läste en liten dikt, vi fick säga våra I do och sen var det typ klart :)
    Men vi ville ju inte lägga till nått själv och hade inga direkta önskemål så det var därför det var så kort!
    Man kan få det till en fin vigsel även på stadhuset!

Det kostade inget här men har för mig att det kostar på vissa ställen.

(: Melwin och Edwin :) sansad.webblogg.se
  • Euphoria85
    bananflugan82 skrev 2010-12-22 13:46:19 följande:

Vill man ha det på sitt eget sätt och lägga till saker vid borgerlig vigsel så kolla noga så man får det, och välj rätt som ska viga er! Hela vårt bröllop höll på att gå i kras för att det blev fel..

Vi blev "tilldelade" en som skulle viga oss på rådhuset med lovorden att vi fick göra det som vi ville, lägga till dikter osv. När vi sen fick telefonnummer och skulle bestämma allt med hon som skulle viga oss (som för övrigt var jättesvår att få tag i!), så kunde vi inte alls få det som vi ville. Hon skulle viga oss med varianten som tar typ 2 minuter, det gick inte att lägga till nånting. Hon var väldigt otrevlig överhuvudtaget. Det fick vi veta samma vecka vi skulle gifta oss!

Så jag provade att ringa till kyrkan vi tillhör, och hoppades att det skulle finnas en tid, och det gjorde det. Jag ville egentligen ha kyrkligt men min man tyckte det var för stort, för vi skulle ha så få gäster, bara 18 stycken. Men, nu blev det så ändå och det blev så fint! Det var tur i oturen att det blev som det blev, för ingen av oss ångrar det.

låter som en väldigt otrevlig tant.
    tur ni fick ett mysigt bröllop iallfall!!
  • Euphoria85

Här har jag fläskläpp på klätterapan Melwin
    och igår satt jag med lealös Edwin i famnen efter han fått i sig nått som inte magen gillade
    efter stor slemkräk 1 timme senare var han hur pigg som helst...
    jag var jätterädd hela tiden usch ville bara in till sjukhuset... nojjig mamma jag kommer vara hela deras uppväxt då.. ;)

annars har det börjat trippas lite smått
    men som sagt det går mycket fortare att krypa :)

Gott nytt år på er allesammans & hoppas ni får en trevlig kväll!

• Euphoria85
    Fröken Fajans skrev 2011-01-01 10:01:58 följande:
    Tips inför ettårskalaset? Vi ska ha ett väldigt litet i morgon. Förresten, kanske har diskuterats förut men, hur tänker ni med syskon? Vill ni ha fler och i så fall snart eller senare? Min sambo vill ha snart för att "klara av småbarnsåren" men jag orkar inte ha tre så små barn samtidigt. Dessutom känner jag att jag vill ge killarna mer tid eftersom de ju får dela. Tycker också att det vore skönt om tvillingarna blev lite mer självgående först.
    Här har vi sagt att om det skulle bli fler
    (jag vill nog ha en till)
    så kommer det bli när killarna är runt 3-4 år nånting.
    Både för deras och för vår egen skull!
    Då förstår killarna lite mer och är självgående,blöjfria mm!
    förhoppningsvis iaf :)
  • Euphoria85

Mysan - jag börjar med känna lite (kan man kalla det för lätt ångest kanske) rädsla? eller jag vet inte hur man ska förklara känslan, inför jobbstart!
    fast du börjar innan mig.
    Min jobbstart är satt till den 31/1...
    Krilles pappaledighet började nu i årsskiftet så vi kommer gå hemma båda två under januari...
    tror dock jag kommer sätta upp mig som reserv några dagar på jobb nu under januari som en liten små start!
    äh vi får se!

• Euphoria85

halloj alla!
    Här har båda börjat gå runder lite, uppe i ca 3 meter nu!!
    Älskar när de går mot en och sen bara slänger sig om halsen på en och man får en stooor kram!!
    Reser sig upp mitt ute på golvet och bara knallar iväg!
    Det bara kom en dag i slutet av december och jag tycker det är helt underbart att se de kämpa på med balansen!

Just nu är vi hemma både jag och Krille, kommer förmodligen gå varndra på nerverna fram tills jag börjar jobba i slutet av januari..
    oj nu måste jag gå

• Euphoria85

Igår rymde jag hemifrån hela eftermiddagen
    det var så jäkla skönt
    jag bara stack istort sett

I förrgår låste jag in mig i sovrummet och gömde mig under täcket och panikgrät

Killarna gnäller såfort dom ser mig känns det som
    och testar och testar och testar

Men jag älskar dom något fruktansvärt
    och de är ju små pojkar nu
    2 helt fantastiska små barn

men fy vad jag blir trött på allt alltsomoftast ;)

• Euphoria85
    Fröken Fajans skrev 2011-01-19 10:08:36 följande:
    Åh, vad skönt att höra! Ja, jag ska åka till gbg om två veckor och sova på hotell. Helt själv.
    åh vad skönt!! NJUT!!
Svar på tråden Vi som hade Bf januari/februari 2010