Inlägg från: hanide |Visa alla inlägg
  • hanide

Vi som hade Bf januari/februari 2010

Frökenmumin, det låter ju fruktansvärt! Jag hade det så för inte så länge sen och det var den jobbigaste tiden vi har varit med om. Simon fick falsk krupp och förkylnningsastma. Vi fick Bricanyl utskrivet men använde det bara en gång utan resultat. Nu inhalerar han istället. Tyvärr har jag inget råd att ge. Lider verkligen med dig och dina småkillar! Hoppas att det snart går över. Ring Sjukvårdsupplysningen, de kanske har tips.

• hanide

Jag har vinterjacka och åkpåse med fleece. Igår tog jag på dem tofflor för de blir lite kalla om fötterna, plus en filt, för igår var det kallt här (i våra ögon .
    Jag måste berätta att det är helt ljuvligt här hemma nu .-). Världens goaste killar! Efter några riktigt tuffa veckor så får jag utdelning. I helgen så vaknade de mitt i natten eller tidig morgon och låg vakna ett tag (nån timme). Efter tre såna nätter höjde vi vällingmängden på kvällen. Från 220 ml till 280 ml! Och nu har de sovit bra tre nätter i rad .
    De kryper runt och leker med varandra. Det har de inte gjort förr. De leker tittut, de jagar varandra och leker med sina leksaker (och andra saker). Jag behöver inte vara med hela tiden utan kan få gjort massa saker, eller bara vila mig.
    Så ni som har barn som är yngre än 10 månader, det kommer bli så mycket roligare och mysigare. Jag ser på framtiden med stor förtjusning! Tänk så skönt att de har varandra

• hanide
    Euphoria85 skrev 2010-10-22 09:50:42 följande:
    Hanide - oj 280.. jag får kanske också höjja, gör på 200 vatten nu, det blir 220 ml tror jag.
    får 280 plats i flaskan ?
    Vi köpte flsakor som rymmer 310 ml. Då behöver man inte skaka i omgångar. Vi har också Mam annars men de här fungerar riktigt bra. Det är Eska.
  • hanide
    Fröken Fajans skrev 2010-10-24 13:09:46 följande:
    Ja, jag var också lite barnledig i går. Shoppade i 3,5 timmar. Farmor var hemma och hjälpte sambon:) annars hade jag nog inte kunnat slappna av.

Nu har jag burit hem en massa barnmatsburkar från affären. Helst vill jag laga mat själv, tycker det är jättekul men tiden räcker inte till, särskilt inte nu när de (äntligen) har börjat äta lite mer. Lagar ni mat till barnen? Vet att man kan laga ungefär samma som till oss, men vi hinner (orkar) knappt laga ens till oss själva. Blir mycket mackor på kvällarna.
    Jag lagár nästan all mat till dem. Det tar inte så lång tid har jag märkt och vi sparar massa pengar.
  • hanide

Frökenmuimin, visst uppskattar man glada bebisar efter veckor av gnäll. Jag känner igen mig. Så skönt att de äntligen har blivit friska!
    Här har det faktidkt varit en rätt jobbig natt efter flera sköna nätter. Jag vaknade kl 3 och kunde inte somna om. Kl 3.30 vaknade Simon. Han kunde inte heller somna om. En timme senare plus en vällingflaska somnar han äntligen om kl 4.45. Kl 5 vaknar Lukas! Hahaha. Sambon tog med honom ner till gästrummet och nu sover de där fortfarande. Simon vaknade 6.50 och härjar runt här.  Jag tror att det var månen som påverkade oss. Jag ska strax väcka sambon för jag ska åka till jobbet . Hur kul som helst! Synd bara att det är glashalt efter att regnet har frusit på och jag har 5 mil på slingriga vägar.... Men men . Ha en bra dag allihop!

• hanide
    glasvas skrev 2010-10-25 13:57:30 följande:
    Usch! Såna nätter har jag haft nu i flera veckor! Jag kan bara inte somna om och killarna vaknar och bökar, eller vaknar inte ens utan bara bökar runt. Och precis när man somnat så blir man väckt igen. Får liksom aldrig sova klart mina sömncykler... Jag är ett levande lik vissa dagar. Vet inte hur jag ska lösa det heller, för det är ju inte deras sömn som är problemet utan min egen.

Jag lagar knappt nån barnmat själv alls, de vill inte äta det jag lagar. Men jag provar då och då och ibland funkar det. Men jag håller med, det är mycket burkar att släpa hem, och det är ju inte direkt gratis! V håller flaskan själv, men D bara leker med den om han får hålla.

Märker också att de har väldigt roligt med varandra! Ligger och gapskrattar i en enda stor hög, det värmer hjärtat!

Skriver kontrakt på nya huset på onsdag, ska bli så himla kul! Vi kommer dessutom in innan jul så killarna får sin första jul i sitt nya hem

Vad jobbar ni alla med förresten? Jag är informatör och grafisk formgivare. Blir ju ingen tillbakagång till jobbet för min del på ett tag, har funderat lite på vårdnadsbidrag, man får ju ett för varje barn.
    Det låter riktigt jobbigt så som du har det! Du kan inte få nån hjälp? Du behöver verkligen sova du som är gravid också.
    Kul med huset! Riktigt spännande
    Jag jobbar som personalsekreterare inom omsorgsförvaltningen i en kommun. Ett riktigt kul och omväxlande arbete
  • hanide

Idag satte jag på killarna overall för första gången och de drunkna i den. Storlek 86 har vi. Funderar på att köpa termobyxor till vinterjackorna så länge. Så länge de bara sover gör det ju inget att de är stora men annars blir det lite jobbigt för dem.

• hanide

Frökenmumin, jag vet vad ni går igenom! Gud så jobbigt!! Hoppas att de snart blir bra. STYRKEKRAM

• hanide

Här är det fortfarande bekymmer med oroliga nätter. Vi hade sån tur i början med att de sov bra men det har dåå vänt. Har ni några bra tips? Det spelar ingen roll om de sover mycket eller lite på dagen, nätterna är ändå oroliga. De ska sätta sig eller ställa sig upp och ibland kan de inte somna om. De vaknar även runt 5.30, fast de inte somnar förrän 19.30-20. Jag tänker att det är en period men den har varat så länge nu.....

• hanide

Våra sover inne hos oss, men vi testade att ha dem i eget rum och det blev snarare värre. Men vi ska ge det en chans till och vi ställer en säng där inne som jag kan lägga mig in tänkte vi. Jag hoppas att det är en utvecklingsperiod som snart ger med sig. Tack för feedback!
    Fröken Fajans, så skönt att det gick bra!

Svar på tråden Vi som hade Bf januari/februari 2010