-
Det är så santMammat3 skrev 2010-11-10 15:26:15 följande:Det är nog fröjden med att ha tvillingar man får kämpa hela tiden... Håller med dej bananflugan det är alltid nån som är gnällig men inom en snar framtid har man det hur bra som helst när dom små leker med varandra :)
. Jag försöker fokusera på det när det är som jobbigast.
-
Grattis M&E!!! Snart blir Simon och Lukas också 1 år, 8 december......
Det är många sjukdomar nu. Här har grabbarna åkt på halsfluss stackarna. Simon har utslag på hela överkroppen, men ingen har feber iaf. De har fått penicillin idag så snart blir de nog bättre. De är väldigt glada för att ha så ont.
När det gäller utvecklingen så står nu Simon utan att hålla sig i och han reser sig utan stöd. Lukas står med stöd. Snart går nog Simon misstänker jag.
Fröken Fajans, har ni pratat om att gå i terapi? Jag hoppas verkligen att ni får det bättre snart, även om det skulle vara genom seperation. Hur länge har ni varit tillsammans? -
I natt ska vi också testa att dela på dem för första gången. Känns dock inte så bra för relationen att vi sover i olika rum.... Men det är ju bara tillfälligt hoppas jag
-
Ja, vi har bekymmer med att de vaknar mycket och det blir jobbigt att gå så långt. Vilket ilandsproblem hahaMammat3 skrev 2010-11-24 21:23:51 följande:Varför sover ni i deras rum? Sover dom dåligt om nätterna?
. Det är ju egentligen inte så långt. Men de ställer sig upp väldigt mycket. Men snart ska vi testa att flytta in dem igen.
Det var tur att vi särade på dem inatt för Simon gallskrek i en timme. Han har ont i halsen pga halsflussen men jag tror nog att det var magen som spökade. De fiser riktigt dåligt av penicillinen. Det stinker här hemma. Men nu mår han bra. -
Verymuch, stackars er! Ni är mycket sjuka. Stackars lilla som får öroninflammation.Mammat3 skrev 2010-11-25 09:47:43 följande:Okej jag hade nog gjort samma sak :) jobbigt det där med penicillin våra får alltid diarré inte så kul för det rinner ju alltid igenom blöjan så det blir ju alltid extremt mycket tvätt och bad :)
Nu har vi äntligen blivit av med maginfluensan det var en seg draget virus.. Tror dock att det är dags gör nästa omgång av förkylning :( Liam vaknade upp och var jätte snorig så typiskt.. Hoppas bara saga inte får det för då är jag helt övertygad om att det blir öroninflammation igen : / idag är det iallafall dags för 10 mån kontroll ska bli intressant och se deras vikter tror inte dom har gått upp jätte mycket nu när dom har varit sjuka men det kan à skönt att lugna mammahjärtat lite haha -
Jag har också gjort som Orsino, skrivit mail. Den tiden som finns över till att prata är man ju dötrött så det är perfekt att skriva mail. När man är trött hoppar det gärna grodor ur munnen (iaf min). Med mail kan jag verkligen fundera ut vad jag vill ha fram för budskap. Det har bara varit positivt, så det är verkligen ett bra tips.
Orsino, det kommer nog gå jättebra att vara själv. Passa på att få lite egentid på söndag
Killarna är bättre nu. Det är charlakansfeber de har... -
Ännu fler magsjuka.... Hoppas att ni snart mår bättre!
Idag tog Simon sina första steg. En vecka innan han blir 1 år
-
Vad kul att börja nytt jobb frökenmumin! Vad ska du göra? Kommer du arbeta heltid?
-
Vi har sökt dagis (jag trotsar och skriver det
) från mitten av augusti och har sökt 40 timmar i veckan. Jag tror att vi båda ska jobba heltid. -
Vilka fina pojkar Nillan!!! Och korten blev ju jättebra!