Inlägg från: bananflugan82 |Visa alla inlägg
  • bananflugan82

Vi som hade Bf januari/februari 2010

Någon som vet om bebisar verkligen börjar dregla mer när dom ska få tänder? Oliver har nämligen börjat dregla jättemycket och allmänt gnällig är han ju alltid så det kan man inte gå efter. Jag och min två bröder fick tänder vid 4-5 månaders ålder så dom har ju det i generna.

Mamma till trollen Oliver & Ludvig f. 2010-01-13 www.amelia.se/min-sida/tvillingar/blogg/view/
  • bananflugan82
    frökenmumin skrev 2010-05-16 17:02:58 följande:
    Japp dregel kan vara ett tecken på att tänder är på gång Har han haft någon feber eller verkat som att han vill "gnaga" på händerna?
    Ingen feber, men handen har börjat åka in i munnen mer än vanligt. Läste nånstans att det kan ta 1-2 månder innan tänderna kommer när dom börjat dregla, så det är ju möjligt att det är något på g.
    Hahaha.. som om det inte räcker med det gnället vi har nu......
    Mamma till trollen Oliver & Ludvig f. 2010-01-13 www.amelia.se/min-sida/tvillingar/blogg/view/
  • bananflugan82

Vid 16 ska jag till BVC på babymassage, får se hur killarna gillar det! Min mamma ska följa med också och ta den ena.
    Idag är en gnäll och skrik dag... vad gör man?! Jag kan inte annat än låta dom ligga och skrika, så länge dom inte blir hysteriska såklart. Jag kan ju inte ta upp båda två, det är ju omöjligt... såna här dagar så räcker man helt enkelt inte till.

Jag har lärt mig hur jag ska trixa upp båda två och ha dom i famnen,brukar göra det varje morgon för att mysa med båda två. Men nu börjar dom bli så stora att det går inte längre, dom får helt enkelt inte plats..

• bananflugan82
    frökenmumin skrev 2010-05-17 22:07:31 följande:
    Oj stora killar Jag har märkt att mina killar blir mera skrikiga om dom sover dåligt eller bara korta stunder under dagen. Däremot om dom sover ett par timmar i sträck så är dom som två små solstrålar Idag har vi haft helt underbart väder här, så vi har spenderat dagen i trädgården. Däremot tycker jag det är jättesvårt med kläder på småttingarna när det värmen svänger så. Hur tänker ni?Jo förresten, min lilla Melvin vill hela tiden sitta upp. Både när han ligger i babysittern och i vagen ligger han ofta och kämpar för att komma upp i sittande ställning. Han är så söt Är det någon som har bytt till sittdelen på vagnen ännu? Trots att jag har barn sen innan så minns jag inte när jag bytte från liggdel tilll sittdel ....ibland är minnet bra kort ...hahahahaa....
    Ja, såna är mina med. När dom vaknar på morgonen så är dom hur mysiga som helst och på bra humör. Sen sover dom ju tyvärr inga längre stunden dagtid, vilket betyder att dom blir griniga..

Jag tycker det är jättesvårt med vädret nu! Våra killar är otroligt varma av sig, och kan inte ha mycket på sig i vagnen. I lördags hade Ludvig t.o.m värmeutslag efter vi varit ute och åkt och då hade han kortärmad body och jacka på sig..
  • bananflugan82
    frökenmumin skrev 2010-05-18 06:57:46 följande:
    Ja, jag längtar tills man kan lägga dom i bara det dom har på sig, utan filtar o grejer! Eller när man t.o.m kan ligga i skuggan med dom på en filt på gräsmattan... mysigt!

Nej, man vet ju själv hur jobbigt det är att bli för varm! Samtidigt vågar jag inte plocka av dom för mycket så dom blir sjuka. Dom säger ju att man ska klä på dom så mycket man tror det behövs, och sen plocka av ett lager.
  • bananflugan82

Babymassagen igår gick bra! Gick igenom ben, fötter och mage. Vi ska gå 3 gånger till. Det är bara pojkar i gruppen, förutom en tjej, så det blev en hel del kissande på föräldrarna. Men det var jättemysigt att massera dom och dom verkade gilla det!

• bananflugan82
    hanide skrev 2010-05-18 20:51:40 följande:
    Åh vilka härliga bilder!!!! Det är sååå svårt att få med det där härliga skrattet. När jag tar fram kameran blir de jätteallvarliga haha.I natt fick Simon feber efter sprutan, 38,7 grader. Han var pigg och glad men han fick en alvedon och sen fick han ligga i bara blöjan. I morse var allt som vanligt och så har det varit hela dagen. De har varit så goa. Det var tur att jag började ge mer mat haha. Stackarna, så har de varit hungriga och gnällt....Vad kul med babymassage. Jagvar själv inne på om vi skulle börja men vi höll på med babysim så vi hoppade över det. Nu ångrar jag det lite grann för babysimmet är över och det hade varit skönt att ha en stående aktivitet inbokad varje vecka.
    Haha, jag vet. Dom kan ligga och prata en massa och vara hur glada som helst, så tar jag fram kameran eller videokamran, och då slutar dom genast.

Ja, det var jätteroligt med massagen! Väldigt mysigt att få lära sig det och kunna fortsätta med det sen. Det blir liksom en lugn stund mitt i allt annat. Och det bästa med tvillingar är ju att mamma och pappa får varsin bebis.
  • bananflugan82

Jag hade avslag i 5 veckor nånting, sen kom mensen typ 1 vecka efter det.. hade värre mens än någonsin första gången! Nu känner jag av mensen långt innan den ska komma, väldigt tråkigt. Som svag mensvärk, ungefär som i början när jag var gravid.
    Vi körde med kondom i början men den gick sönder en gång utan att vi märkte det, och efter det var jag snabb med att skaffa nya piller....

• bananflugan82

Vi tränar också på att sitta, fast sitta själva kommer dom inte klara på ett tag. Vi drar upp dom i händerna och dom tycker om att sitta rakt upp, men att halvsitta i babysittern är inget roligt längre!

Frökenmumin, hur är dina killar med styrkan i nacken? Om dina sitter upp så att säga, klara dom att hålla huvudet? Våra kan någolunda, men det ramlar frammåt och bakåt emellanåt. Undrar när dom klarar sitta i sina stolar.

Hur är era småttingar med att "stå"? Våra gör det en stund och sen viker dom benen som spagetti. Dom har en förmåga att stå på tå också och fortfarande kröka på tärna vilket kanske är lite obekvämt. {#lang_emotions_kiss}

Svar på tråden Vi som hade Bf januari/februari 2010