Inlägg från: frökenmumin |Visa alla inlägg
  • frökenmumin

Vi som hade Bf januari/februari 2010

Blir så trött, nu har magsjukan anlänt(storasyster har kräkts flera gånger inatt) 
    Vi hann liksom bara bli friska så kommer nästa grej, än så länge har killarna klarat sig. Det är bara storasyster som kräks hittills men det är väl bara en tidsfråga ....

• frökenmumin
    Mammat3 skrev 2010-11-21 08:12:07 följande:
    Fy frökenmumin vi har precis blivit av med kräkningarna här hemma men nu återstår det att städa så man inte har ett allt för smittsamt hem ;) hoppas de små slipper det. Va ett rent kaos här hemma i fredags. Det är Bra att man är imun mot skiten då har vi ju alltid en frisk förälder hör hemma iallafall. Krya på er!!!
    Förstår att det måste ha varit kaos om alla barnen var sjuka, här är det än så länge bara storasyster som spyr. Jag hoppas hoppas så att killarna ska slippa, dom har ju nyss blivit friska dom små stackarna.

Här har jag hänvisat storasyster till en av husets tre toaletter och utanför där har jag ställt handsprit och klorin som jag städar med efter varje spyomgång
    Hur gick det för dina små? Klarade dom magsjukan okej?
  • frökenmumin

Än så länge har dom faktisk klarat sig, hör å häpnad
    Det verkar (notera att jag skriver verkar ) som att storasyster kräkningar äntligen har slutat. Hon har inte spytt sen igårkväll. Vi kanske faktiskt har sådan tur att killarna klara sig

• frökenmumin
    Fröken Fajans skrev 2010-11-23 13:04:23 följande:
    Nja, det har vi inte diskuterat. Det är väl bara jag som tvekar, han verkar ha bestämt sig. Det är nog jag som inte vet om vi kommer vara ihop om 5 år (Mkt pga hans syn på barn och uppfostran). Känns som att man kanske kommer göra ytterligare ett misstag som kan bli dyrt.
    Jag tycker som flera ovan har skrivit, jag tycker du ska sätta dig ner och prata igenom framtid, barnuppfostran etc med din sambo. Det låter ju trots allt som att du är väldigt osäker på er framtid tillsammans, så jag personligen skulle därför inte gå och köpa en ny lägenhet. Men som sagt, det är min åsikt. Vad du väljer att göra är ditt beslut, min förhoppning är bara att du och dina barn ska vara lyckliga.
    Skickar över massor med styrkekramar!
  • frökenmumin

Grattis på 1 årsdagen M&E!

Bananflugan82, jag känner så väl igen det du beskriver med krångel med maten. Jag tror precis som du att det hänger ihop med tänderna. För tillfället ser jag inga tänder på G upp hos någon av mina killar och dom äter hur bra som helst. Däremot när det var som värst med tandsprickning och annat så var båda killarna (men mest Melvin) superkrångliga med maten.

Här kryper Melvin för fullt nu, Max tar det fortsatt lite försiktigare. Max som tidigare varit den tuffaste av dom har liksom mjuknat . Däremot både lägger och sätter han sig upp från mage (vilket även Melvin gör).
    Melvin ställer sig upp mot ALLT just nu, så här gäller det att passa . Han är helt vild, det spelar liksom ingen roll att han slår halvt ihjäl sig .

Däremot har mina killar kommit in i någon typ av separationsfas (jag har inte upplevt det tidigare alls). Men nu kan jag knappt lämna rummet innan någon av dom vrålar eller så kommer dom krypandes efter...hahaha..

Idag ska vi på ytterligare ett uppföljningsmöte på Neonatal, den här gången handlar det om sjukgymnasten. Men jag är lite osäker på om vi verkligen kommer iväg, vädret ser ju lite sådär ut ....urk...

Och nästa vecka börjar jag jobba

• frökenmumin

Godmorgon alla!

Här har vi varit uppe sen 05 :-S
    Mina killar är inne i någon vakna sjukt tidigt period just nu. Dom vaknar vid fem och vill ha välling, jag ger dom välling men sen vill dom inte somna om. Så här har vi väldigt tidiga morgnar just nu . Bara å hoppas att det är ett övergående fenomen..hahaha...

Igår var vi förövrigt på uppföljning hos Neo, vi träffade en sjukgymnast som gick igenom killarnas motoriska utveckling. Hon kollade fallreflexen, pincettgreppet, krypning etc. Hon kollade även hur killarna stod upp, alltså om dom hade en tendens att ställa sig upp på tå. Det är tydligt mera vanligt på prematurbarn. Men enligt henne så såg hon inga sådana tendenser.
    Hon kollade även Max platta huvud (minns ni?), allt såg bra ut. Det syns fortfarande lite men hon trodde att det skulle försvinna med tiden. Hon upplevde heller inte att Max var stelar på andra sidan (nacken alltså) däremot tyckte hon att det inte kunde skada om vi tränande Max till att titta och vrida huvudet lite mera åt vänster....ja ni hajar säkert
    Men båda killarna fick väl godkänt på den motoriska utvecklingen (sjukgymnasten korrigerar ju åldern på killarna, så hon tittade på dom som om dom vore 8,5 månad istället för 10,5 månad)

• frökenmumin

Hej alla!

Här är det sjukstuga igen
    Nu är det jag själv och Melvin som är magsjuka. Det positiva är att Melvin verkar ha klarat sig bättre än jag själv. Det här kom väldigt olägligt, jag ska ju börja jobba på onsdag.

• frökenmumin
    Mammat3 skrev 2010-11-29 20:55:52 följande:
    Är det nån som vet hur länge magsjuka smittar och hur länge viruset finns kvar på leksaker och dyliknande??? Tror jag blir galen snart... Ska jobba den här veckan och hade fixat barnvakt ( min mamma) och nu har hon fått maginfluensa från oss.. Hur är det ens möjligt vi har ju varit friska i 5 dagar nu
    Undrar också det...
    Storasyster hade ju magsjuka förra helgen (fick det natten mellan lördag-söndag), hon spydde sista gången i förra söndagen. Sen var alla friska fram tills den här helgen (natten mellan söndag-måndag) då jag plötsligt blev magsjuk likaså Melvin och nu inatt började min man.
    Blir sååå trött ...grrrr....

Så jag undrar också

Hoppas det ordnar sig för er Verymuch med barnvakt och så. Förövrigt så står även vi i ett dilemma, mannen är ju som sagt sjuk och jag ska börja på nya jobbet imorgon...
Svar på tråden Vi som hade Bf januari/februari 2010