Vi som hade Bf januari/februari 2010
Vanligtvis brukar ögoninflammation vara ordentligt jobbigt men den här gången är det så yttepyttelite så det knappt märks men trots det finns det lite klet där i ögonvrån vilket gör att dagis är uteslutet ![]()
Vanligtvis brukar ögoninflammation vara ordentligt jobbigt men den här gången är det så yttepyttelite så det knappt märks men trots det finns det lite klet där i ögonvrån vilket gör att dagis är uteslutet ![]()
Här är det fortsatt sjukstuga, jag håller på att bli galen!!!!!
Max har fortfarande ögoninflammation och nu är storasyter genomförkyld med hosta, snuva och feber. Grabbarna har fortfarande inte varit en dag på dagis sedan inskolningen
Jag har lite halv panik då jag har massor att göra på jobbet men tyvärr måste vabba då min man är i Stockholm och jobbar för tillfället. Jag vet att det blir såhär när barn precis har börjat på dagis, men samtidigt får jag sååå dåligt samvete och känner mig ordentligt stressad över hur läget är på jobbet när jag återkommer. Jag har två relativt stora projekt som är i sluttampen och ska introduceras i början på maj.
Behövde bara få gnälla av mig lite.... ![]()
Här är det rejäl sjukstuga för tillfället
.
Igår blev det ambulansfärd till sjukhuset med Max och några timmar senare kom min man in med Melvin. Nu ligger båda killarna inlagda och behandlas för lunginflammation. Jag är sååå less på alla sjukdomar, jag är helt slut.... ![]()
Mina killar gillar också dagis, jag hinner knappt ta av dom kläderna innan dom är i full färd med att springa in i lekrummet. Det gör mig glad och lättad, för precis som du skriver Verymuch så är det otroligt jobbigt när barn blir ledsna när man lämnar dom.
Dina små kanske håller på att bli sjuka eller så kanske det är tänder på gång Verymuch, tänkte på det här du skrev att dom var lite sura överlag just nu.
Här har killarna varit på dagis hela veckan (ja bortsett från imorgon då
) och peppar peppar så har dom hållt sig friska. Jag tycker vi har haft tillräckligt med sjukdomar på sista tiden. Killarna åkte ju på RS-virus (igen), konstaterades genom provtagning, sen slutade det hela med lunginflammation och inläggning på sjukhus i 9 dagar
. Så jag hoppas innerligen att vi kan få hålla friska i många veckor nu.
Här är en till som vabbar ![]()
Dom ringde från dagis nu vid halv tio och sa att killarna hostade massor och hade därför svårt att komma till ro och sova sin förmiddagslur. Så det var bara att avsluta mötet jag satt på och köra till dagis. Vi har som jag nämnt tidigare också varit mycket sjuka den senaste tiden. Men nu var det iaf nästan 3 veckor sedan jag sist vabba, alltid nåt ![]()
Jag känner däremot att jag snabbt blir ordentligt orolig (pga av det som hände under påsken) så fort någon av killarna börjar hosta och snörvla. Minnena av ambulansfärd och annat sjukhusgrejs görs sig alldeles för snabbt påmind
. Jag vet också att jag inte borde tänka så, men det blir lätt så iaf. Så min man håller på att bli galen på mig för han tycker ju givetvis att jag överreagerar (vilket jag förmodligen gör också)
Håller tummarna för att ni blir friska snart Sansad! Krya på er!
Melvin äter mat själv med sked, Max däremot har liksom inte hajat grejen med att äta med sked när man har två händer att använda istället
Men jag kämpar på, däremot tycker jag det är otroligt jobbigt att det blir så stökigt och grisigt efter varje måltid då äta själv står på schemat, så när jag har lite bråttom så matar jag dom så jag slipper städa så mycket. Fel förmodligen, men ibland orkar jag bara inte ![]()
Inga fler barn här inte, jag är nöjd som det är
. Med 3 st så har man fullt upp ändå..hahaha
Mina äter också välling morgon och kväll, även nattetid emellanåt. Vi ska på 18 månaders kontroll på onsdag, ska bli spännande och se vad killarna väger. Sist vägdes dom när vi låg inne för lunginflammationen och då gick dom ju ner ganska mycket så min förhoppning är att killarna ska ha gått upp ordentligt sedan dess. Men jag gissar att dom väger någonstans 9,5 kg. Jag tycker att mina killar äter bra men samtidigt så sitter dom ju aldrig still, det är full fart hela tiden. Så att vikten står still kanske inte är så konstigt alla gånger
Jag letar badbyxor till mina killar, börjar få lite halv panik för jag hittar ingenting. Är det någon som har tips på vart jag kan hitta?
Måste förövrigt slänga med en bild på killarna från när vi var på Liseberg förra helgen. Killarna fick då sånadära polkagrisklubbor i form av en napp. Nu har killarna dessutom upptäckt att man kan dela med sig och hjälpa varandra så här på kortet bjuder Max på sin klubba till Melvin...hahaha...så sött!

Killarna var jätteduktiga på Liseberg. Dom satt i vagnen hela dagen och skötte sig exempariskt
. Visst fick jag ta till lite mutning emellanåt så som klubborna (
) men i övrigt så behövde jag inte göra något särskilt alls. Jag tror det fanns så himla mycket spännande att titta på så dom hade liksom inte tid att gnälla
Jättefin bild Nillan 82 ![]()
Ja precis, glad sommar på er alla!
Usch vad tråkigt med sjukdomar, höstblåsor går faktiskt på grabbarnas dagis också. Vi misstänkte först att Melvin hade fått det för han fick plötsligt 2 vattenblåsor på fötterna som kom från ingenstans. Men det blev inget mer så det verkar ha varit helt vanligt skoskav
Vi har bokat en vecka i Bokenäs, det är väl det "stora" vi ska göra. Sen har vi nog tänk mindre dagsutflykter så som Kolmården, något sommarland. Annars tänkte vi nog mest hänga hemma eller på stranden om vädret tillåter
Hur är det med talet hos era små? Mina killar säger något enstaka ord (knappt förståeligt
) i övrigt verkar dom köra ett "eget" språk mellan sig. Dom verkligen pratar med varandra men ingen av oss andra förstår
. Något ni andra känner igen?
Jag jobbar nästa vecka också och sen blir det en efterlängtad semester ![]()
Jag skolade in grabbarna själv, det gick hur bra som helst
Jag upplever också att killarna förstår jättemycket. Om jag till exempel ber dom hjälpa till och städa bort leksaker innan läggdags så började dom genast plocka undan när jag säger det. Likdant om jag säger att vi ska borsta tänderna, gå ut eller om jag ber dom ge till exempel ett fruktbit till brorsan så gör dom det
. Men som sagt själva språket verkar dom ha utvecklat ett eget ![]()
Sansad, förstår att det måste vara mycket känslor och tankar som snurrar i huvudet. Jag hoppas ni kom
mer fram till ett beslut som ni båda känner er trygga med.
Verymuch, å spännande med bröllop! Grattis grattis!
Fröken Fajans, jag tycker märkningen av kläder låter som en bra ide. Jag brukar skriva M&M och sen efternamn i mina grabbars kläder. Det är bara skor och ytterkläder som jag märker med fullständigt namn.
Vi kom hem efter en vecka i Bokenäs så just nu sitter jag dränkt i massa smutstvätt men i övrigt mår vi jättebra här. ![]()
Grattis Sansad!
Nu har det varit lugnt här ett tag
Hur är det med sömnen hos era? Mina är inne i en hemsk sovperiod just nu. Jag tror dom drömmer en del mardrömmar vilket leder till att dom vaknar X antal gånger varje natt och gallskriker helt hysteriskt. Ingenting får dom att lugna sig, vällingen ratas fullständigt. Allra helst vill dom komma och ligga i vår säng.
Jag har varit rätt hård med att inte ta med dom till vår säng därför att det blir svårt för oss alla att sova då. Det räcker med att storasyster kommer inspringande 9 nätter av 10. Men just nu orkar jag inte fajtas på nätterna så var och varannan natt har jag en av grabbarna sovandes bredvid mig. Någon mer som upplever samma sak?
Max och Melvin lägger sig runt sju varje kväll, går upp gör vi mellan halv sex-sex (oftast). På dagis sover grabbarna middag en gång om dagen, dom sover allt från 1 timma upp till 2 timmar. Helt normalt enligt mig. Så vad är det för fel? Någon som har några bra tips på vad jag ska hitta på för att få grabbarna att somna om utan hysteriskt skrik och krokodiltårar
Jag blir gaaaaalen på det här!! "Trött och sliten" är mitt mellannamn
Vi bytte ut grabbarnas sängar förra helgen. Jag var inställd på att lugna kvällar nu skulle vara som bortblåsta. Jag hade räknat med att killarna skulle vara uppe och springa flera miiiiiiljarder gånger (särskilt vid läggning). Men allt detta har uteblivit
. Killarna har skött sig exemplariskt, gissa om jag är stolt!
Jag har gjort precis som vanligt gått in och lagt grabbarna i sängen, gett dom välling, sagt godnatt och sen lämnat rummet. Inte en endaste gång har dom varit uppe och sprungit, det är liksom för bra för att vara sant. Jag bara väntar på ett bakslag
. Skämt å sido så upplever jag att killarna är helnöjda med sina nya sängar, jag tror dom är nöjda med att veta ATT dom KAN komma upp själva.
Även nätterna går mycket bättre, om någon av killarna vaknar kan jag (eller min man) tassa in till killarna och krypa ner i deras säng tills att dom somnar om. Jag har ju tidigare beskrivit vilket krångel vi har haft nattetid med alla tre barn i vår säng, grymt trångt, dålig sömn och dåligt tålamod till följd. Men som sagt, det går mycket bättre nu
Jag får väl passa på att leva i detta lyckorus ett tag nu, tills killarna hittar på nya hyss
Fröken Fajans, vad kul att killarna verkar gilla dagis! ![]()
Jag och min man jobbar också heltid. Men vi brukar få till rätt bra schema för barnen ändå. Om jag till exempel lämnar barnen på dagis då åker mannen till jobbet tidigt och tvärtom. På så sätt får vi ner tiden på dagis iaf lite
. På onsdagar och torsdagar hämtar farmor och farfar barnen klockan två (i vanliga fall går dom till fyra) och fredagar slutar min man tidigare och då hämtar han dom senast tre. Vi lämnar dom vid 7.15-7.30.
Killarna gillar också dagis, det går hur bra som helst! Vi har (peppar peppar) klarat rätt så bra för sjukdomar, men visst har jag vabbat en del
. Däremot åkte vi på löss för helgen, så vidrigt! Killarna hade som tur var inga löss.

Det där med påklädning till dagis kan ju vara en match utan dess like. Jag tycker iofs att det kan vara så även nu, trots att det "bara" handlar om höstkläder (dvs allvädersytterkläder, fleecekläder, mössor, vantar och skor). Barnen och jag badade i svett vissa dagar innan vi kom iväg. Så jag har börjat göra så att vi inte tar på alla kläder när vi bara ska åka bil till dagis. Men det förutsätter ju att man kör bil
.
Jag gjorde även så när jag bara hade storasyster. Jag hade ju oftast köpt ett extra sett vintekläder bestående av jacka och termobyxor och då brukade jag slänga på henne bara jacka, mössa och skor när vi skulle till dagis. Jag brukade bära ut henne i bilen för att undvika något bus
Det enda tips jag har är att man ska vara ute i GOD tid innan man ska iväg, heller att man får sitta i bilen och småprata några minuter eller gå en extra sväng med vagnen än tvärtom
.
Ett försenat God jul från oss och ett gott nytt år på er alla!
Här har det varit mycket sjukstuga den senaste tiden för tillfället är vi dock friska. Jag har varit ordentligt uppgiven eftersom hela familjen har dragits med en förskräklig hosta i många veckor nu, sååå segt! Men nu mår vi iallafall mycket bättre. Hostan finns visserligen kvar men inte alls i samma utsträckning som strax innan jul.
Vi har också en potta och en toalettring inne på toaletten. Däremot är mina killar inte särskilt intresserade av att prova, känns nästan som att dom är lite rädda. Men det kommer väl...
Vad gäller pratet så har det verkligen släppt för Melvin, han pratar mycket (tycker jag iaf
). Det kommer nya ord varje dag, Max pratar inte riktigt lika mycket men lite ord kommer det allt. Däremot om jag jämför med deras syster så ligger dom i lä
, hon började nämligen prata väldigt tidigt och hade ett ordförråd utan dess like vid två års ålder. Så ibland har jag lite svårt att komma ihåg att hon faktiskt var väldigt tidigt och inte tvärtom.
Enligt dagis så ligger killarna ungefär som resten av barnen vad gäller talet, dom sticker inte ut åt något håll, helt normalt alltså
Återigen vill jag önska er alla ett gott nytt år! ![]()
Igår fyllde Max och Melvin 2 år, jösses vad tiden går fort
Det tråkiga i kråksången var att vi avslutade firandet med en släng av magsjuka. Melvin kräktes 3 gånger i igår kvälll men inget mer idag (hoppas hoppas att det var något annat). Inatt blev även MAx sjuk, endast feber dock .-)