Inlägg från: Fröken Fajans |Visa alla inlägg
  • Fröken Fajans

Vi som hade Bf januari/februari 2010

Tyckte att mina hade blivit lättare att lägga men nu är det som förr igen :( Vad gör ni om båda är trötta (=gnälliga) men inte tillräckligt trötta för att sova? Tycker det är svårt att hålla dem vakna längre när man bara är en, får nästan gå och lägga dem när jag testat alla andra förströelser.

• Fröken Fajans

Kroppen, ja. Har gått ner alla kilon, men magen ser inte klok ut. Tror jag har delade magmuskler. Sedan fick jag hemskt mycket bristningar och ett snitthäng. Men benen är snyggare än någonsin:) Och armmuskler har jag fått.

• Fröken Fajans

Vad gör man när båda barn skriker och bara vill bli burna och inte är tillräckligt trötta för att sova? Kan inte bära på två. Usch nu önskar jag igen att jag inte hade fått två på en gång:( Tror kanske det är tänder på gång...

• Fröken Fajans

Hej. Bada skulle inte alls fungera. Vi behöver fortfarande vara två som badar och de har precis slutat illtjuta när man blöter ner dem;) Vagn skulle nog fungera, men har inte kommit på något smidigt sätt att få ut dem nu när de är för stora för mjukliftarna. Får lämna dem i lägenheten isf och springa ner och hämta upp vagnen ur källaren sedan ha ene i bärsele på magen och andre på sidan bredvid. Känns ändå inte säkert. Vi letar febrilt efter en bärstol/sele till ryggen. Sitta med båda försökte jag men gick inte. Skulle gärna bära två men förstår inte hur...

Låter som en massa ursäkter hör jag. Mitt bästa tips (som utnyttjas i dag) : Ta hit mormor!

• Fröken Fajans
    hanide skrev 2010-08-25 12:54:51 följande:
    Jag tycker så synd om dig Fröken Fajans. Du har verkligen inte haft en lätt första tid. Hoppas verkligen att det blir bättre snart. Hur gamla är de? Hur länge ska du vara mammaledig? Se till att du får egentid också! Och vad skönt att moromor kan hjälpa till
    STYRKEKRAM
    Hej. Vad gnällig jag verkar, men det har verkligen varit tufft. Mycket lättare nu dock än i början. T ex så somnar de rätt snabbt själva i sängarna på dagtid och ganska bra på kvällen (om de är trötta). De har också börjat sova längre perioder på nätterna äntligen! De är 7,5 mån (6,5 korr). Jag ska vara hemma hela hösten sedan troligtvis så delar vi på våren. Hur nu det ska gå, litar inte alls på sambon:) Men, det är väl dags för honom att lära sig med...

Nej, jag hade aldrig klarat mig någonstans utan mjukliftar. Inte ut på promenad, inte till bvc och inte hade jag fått dem att sova heller. Så det där är nog olika.
  • Fröken Fajans

Nu har mina börjat få tänder. Usch vi har blivit bjudna på julbords/show resa till sthlm av sambons jobb. Hade varit jättekul, har inte gjort något annat eller sovit en hel natt sedan vi kom hem med dem. Antar att det innebär två dagar och en natt. Killarna kommer att vara 11 månader, funderar på om mormor och morfar (som jag litar mer på än min egna sambo vad gäller omsorg om dem) skulle kunna bo här under tiden. Tror vi har diskuterat barnvakt tidigare, men hur känner ni?

• Fröken Fajans

Hej. I dag är farmor ute och går med barnen och sambon ute och plockar svamp. Mina kryper inte, de vill inte ligga varken på mage eller rygg. De vill bara sitta hela tiden och roligast är att sitta i gåstolarna. Försöker lägga dem på mage och krypträna ibland, men det är ju lättare när de är nöjda (=sitter). De fick sin andra dos vaccin i torsdags och L har haft feber i två nätter och jag har knappt sovit på två dygn. O är knappt påverkad. Annars sover O nu jättebra, men L jättedåligt. Vaknar och kan inte somna om vare sig vid bröst eller om han blir buren och när han väl somnar så vaknar han minst en gång i timmen :( Har skyllt först på tänder och nu på febern, men om han fortsätter så här så tror jag att jag tappar förståndet.

• Fröken Fajans

Min O fick tredagars i somras, men inte L. Trodde det skulle vara smittsamt. Usch, otäckt när de har så hög feber.

Här kommer tänder i rasande fart, antar att det är därför jag inte får sova. Mina sover fortfarande tre pass på dagen, ett kortare vid 9 sen lite längre vid 12 och ett kortare vid tre ungefär. Önskar att de skulle sova lite längre i stället och bara två pass. Kanske borde gått ut med vagnen nu på morgonen för att förlänga detta passet. Hur sover era?

De äter heller inte så mycket mat än, kanske ger dem innan de är riktigt hungriga fast tror inte riktigt att de har förstått varför man ska äta mat. De delar på en halv burk mat (kan oftast inte få i dem mer) + frukt men sedan kan de amma ett tag direkt efter.

• Fröken Fajans
    bananflugan82 skrev 2010-09-09 14:07:34 följande:
    Här har killarna nu sovit två nätter i rad utan att ha velat mat! Tänk om det kunde hålla i sig... L har sovit från 20-07, utan ett pip från sängen! O vaknar runt 05, då har vi tagit över honom till oss så han inte väcker brorsan, plus att det är lättare att somna om honom när man själv ligger bredvid..
    Grattis! Vad jag längtar efter att få sova...
  • Fröken Fajans

Mina har under nätterna den senaste veckan vaknat ungefär en gång i timmen och skrikit. Båda två. Oftast går det rätt lätt att lägga dem igen om man tar upp dem och vaggar lite. Fast de brukar protestera när man bär dem och försöker klättra på en eller spänner sig i en båge.  Däremot är de hur glada som helst när de vaknar vid 6-tiden så jag tror inte de har ont någonstans. Blir snart galen av att aldrig få sova.

Svar på tråden Vi som hade Bf januari/februari 2010