Inlägg från: Fröken Fajans |Visa alla inlägg
  • Fröken Fajans

Vi som hade Bf januari/februari 2010

Tips inför ettårskalaset? Vi ska ha ett väldigt litet i morgon. Förresten, kanske har diskuterats förut men, hur tänker ni med syskon? Vill ni ha fler och i så fall snart eller senare? Min sambo vill ha snart för att "klara av småbarnsåren" men jag orkar inte ha tre så små barn samtidigt. Dessutom känner jag att jag vill ge killarna mer tid eftersom de ju får dela. Tycker också att det vore skönt om tvillingarna blev lite mer självgående först.

• Fröken Fajans

Mina går rätt bra. Nu säljer vi gåstolarna. Äter så där, kanske ger dem för mycket småplock, ofta äter de lite ärtor eller kex när vi andra äter. Det verkar som att de aldrig är hungriga. Nu håller jag på att skjuta på sovtider också så i dag fick de en extra flaska välling innan de skulle sova på fm. Ska försöka dra ner på vällingätandet, men de äter inte gärna smörgås. Klart bäst funkar det när de får äta själva med händerna. Kul att de börjar lära sig massa ord, inte säga men förstå.

• Fröken Fajans

Måste bara säga att jag aldrig hade orkat att jobba nu. O sover hyfsat på natten, men L vaknar VARJE timme. Jag går och lägger mig när de somnat för att försöka få så mkt sömn som möjligt så inte hade jag kunnat göra någon rättning eller sådant hemma heller. Och så vaknar de vid 5-6 och är trötta och griniga hela morgonen. Tänkte jag skulle försöka gå över till en sovstund om dagen men det går ju inte som det är nu. De har också blivit mer svårsövda på sistone. Puh.

• Fröken Fajans

I dag orkar jag inte. Vad gör ni om ni har sådana dagar? (skriver OM för ibland verkar det som att det bara är jag som tycker det är jobbigt med tvillingar) L var vaken nästan hela natten och nu är båda griniga och bits.

• Fröken Fajans

Ja, ibland känner jag att jag vill ha någon att skylla på. Men, visst är det oftast lättare nu än tidigare.

• Fröken Fajans

Åh, vad skönt att höra! Ja, jag ska åka till gbg om två veckor och sova på hotell. Helt själv.

• Fröken Fajans

Delar ni medvetet på barnen? Funderar på om vi ska göra det för att de ska få lite "egen-vuxen-tid". Ibland leker de med varandra men oftast bara de är i vägen och bråkar. Förresten har en av mina börjat småkräka lite någon gång om dagen, vet dock inte vem, ser bara spåren. Kanske någon överkänslighet mot någon mat.

• Fröken Fajans

Känner mig ensamstående denna vecka. Sambon är och reparerar i vår nya lägenhet och det blir långa dagar själv med tvillingarna. De brukar vara rätt gnälliga från kl 16 o framåt. MEN nu sover de äntligen bättre. Var bara uppe en gång i natt (en timme) och fick ca 7 timmars sömn! Var på sjukhuset och röntgade Lukas njurar i tisdags och Oskar var hemma med farmor. Det var nog nyttigt både för mig och barnen att dela på dem och ha en i taget. Det var ju hur enkelt som helst.

• Fröken Fajans

Puh, jag är helt slut efter snart två veckor nästan själv med pojkarna. Sambon har varit i nya lägenheten och renoverat typ varje kväll. Ibland blir det för mycket. Blir arg på dem när de slåss, bits etc fast jag vet att de inte förstår. Kanske är en ettårstrots.

• Fröken Fajans

Sansad: Till oss sa FK att vi måste ta ut fp för varsitt barn annars blir det fel för dem.

Svar på tråden Vi som hade Bf januari/februari 2010