Inlägg från: hanide |Visa alla inlägg
  • hanide

Vi som hade Bf januari/februari 2010

frökenmumin skrev 2010-08-13 18:23:19 följande:
    En fundering.....
    Ni som fick erat "första barn" fast det blev två "första barn" . Hur tänker ni om ni sedan tidigare hade "bestämt" er för att skaffa totalt 2 barn. Har ni tänkt om eller står ni fast vid beslutet, två barn?

Vi har ju ett barn sedan tidigare och när vi bestämde oss för att skaffa nummer "2" så sa vi att det blir vårt sista, vi skulle bara ha två barn. Men som ni vet fick ju vi 2 och jag minns att hjärnan var helt snurrig då, eftersom vi hade "bestämt" oss för att bara 2 barn...hahahaha...ja ni fattar
    Jag ville bara ha ett barn och min sambo ville ha två. Det blev en graviditet och två barn . Vi står fast vid att vi inte vill ha fler barn. Alla säger "så säger ni nu" men vi vill INTE ha fler barn. Vi är jättenöjda med dessa två guldkorn
  • hanide

Jag äter också p-piller igen men jag ska nog sluta. Jag läste bipacksedeln och det är absolut inte värt att äta p-piller med tanke på allt man kan få. Jag funderar på att testa p-ring. Jag har hört att det ska vara bra. Man tar ut den när man ska ha mens och stoppar in den efter en vecka.

• hanide
    barnsäng skrev 2010-08-16 23:03:24 följande:
    Man kanske kan stoppa upp en vinkork och täppa till
    Hahaha! Det tycker jag låter superbra!
  • hanide
    nillan82 skrev 2010-08-17 21:23:30 följande:
    Godkväll!

Har någon testat att ge era småttisar smörgås? Läste någonstans att man kunde ta mjukt bröd och skära av kanterna, och sedan bre på lite mjukost eller leverpastej... blev lite sugen på att testa :) De tycker säkert det är skoj att kladda runt med om inte annat

Ger ni yoghurt? (Naturell) Vet inte riktigt när man kan börja ge det? Skulle vara skoj att testa göra en smootie med banan och något bär...
    Jag har gett smörgås, både med mjukost och leverpastej. Det är mest kladdigt men dom tycker det är rätt roligt.
    När det gäller youghurt tror jag man ska vänta tills de är 1 år. Jag ger speciell youghurt som finns bland branmaten. Vet inte vad det är för skillnad på dem. Är det någon som vet?
  • hanide
    bananflugan82 skrev 2010-08-18 09:01:52 följande:
    Man ska vänta med mjölkprodukter tills dom är 1 år, har jag läst. Inte för att dom inte får äta det, men det innehåller tydligen så lite (inget?) järn, och det  är viktigt att dom får i sig järn. Så om man ger mycket mjölkprodukter istället för något annat så kan dom få i sig för lite av järnet.
    Men jag har gett mosad banan blandat med lite yoghurt som efterätt, det gick verkligen hem! Tyckte dom var supergott.
    Är det bara därför?! Då ska jag minsann köpa hem vanlig youghurt till dom! Blir betydligt billigare
  • hanide

Jag ger rätt stora bitar som dom kan hålla i själva.

• hanide

Det här med äggdonation, får man något för att donera eller är det välgörenhet?

• hanide

Jag har också hört att det ska vara mildare när de är mindre. Jag skulle nog ha gått till de där bekanta och få lite vattkoppor . Vi trodde att våra killar höll på att få det men de hade blivit attackerade av myggor stackarna.

Idag var vi på bvc. De är nu nästan 8,5 månader och Simon vägde 10380 g och var 72,5 cm lång. Lukas vägde 10270 g och var 71 cm. De följer varandra rätt bra . De har gått upp ca 1,2 kg på 2,5 månad. Lite utplaning har det blivit

• hanide

Vikten ja..... Jag gick bara upp 9 kg men alla mina muskler försvann eftersom jag låg halva graviditeten. Jag gick ner allt med en gång men det som är kvar är bara fett och jag vill väga 10 kg mindre eller få betydligt mer muskler. Jag har inte ställt mig på vågen det sista, det räcker att se sig i spegeln..... Jag har aldrig sett så stor ut som nu.
     Jag började bra med träning och att äta rätt men så fick ju killarna rs-viruset och sen var det kört. Och den här sommaren ska vi inte tala om. Popcorn och vin...... Men på måndag då jäklar! Nyttig mat (som jag faktiskt gillar väldigt mycket), morgonpromenader innan frukost och gym. Det jobbiga är att jag fortfarande har bekymmer med rygg och mage sen graviditeten. Men jag har ett träningsprogram för att stärka upp det. Så efter åtta veckor ska jag nog vara fit for fight för spåret igen . Jag sitter i styrelsen på mitt gym så jag måste ta tag i det .

Snart börjar jag jobba en dag i veckan. Längtar sååå!!!!!!

• hanide
    Fröken Fajans skrev 2010-08-20 12:03:37 följande:
    Tyckte att mina hade blivit lättare att lägga men nu är det som förr igen :( Vad gör ni om båda är trötta (=gnälliga) men inte tillräckligt trötta för att sova? Tycker det är svårt att hålla dem vakna längre när man bara är en, får nästan gå och lägga dem när jag testat alla andra förströelser.
    Den sista tiden har Simon och Lukas bara sovit två gånger om dagen. Den sista gången är oftast någon gång runt 13-14 och en timme framåt. När vi lägger dem vid 19 så slocknar de med en gång. De får en flaska välling i sängen och somnar med en gång efter den. Innan, när de sov tätare så var det ofta gnäll vid läggning.

Frökenmumin: Här har vi det likadnet . Simon är den som oftast gnäller och vill ha närhet vid läggning och Lukas nöjer sig med att gosa själv. Fast Lukas har nog börjat märka att Simon får uppmärksamhet när han skriker för nu är han lite lite mer som Simon.
Svar på tråden Vi som hade Bf januari/februari 2010