Inlägg från: bananflugan82 |Visa alla inlägg
  • bananflugan82

Vi som hade Bf januari/februari 2010

Mina två bästa vänner har också tvillingar, den ena en pojk och en flicka på 2½ år och den andra pojkar på 4 månader. Hon med 2½ åringarna var här på besök idag och det ger en bild av hur det kan bli sen... Dom är helt sjövilda! Trissar upp varandra, som alla barn gör, pillar på allt man inte ska röra.. är glad att våra inte är där riktigt än.

Mamma till trollen Oliver & Ludvig f. 2010-01-13 blogg.mama.nu/entvillingmammasvardag/
  • bananflugan82

Här har jag haft två gnälliga killar precis hela dagen... Ludvig håller på att få sin tredje tand, den första i överkäken. Tror Oliver kan vara på gång med sin också, men jag vet inte säkert. Så jag förstår varför dom är gnälliga, men det är tjatigt ändå.

Mamma till trollen Oliver & Ludvig f. 2010-01-13 blogg.mama.nu/entvillingmammasvardag/
  • bananflugan82

Beundrar er som har småbarn plus tvillingarna! Vissa dagar hinner jag knappt med allt runt killarna. Hela dagen går och det känns som att inget har blivit gjort, fast det faktiskt har det.

Idag vaknade mina barn 6.30.. O somnade om, men L ville upp strax efter 7. O sov vidare till 8... såna dagar hade det varit skönt med bara ett barn...

• bananflugan82
    frökenmumin skrev 2010-08-12 10:07:27 följande:
    Förresten, har ett litet tips till er som tror att era små håller på att få tänder. Jag har gjort så både till Felicia och till grabbarna

Ta flytade Alvedon på fingret och smörj lite över tandköttet, brukar kunna lindra den värsta smärtan (kliandet), tänkte på att flera av er nämnde gnälliga småttingar pga av tandsprickning
    Kanske kan vara något....
    Tak för tipset! Ska genast testas.
  • bananflugan82
    frökenmumin skrev 2010-08-13 18:23:19 följande:
    En fundering.....
    Ni som fick erat "första barn" fast det blev två "första barn" . Hur tänker ni om ni sedan tidigare hade "bestämt" er för att skaffa totalt 2 barn. Har ni tänkt om eller står ni fast vid beslutet, två barn?

Vi har ju ett barn sedan tidigare och när vi bestämde oss för att skaffa nummer "2" så sa vi att det blir vårt sista, vi skulle bara ha två barn. Men som ni vet fick ju vi 2 och jag minns att hjärnan var helt snurrig då, eftersom vi hade "bestämt" oss för att bara 2 barn...hahahaha...ja ni fattar
    Vi skulle bara ha ett barn, men det blev ju två i ett. Eller rättare sagt, min man ville bara ha ett, han har en dotter sen innan. Jag har sagt hela tiden att jag inte vill ha fler, dessa två räcker. Men jag vet inte.. men det ligger minst 4-5 år bort isåfall! Vill att killarna växer till sig först och är mer självgående. Maken verkar inte helt främmande för idén, men jag vet inte. Vi får se helt enkelt. Önskar helst bara ett barn om det blir en nästa gång iaf.
  • bananflugan82
    frökenmumin skrev 2010-08-14 19:20:49 följande:
    Kul å höra hur ni tänker
    Vi ska som sagt heller inte ha fler, absolut inte.....

Ännu en fråga, är det någon här som har satt in en hormonspiral?
    Jag gjorde det i maj (tror jag det var) och då är ju tanken att man inte ska ha någon mens överhuvudtaget. Men det har jag, det är sådär yttepyttelite men det håller på allt från 1,5-2 veckor...gggrrrr...
    Det är sådär lagom irriterande då jag aldrig tidigare har haft särskilt mycket blödningar, ungefär 3-4 dagar.
    Nu känner jag att mitt tålamod börjat tryta för den här spiralen, såhär orkar jag ju inte ha det....
    Någon annan som känner igen sig?
    Jag har inte spiral men minipiller, Cerazette. Funkade hur bra som helst innan jag blev gravid, hade aldrig mens! Typ 2 ggr om året ungefär, i 3 dagar varje gång. Nu kommer det småblödningar titt som tätt. Det jobbigaste är att jag får ungefär som mensvärk varje gång! Det blir ju skitjobbigt i längden att gå runt och ha ont i magen stup i kvarten. Ger det ett tag till, annars får jag försöka hitta något annat.
  • bananflugan82

Med tanke på att våra blev till på första "försöket", så är vi väldigt försiktiga! Vill man inte bli gravid så gör man nog bäst i att skydda sig......

• bananflugan82

Det är jobbigt med hela djungeln av preventivmedel. Vi har pratat om att min man ska sterilisera sig, men vi får väl se.

• bananflugan82

Man ska vänta med mjölkprodukter tills dom är 1 år, har jag läst. Inte för att dom inte får äta det, men det innehåller tydligen så lite (inget?) järn, och det  är viktigt att dom får i sig järn. Så om man ger mycket mjölkprodukter istället för något annat så kan dom få i sig för lite av järnet.
    Men jag har gett mosad banan blandat med lite yoghurt som efterätt, det gick verkligen hem! Tyckte dom var supergott.

Svar på tråden Vi som hade Bf januari/februari 2010