Inlägg från: rims |Visa alla inlägg
  • rims

Valpfrågor

Hejsan. Hunden brukar kissa efter de att dom fått mat. alltså ger du bara din valp mat 2ggr om dagen?
    Det är normalt att valpen kan matvägra lite.  Men varför har du maten nere en timma? ta bort den efter 15 min om han inte äter. Annars kan valpen lära sej att den kan gå och småäta.
    Vad har du för valp=)? är den 8 v?

• rims
    dogcatbird skrev 2010-04-27 11:04:10 följande:
    Du ska ju ha fått ett ordentligt matschema av uppfödaren - det SKA följa med valpen...
    håller med. Jag fick då ge min valp mat 4 ggr om dagen till en början. Nu är vi på väg ner på 2 ggr. Hon börjar bli stor lillan:D
  • rims
    Norpan81 skrev 2010-04-27 12:00:33 följande:
     Läs frågan innan ni svarar, ett hett tips!
    rims skrev 2010-04-27 11:02:11 följande:
    Hejsan. Hunden brukar kissa efter de att dom fått mat. alltså ger du bara din valp mat 2ggr om dagen? Det är normalt att valpen kan matvägra lite.  Men varför har du maten nere en timma? ta bort den efter 15 min om han inte äter. Annars kan valpen lära sej att den kan gå och småäta. Vad har du för valp=)? är den 8 v?
    Givetvis skrev ja fel på min . skulle stå bajsa och inte kissa!!..  Jag skulle tycka att han kanske bajsar lite lite. men valp bajsa nog 4-5 ggr om dagen. men magen kanske inte äe i form än. Blir han mätt??
  • rims

vad äter han ? vissa foder mättar mer än andra. ja ska ge min valp en viss mängd  men på de fodret ja har nu får ja ge näsrtan bubbelt så mkt. hon blir inte alls mätt.

• rims

okej.. men alltså ring din uppfödare och fråga. visst ör han av lite större ras? ja har inte så bra koll på dom:D lycka till

Svar på tråden Valpfrågor