• Daisy Fay

Kapten Sabeltand hjälp

Är det någon som har spelet Kapten Sabeltand (PC)? Dottern lyckas inte komma förbi sista dörren (med riddaren i rustning) i första nivån. Jag har fösökt hjälpa men har verkligen ingen aning...

Någon annan som vet?

Tacksam för hjälp!

• Svar på tråden Kapten Sabeltand hjälp
  • GulTussilago

lite sent svar kanske..
    Men det gick fint om man ställde sej bakom riddaren och slog på honom!

Vi har spelat 80% nu men vet inte hur vi ska komma vidare.. Vet du? :)
    (vi har hittat alla delarna till kartan, skrämt kaptenen mm men nu vet jag inte vad vi har missat för att komma igenom spelet)

• Johan76
    GulTussilago skrev 2010-07-03 14:00:36 följande:
    lite sent svar kanske..
    Men det gick fint om man ställde sej bakom riddaren och slog på honom!

Vi har spelat 80% nu men vet inte hur vi ska komma vidare.. Vet du? :)
    (vi har hittat alla delarna till kartan, skrämt kaptenen mm men nu vet jag inte vad vi har missat för att komma igenom spelet)
    Nästan 2 år gammalt inlägg. Men vad hur kommer man vidare när man skrämt kaptenen?
  • GulTussilago

Hej du!
    Vi lånade spelet på bibblan så det är tillbakalämnat sen länge.. om jag minns rätt kom vi nog inte längre än till dit jag skrev ovan.. (80%)

Så mitt tips får bli att googla efter en walkthrough, exempelvis: fuska.nu/spel/pc/kaptensabeltand/

Lycka till!

(ska nog testa att låna spelet en gång till)

• Johan76

Tyvärr, finns det ingen walkthrough (vad jag känner till) till detta spel. Jag har sökt ganska mycket efter detta. Det på fuska.nu är ingen walkthough.

• GulTussilago
    Johan76 skrev 2012-04-20 14:35:30 följande:
    Tyvärr, finns det ingen walkthrough (vad jag känner till) till detta spel. Jag har sökt ganska mycket efter detta. Det på fuska.nu är ingen walkthough.
    Jag snabbgooglade bara lite, gick aldrig in å kollade..

Men nästa gång jag är på bibblan ska jag låna spelet. Lyckas vi komma vidare ska jag skriva här hur vi gjorde
Svar på tråden Kapten Sabeltand hjälp