Vad ska jag ta ut för "hyra" när vi blir sambo
Har en liten fundering. Min kille har nu flyttat in hos mig och jag funderar nu vad som är rimligt att ta ut i "hyra". Ska jag bara ta mina boendekostnader och dela rakt av eller. Är nyfiken på att höra hur ni andra gjort när ni flyttat ihop.. eller snarare när den ena flyttat in hos den andra.
Jag bor i ett hus och jag har barn sen ett tidigare förhållande. Han har inga barn. Jag tycker det är jättesvårt med eknomi.
När jag och barnens pappa bodde ihop så hade vi gemensam ekonomi, nu känns det inte som att det går att ha eftersom jag har mina barn.
Hoppas ni förstår hur jag menar, är mest ute efter å höra hur andra har gjort, men även om ni har några bra tips på att få det att funka smidigt..
Jag har inte riktigt tagit upp det med honom, bara lite grann.. jag känner mig så girig som vill ha "hyra".. men till saken hör oxå att han tjänar ganska mycket mer pengar än mig.. jag lever på marginalen varje månad.. vet inte om jag har råd å betala för ytterligare en person..
Jag tror att han har tänkt att han ska betala för sig, men han tar som aldrig upp det ämnet själv..