Någon som provat yoghurt från nestlé och semper till sina bebisar
Är de poppis?
Är de poppis?
Japp - jätte popis! Min son är 11 mån.
Jag visste inte ens att de har yoghurt! Står de bland mejerierna och den vanliga yoghurten?
Ja, den var god tyckte sonen då han avr i den åldern. Sen då han blev större så ratade han den dock för vanlig yogurth.
vet inte, jag såg de på deras hemsidor....försöker finna bra mellis till min 6-månaders
Min son älskar dem, finns 3 olika smaker. Står bland vanliga barnmaten.
De står på hyllan bland all annan barnmat, den måste inte stå i kyla om den är oöppnad.
Det har jag missat totalt. Har bara köpt sånt där fruktmos som Nestlé har. Frutti eller vad det nu heter.
Felicia älskar dem, särskilt Nestlés yoghurt med päron och banan. Själv får jag kväljningar av den, tycker den smakar som bananlacket man fick hos tandläkaren Men nu är det ju inte jag som ska äta den....
Är det riktig yogurt ni menar?
Är det inte de där Frutti som finns bland barnmaten som ni menar??
Annars så har jag missat det totalt.
De står bland barnmaten; Nestlés heter ordagrannt "Päron-och Banandessert med yoghurt"... I en vanlig 200 grams burk
jupp, och plutt älskar dem!!
vilken ålder va det ifrån? hur gamla var era bebisar när de fick?
Nestlés är från 5 mån och Sempers från 8 mån, enda anledningen till att det är olika åldrar vad jag kan komma på, måste vara att företagen har olika synsätt när man bör introducera mjölkprodukter. Min dotter fick provsmaka nån gång ibland från ca 5 1/2 månad.
Ok..dom!
Men det är ju fruktpurè smaksatt med lite yogurt!
De kan man ju inte kalla för yogurt..
Ella gillade dem o det var en bra introduktion till vanlig yogurt o lite mera matigt än ren fruktpure så hon fick det ofta till mellis.
Min tjej gillar den med skogsbär och yoghurt!
från Semper