• Lantismamman75an

Inga löss-Men vad är det som kliar i håret?

Jag blir snart tokig på det här! I snart en månads tid så har det kliat något enormt i hårbotten. Jag har letat efter löss flertalet gånger,men inte hittat några löss. Jag kliar mig så mkt att det t.o.m har blivit sår i hårbotten Någon som haft liknande symptom? Väldigt tacksam för svar!

• Svar på tråden Inga löss-Men vad är det som kliar i håret?
  • lövet2

Mjäll? Efter 30 beter sig mjällen annorlunda (och ser lite annorlunda ut), och de kan klia alldeles infernaliskt. Det finns ett fantastiskt schampoo på apoteket som kan hjälpa i så fall. Fungoral heter det.

• pyshästen

Ja jag med har tom luskammat ett flertal ggr men inga löss .
    Mamma har kollat flera ggr o hon som e frisör ser ju sånt men nej .
    Men har använt nytt schampoo och det började då och det var för ca en mån sen. Tresemme Men då klådan kom samtidigt så kan det ju ha med det att göra .
    HAr nu bytt schampoo och faktiskt blivit bättre.
    Men man håller på o bli tokig..

• LiNdA med SaBiNa o JoPPe

Det du beskriver har jag haft över 1 år.
    Trodde oxå jag hade löss.

Testat allt på Apoteket.

Det syns inget i hårbotten. Inte ens mjäll.

Gå till Vårdcentralen så får du antingen klådstillande eller cortison lösning.

Dock hjälpte inte detta för mig, så jag va hos en hudläkare förra veckan och fick ytterligare en "ännu" starkare corticon.

Kliar så jag blir tokig!!!!

• Lantismamman75an

Tack för era svar!! Grejen är att jag är gravid också så jag antar att jag inte kan få vilken medicin som helst. Men jag skall kolla upp detta.Jättesnällt att ni svarade!!{#lang_emotions_flower}

Svar på tråden Inga löss-Men vad är det som kliar i håret?