• TeÄrLivet

Hur många av era far- och morföräldrar föddes i något annat land än Sverige?

Jag ville göra en intressant omröstning och sim sallabim:

Hur många av era far- och morföräldrar föddes i något annat land än Sverige. En av mina föddes utomlands, närmare bestämt på Åland, men det räknas väl knappt(men jag får rösta på det). Vilka spännande ursprung har vi här på FL? Annars är det Småland, Småland och Västergötland förutom det utländska:)

Jag söker mina rötter
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur många av era far- och morföräldrar föddes i något annat land än Sverige?
  • TeÄrLivet

Delge er även av era tankar!

• Boothwalker

Ingen. Och ingen av deras föräldrar heller. Den enda förfader jag vet som är från ett annat land är typ min morfars farfar. Och han var från danmark...

Men mina fastrar och kusiner på pappas sida är utspridda på 6 länder och 3 kontinenter (två fastrar och fyra kusiner)

Jag är bra på att hoppa, men inte lika bra på att landa - Mowgli 4 år
  • Mamman till två

En, min mormor föddes i Norge.

• Heisan

Alla fyra, de var Finnar/Kareler.

Skiter i att skriva något här just nu
  • frogande

Ingen alls.
    Jag är således en väldigt tråkig (ur-)svensk.

• TeÄrLivet
    frogande skrev 2010-04-27 23:31:40 följande:
    Ingen alls. Jag är således en väldigt tråkig (ur-)svensk.
    Nja säg inte det. De kanske hade lite olika intressanta ursprung i Sverige?
  • frogande
    TeÄrLivet skrev 2010-04-27 23:32:58 följande:
    Nja säg inte det. De kanske hade lite olika intressanta ursprung i Sverige?
    Jo, det säger/svarar jag? Du frågade ju efter "spännande ursprung" och menade då, förutom ditt Åland, och som du egentligen inte räknar som ett "spännande ursprung", inte heller något inhemskt. Du skriver ju faktiskt så själv...
    Och jag svarade bara på det
  • TeÄrLivet
    frogande skrev 2010-04-27 23:37:04 följande:
    Jo, det säger/svarar jag? Du frågade ju efter "spännande ursprung" och menade då, förutom ditt Åland, och som du egentligen inte räknar som ett "spännande ursprung", inte heller något inhemskt. Du skriver ju faktiskt så själv... Och jag svarade bara på det
    Förlåt då! Det kanske är en helt annan fråga
Svar på tråden Hur många av era far- och morföräldrar föddes i något annat land än Sverige?