• annalindasofie

Bilder på tvillingmage fr v.11

Hej!

Många har frågat om man får mycket större mage etc när man väntar tvillingar. Jag tyckte att min mage blev stor snabbt (första graviditeten). Jag har lagt in bilder från v.11 och fram om någon är intresserad av att titta. (Har fram till v.26 gått upp 13 kg och hade v.24 SF på 30 cm.)

• Svar på tråden Bilder på tvillingmage fr v.11
  • minoo

Hej.
    Kul att se någon annans mage som är stor, tycker ibland att tvillingmagarna här är så små!

Har själv inte tagit några bilder då jag och pappan ej bor i hop(men han är en närvarande pappa!) så har det ej blivit av.

Är nu i v 22 och hade vid 21+5 gått upp 5,5 kg från inskrivning v10.
    mitt sf mått var nu 24.

Men börjar känna mig stor...........håller på att måla och renovera vardagsrummet själv och då är man lite otymplig i bland!!! men än så går det!!!

Men jag har svårt att gå på promenader då magen drar i ho sig på en gång........skit trist då vädret är så mysigt..........

• jelena2

Jag tycker att jag är stor som ett hus redan och här sitter jag mitt i natten, för det är så svårt att hitta en bra sovställning!
    Första SF-måttet togs i måndags (v.21+6) och var då 25 cm. Jag gick upp mycket i början men nu har det stagnerat. Alla 12 kilo sitter på magen och byst.
    Jag har bilder från v.10 och nu ska jag gå in och kika på dina, annalindasofie!
    Sen är det godnatt - del 2..........

• ripcurl

Jag hade SF-mått på 50 cm idag hos BM och hoppas att detta var sista vecko-kontrollen innan busfröna vill komma ut. Börjar bli tungt nu. Har gått upp 23 kg och är idag i V.37+0
    Har bilder på min mage i stort sett varje vecka.

• annalindasofie

Kul att se andra stora magar! Jag känner ingen som väntar/har väntat tvillingar och har därför känt mig så stor i jämförelse. Andra började leta efter mammakläder först efter vecka 20... Som tur är ser det ändå ut som det mesta av alla extra-kilon sitter på våra magar (och lite på bysten, men min var så liten innan så den ser ändå inte stor ut).

• Mamma till Julius  Anna och Elsa

Jag har också bilder på min tvillingmage om ni vill se. Fast vi började inte ta kort så tidigt. Det sista kortet som är taget är i v.25 då hade jag ett SF-mått på 34 cm.

• artie

Jag har bilder av min tvillingmage om någon vill titta.

Bebisarna kom v.39+2 och dem sista veckorna var riktigt tungt.
    Jag gick upp 21kg totallt men mycket var vätska dem sista veckorna.
    Gick ner igen snabbt efteråt (tog cirka 1 månad att nå normalvikt igen) och nu ligger jag 2kg under vad jag var innan jag blev gravid men tyvärr inte alls samma form på magen

Lycka till alla ni som vänta tvillingar ni har en härligt men tufft tid framför er

• Esterella

Jag har bilder från v 11 (tror jag) i min graviditet, det är fram till v 37.

• solen

Jag har i v 19 o 21 har inte lagt in dom nya än.
    Har sf mått 30 redan i v 26!! har gått upp 6 kg än så länge!!
    Puh, hur ska detta sluta? alla kilona sitter på magen...

• Esterella

Mitt sf mått var strax under 50 innan jag fick i v 36+6 det var en ren plåga
    och ett kärt nöje...

• Kattflickan

Jag har ganska många bilder. Kanske för att det är min första graviditet och att det är extra spännande att se magen växa.
    Ett foto är från innan graviditeten så att det finns något att jämföra med. Annars är det ju liksom ingen mening anser jag.
    Stor mage är liten mage för en annan och tvärtom.

Mitt sf-mått:
    v.24 sf = 28 cm
    v.27 sf = 32 cm

Jag ligger över tvillingkurvan i sf-mått och enligt uppskattningen som bm vid förra ul gjorde så väntar jag stora barn.

• annalindasofie

Hej!
    Har uppdaterat med v.26 nu. Och jag som tyckte att min mage hade blivit så himla stor i v.11... Tycker nästan den ser "värst" ut framifrån. Inte konstigt att man får ont i ryggen!
    Ha det bra alla!

Svar på tråden Bilder på tvillingmage fr v.11