Gå ner i vikt väldigt fort
Jag behöver gå ner i vikt, eller jaja bli smalare, kalla det vad som. Jag skiter i om vågen står på 70 kg men jag ser ut som jag gör när den står på 55, men det stämmer ju inte.
Jag behöver gå ner i vikt, eller jaja bli smalare, kalla det vad som. Jag skiter i om vågen står på 70 kg men jag ser ut som jag gör när den står på 55, men det stämmer ju inte.
Jag är inte expert, men här är mina tips iaf.
För det första, att äta nästan ingenting är inte bra. Visst, du kanske går ner i vikt, men så fort du börjar äta normalt igen så kommer du gå upp allt igen, och det kommer du definitivt inte må bra av.
Eftersom du gillar att småäta så föreslår jag att du fortsätter med det. =) Ät med ca 3 timmars mellanrum, ät relativt nyttigt, en pyttepotion pasta, en morot, ett knäckebröd, etc. Sen ät ordentlig frukost, rejäl lunch, och middag. Med mellanmål, som sagt. Ät mycket rotfrukter, kyckling, magert kött. Försök även äta fullkornspasta och fullkornsris istället för vanligt. Kalorimängden är ungefär densamma men du blir mätt på mycket mindre, vilket ju är toppen. Du håller dig även mätt längre.
Försök även att hellre äta grönsaker än frukt. Frukt är ändå socker, vilket inte är så bra.
Att äta 100-200 kcal per dag är INTE bra. Som sagt, du kanske går ner i vikt i början, men att leva på så lite är inte hållbart i längden, och förr eller senare kommer du behöva äta normalt igen för att inte svimma hela tiden. Sikta på ca 1000-1200kcal per dag, då kommer du gå ner i bra takt.
För jag antar att du vill ner 5kg och stanna där? Inte gå upp igen? 5kg är inga problem alls, tar en månad, kanske lite mer.
Den här är jättebra: forum.body.se/showthread.php
Som sagt, jag är ingen expert så ingen får hoppa på mig nu eller något. Detta funkar för mig iaf.
Juste, träning. Ta en promenad i snabb takt. Eller jogga. Eller styrketräna. All träning är bra och hjälper fettförbränning. Men som sagt, ALL träning är bra. Så om det enda du klarar av är en kvarts promenad per dag så är det toppen. Tänk på att muskler bränner fett, så bygger du muskler så blir det lättare att hålla fettet borta.
Men det är ju precis vad jag inte vill göra. jag klarar inte en månad så och orkar inte räkna kalorier varje dag. Jag mår inte bra av det och trivs inte med det. Jag har försökt massor med gånger. Gällande 1000-1200 kalc så har jag kört med det, klart längre än en månad, ingen större förändring (men visst då vägde jag lite mindre än nu).
kolla pro ana bloggar eller forum... nu rekommenderar jag inte detta, men om du tar någon snabb diet måste du introducera kroppen för fett, kolhydrater och socket eller ALL mat i princip låååååångsamt.
Fine, jag testar en månad, start tomorrow. Mina uträkningar ger 1289.4552 efter bortagning av de 500 kalc. kan de stämma?