• Anonym

Tips till alla er som har acne!

Jag vill gärna tipsa er som har problem med acne om en superprodukt. Clearly gone heter den, och det är en produkt som innehåller vitamin b5 som ska tas i väldigt höga doser. B5 är vattenlösligt och inte farligt att överdosera. Att ta en vanlig multivitamintablett eller b-komplex ger inte tillräckligt höga doser av b5 för att ge effekt på acnen, så ska ni prova så håll er till de doser som företaget rekommenderar.

Jag hade extremt mycket acne pga pco. Jag hade både knottror i ansiktet, vanliga finnar och bölder. Jag har ätit tetralysal och kombinerat med aberela vilket tog bort acnen, men så fort jag minskade dosen så kom finnarna tillbaka efter några dagar. Och man får ju inte äta antibiotika hur länge som helst. Jag var så deprimerad över detta, och läkaren började prata om roacuttan. Många av er har säkert hört talas om biverkningarna som denna medicin kan ge, så jag blev väldigt ledsen över att detta var allt som kvarstod att prova enligt läkarna.

Jag har provat ansiktsbehandlingar, alla sorters krämer, även receptbelagda.Inget hjälper. Till slut gav jag b5 en chans, trots att jag inte trodde på det. Och det fungerar! Jag åt det i 1 vecka och trappade sedan ner antibiotikan till halva dosen. Inga finnar dök upp. Efter ytterligare en vecka slutade jag med antibiotikan helt, och huden är fortfarande fin. Jag har provat att sluta många gånger förr, men det har exploderat med finnar direkt då. Så på mig ger b5 samma effekt som antibiotikan.

Det låter för bra för att vara sant, men det fungerar. Jag vet hur mycket man kan lida av acne, så jag hoppas att detta kommer hjälpa någon! Mycket bättre alternativ än roacuttan och antibiotika.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-28 17:34
    www.clearlygone.se/

Jag köpte via denna sida. Men man borde kunna köpa rent b5 i en hälsokostaffär också om man bara kollar så att man kommer upp i samma dos som clearly gone rekommenderar.

• Svar på tråden Tips till alla er som har acne!
  • SIN74

Tack för tipset! Finns på apoteket eller i hälsokosten?

• Ansi30

TACK för tips! Jag har problem med "hormonfinnar". Kanske det här är något jag ska prova.

• Anonym (xxx)

Jag började köra den men slutade efter ca 2 månader då jag fick mycket värre acne. Började med Tetralysal istället. Ett tips är att samtidigt byta till p-pillret Diane eller Yasmine som ger fin hy.

• Anonym
    SIN74 skrev 2010-04-28 17:28:05 följande:
    Tack för tipset! Finns på apoteket eller i hälsokosten?
    www.clearlygone.se/

Jag köpte via denna sida. Men man borde kunna köpa rent b5 i en hälsokostaffär också om man bara kollar så att man kommer upp i samma dos som clearly gone rekommenderar.Många av de som inte varit nöjda har tagit för låga doser och trott att en b-komplex tablett om dagen skulle göra skillnad. Det gör det inte. Man kan även kombinera med zink tillskott för bästa effekt, då zinkbrist också kan orsaka acne.
  • Anonym
    Ansi30 skrev 2010-04-28 17:30:52 följande:
    TACK för tips! Jag har problem med "hormonfinnar". Kanske det här är något jag ska prova.
    Ja gör det! Det kan ta ett par veckor att få resultat, och vissa får en uppblossningsperiod i början, men för mig så tog det bara ett par dagar. Kan ju vara så att det blev snabb förbättring för mig just för att jag hade antibiotika samtidigt som jag fasade ut, så bli inte besviken om det inte går exakt lika snabbt för dig. Jag trodde inte det skulle hjälpa just för att min acne är hormonell, men blev verkligen positivt överaskad.
  • Anonym
    Anonym (xxx) skrev 2010-04-28 17:31:46 följande:
    Jag började köra den men slutade efter ca 2 månader då jag fick mycket värre acne. Började med Tetralysal istället. Ett tips är att samtidigt byta till p-pillret Diane eller Yasmine som ger fin hy.
    Har du slutat med tetralysalen? Kom acnen tillbaka? Jag tror att det beror mycket på varför man har acne. Om man tex har pco så kommer acnen oftast tillbaka direkt när man slutar med antibiotikan just för att grundproblemet fortfarande finns kvar, man täcker bara över symptomen. Förmodligen kommer acnen tillbaka för mig också om jag slutar med b5, men eftersom det är ofarligt att ta dessa doser så kommer jag inte sluta med dom förrän jag är så gammal att hormonerna återställt sig själv på naturlig väg. Yasmin har jag också provat, fick fin hy då också men vill inte äta hormoner av olika skäl. Känns bättre med ett naturligt alternativ.
  • Anonym
    Anonym (xxx) skrev 2010-04-28 17:31:46 följande:
    Eller jag missuppfattade nog det du skrev. Du menar att du fick värre acne under tiden du åt clearly gone? Vissa får ju en uppblossningsperiod, vet inte hur länge man ska vänta ut det dock. Synd att det inte fungerade för dig, det verkar som tur är fungera för de flesta om man läser i olika forum.
  • Anonym (xxx)
    Anonym skrev 2010-04-28 17:41:34 följande:
    Eller jag missuppfattade nog det du skrev. Du menar att du fick värre acne under tiden du åt clearly gone? Vissa får ju en uppblossningsperiod, vet inte hur länge man ska vänta ut det dock. Synd att det inte fungerade för dig, det verkar som tur är fungera för de flesta om man läser i olika forum.
    Ja det blev MYCKET värre. Jag har aldrig haft så illa i hela mitt liv. Jag visade bvitaminerna för min hudläkare och han tyckte det var skräp. Nu äter jag Diane istället för p-piller så hormoner hade jag fått i mig i alla fall.
  • Teza73

Tack för tipset, jag ska lätt prova.

Har oxå pco och har haft problem med acne sen jag fick mitt första barn för 18 år sen, huuu. Och jag har provat antibiotika, roacutan åalla krämer å skit man kan hitta tror jag, även pro active, viket faktiskt va ganska bra, höll de tillbaka en del, men inte helt tyvärr. De bästa jag provat hittils är Duac krämen, funkar asbra, men huden tar lite stryk av den å blir så torr, men hellre de tänker jag, men ska testa de här borde va bra att få i sej nåt inifrån som är nyttigt tänker jag.

• Anonym
    Teza73 skrev 2010-04-28 18:40:26 följande:
    Tack för tipset, jag ska lätt prova. Har oxå pco och har haft problem med acne sen jag fick mitt första barn för 18 år sen, huuu. Och jag har provat antibiotika, roacutan åalla krämer å skit man kan hitta tror jag, även pro active, viket faktiskt va ganska bra, höll de tillbaka en del, men inte helt tyvärr. De bästa jag provat hittils är Duac krämen, funkar asbra, men huden tar lite stryk av den å blir så torr, men hellre de tänker jag, men ska testa de här borde va bra att få i sej nåt inifrån som är nyttigt tänker jag.
    Ja jag tror att det är bäst att behandla innifrån om grundproblemet är obalans i kroppen. Huden kan bli lite torr av b5 också eftersom den minskar talgproduktionen, men inte alls så illa som med receptbelagda acnekrämer. Jag använder propyless från apoteket i ansiktet, den tar bort torrheten utan att vara fet.
  • Anonym
    Anonym (xxx) skrev 2010-04-28 18:29:37 följande:
    Ja det blev MYCKET värre. Jag har aldrig haft så illa i hela mitt liv. Jag visade bvitaminerna för min hudläkare och han tyckte det var skräp. Nu äter jag Diane istället för p-piller så hormoner hade jag fått i mig i alla fall.
    Ja då förstår jag att du slutade. Tyvärr finns det inget medel som fungerar för alla, det finns ju de som blir värre av antibiiotikan också tex. Man får prova sig fram i bland. Bra att du hittat något som fungerar för dig nu iallafall, det är hemskt att behöva ha acne som vuxen.
Svar på tråden Tips till alla er som har acne!