Tips till alla er som har acne!
Jag vill gärna tipsa er som har problem med acne om en superprodukt. Clearly gone heter den, och det är en produkt som innehåller vitamin b5 som ska tas i väldigt höga doser. B5 är vattenlösligt och inte farligt att överdosera. Att ta en vanlig multivitamintablett eller b-komplex ger inte tillräckligt höga doser av b5 för att ge effekt på acnen, så ska ni prova så håll er till de doser som företaget rekommenderar.
Jag hade extremt mycket acne pga pco. Jag hade både knottror i ansiktet, vanliga finnar och bölder. Jag har ätit tetralysal och kombinerat med aberela vilket tog bort acnen, men så fort jag minskade dosen så kom finnarna tillbaka efter några dagar. Och man får ju inte äta antibiotika hur länge som helst. Jag var så deprimerad över detta, och läkaren började prata om roacuttan. Många av er har säkert hört talas om biverkningarna som denna medicin kan ge, så jag blev väldigt ledsen över att detta var allt som kvarstod att prova enligt läkarna.
Jag har provat ansiktsbehandlingar, alla sorters krämer, även receptbelagda.Inget hjälper. Till slut gav jag b5 en chans, trots att jag inte trodde på det. Och det fungerar! Jag åt det i 1 vecka och trappade sedan ner antibiotikan till halva dosen. Inga finnar dök upp. Efter ytterligare en vecka slutade jag med antibiotikan helt, och huden är fortfarande fin. Jag har provat att sluta många gånger förr, men det har exploderat med finnar direkt då. Så på mig ger b5 samma effekt som antibiotikan.
Det låter för bra för att vara sant, men det fungerar. Jag vet hur mycket man kan lida av acne, så jag hoppas att detta kommer hjälpa någon! Mycket bättre alternativ än roacuttan och antibiotika.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-28 17:34
www.clearlygone.se/
Jag köpte via denna sida. Men man borde kunna köpa rent b5 i en hälsokostaffär också om man bara kollar så att man kommer upp i samma dos som clearly gone rekommenderar.