Inlägg från: julmusten |Visa alla inlägg
  • julmusten

Hjärnsläpp och ormet kruper...

Vad i hela fridens namn ar en Furie??? En rak semester, med traig smak????

Nej Fura skall det ju vara ju.

Jag ar lika kass som du, till och med nar jag boddei Sverige fick jag inte till det. Trodde tills jag var typ 16 att det hetta, "det dar var ju inte mycket att hanga i taket", i stallet for granen. For i taket hanger man ju sa himla mycket!!!

• julmusten

Halvsprakig sager man pa engelska, (halflingual), att man blir!!

Jag forsoker halla igang min svenska genom att hanga har, och lasa svensk literatur, det gar inte sa bra!!! Min engelska blir bara mycket samre i stallet!!

Men va fan, sa lange man gor sig forstadd!!!

• julmusten

Ar tallar verkligen sa raka???

Jag har sett manga lutande tallar i mina dar!!

• julmusten

Men da har jag sett manga krokiga tallar med!!

• julmusten

Satter man inte stjarnan i kronan pa granen pa jul???

Jag ar helt enkelt urkass pa granar verkar det som!!!

• julmusten

Ja, vedtra ar ett dumt svenskt ord!!

Log ar mycket battre, (dessutom kan man ju kalla en bajskorv for en log, sa det ar ju mycket, mycket roligare!!! ). Pa engelska alltsa. Log pa svenska, ar val nat sorts hus, eller rum eller nat i den stilen??? Jag ar valdigt los i mina uppfattningar om sprak, darfor far jag alltid skitkassa resultat pa ordforstaelse pa standardiserade prov, (alle verkar ju darimot vara en hejare pa det dar!!). Jag ar mycket battre pa lasforstaelse!!

Nagot jag ocksa stor mig pa efter alldelles for manga ar utomlands ar hur man faktiskt har ett verb for att diska och tvatta pa svenska, (eller ar det i svenska??). Har gor man tvatten eller disken, och sager jag att jag maste gora disken nar jag ar hemma hoppar en liten argsint sprakpolis pa mig, (oftast iform av min bitska mamma!! -)). Jag tycker det ar mycket viktigare att man gor sig forstadd. Om jag sager att jag skall gora disken sa ar det val ingen som tror att jag skall ut och springa!!!??

Svar på tråden Hjärnsläpp och ormet kruper...