• elektra1

Någon överviktig som flugit???

Hej. Ska resa till grekland i maj.
    Och har inte förrän nu börjat oroa mig, då jag läste om trånga
    flygplansstolar.
    Hjälp! Tänk om man inte får plats.  Gud vad pinsamt, {#lang_emotions_embarassed}
    Hur stor kan man vara för att få plats? Reser med sas, vanligt plats, bredvid mig kommer jag ha min dotter på 10 år.
    mvh camilla

• Svar på tråden Någon överviktig som flugit???
  • Skogssmultron

Ja, jag vet ju inte hur stor du är.
    Men jag har sett de som är väldigt stora som flugit.

• Mamaiia

Jag har inte den personliga erfarenheten.

Men i somras då vi hälsade på släkten i Rumänien så fanns en mycket stor herre på flyget. Det var inte direkt det snajdigaste flygbolaget, men han fick gott och väl plats ändå (i vanlig flygstol).

Detta borde du kunna kontakta ditt flygbolag och fråga.
    De bör väl ha någon uppfattning om maxvikt på passagerare?

♥ ♀ född 2oo9-12-o8 ♥ Jag har den finaste titel en människa kan få - Mamma.
  • evaoregon
    elektra1 skrev 2010-04-28 21:57:19 följande:
    Hej. Ska resa till grekland i maj. Och har inte förrän nu börjat oroa mig, då jag läste om trånga flygplansstolar. Hjälp! Tänk om man inte får plats.  Gud vad pinsamt, Hur stor kan man vara för att få plats? Reser med sas, vanligt plats, bredvid mig kommer jag ha min dotter på 10 år. mvh camilla
    Man ska vara ganska rejält kraftig för att få plats.  Med SAS lär platserna vara 53 cm breda, men med andra bolag kan de vara mindre än 46 cm breda.
  • evaoregon
    evaoregon skrev 2010-04-28 22:23:17 följande:
    Man ska vara ganska rejält kraftig för att få plats.  Med SAS lär platserna vara 53 cm breda, men med andra bolag kan de vara mindre än 46 cm breda.
    Alltså, man ska vara ganska rejält kraftig för att INTE få plats, ska det ju stå!  {#lang_emotions_wink}
  • Betty Boop

Om du har dottern bredvid dig så bör det inte vara nån fara. Värre om man får sitta och trängas med nån man inte känner.

• elektra1

ok, jag väger mycket, men ser inte ut att väga SÅ mycket som man gör.
    Är ju ganska formbar   väger väl 120 någonting.
    Tack få mycket för svar. Då kanske jag får plats ändå.
    Annars får de väl trycka ner mig i stolen och dra upp mig

• evaoregon
    elektra1 skrev 2010-04-28 22:32:33 följande:
    ok, jag väger mycket, men ser inte ut att väga SÅ mycket som man gör. Är ju ganska formbar   väger väl 120 någonting. Tack få mycket för svar. Då kanske jag får plats ändå. Annars får de väl trycka ner mig i stolen och dra upp mig
    Ta ett måttband och se om du kan sitta på 53 cm.  Jag skulle gissa att det går!  {#lang_emotions_smile}
  • Mamaiia
    elektra1 skrev 2010-04-28 22:32:33 följande:
    Annars får de väl trycka ner mig i stolen och dra upp mig
    Ja vad tusan, lite service ska man väl kunna förvänta sig för pengarna!
    Trevlig resa!
    ♥ ♀ född 2oo9-12-o8 ♥ Jag har den finaste titel en människa kan få - Mamma.
  • Jordgubbssmak

Jag har som mest vägt 114 kg när jag flugit, enda gången det var lite jobbigt var när det var säten med hel sida mot nästa plats. Är det bara handtag med luft under liksom så kan man alltid flyta ut pyttelite mot sin barn eller smala mans sida =) men det handlar alltså inte om att det inte gick att sitta då, bara att det inte var lika skönt.

• gullican

Plats får du. Det som kan bli problem ibland är att bältet inte räcker till, men det har bältesförlängare. Annat kan vara att man får svårt att fälla ner bordet ordentligt när man ska äta, beroende på hur man är formad, men magen kan vara i vägen.

Svar på tråden Någon överviktig som flugit???