Inlägg från: Busbellan |Visa alla inlägg
  • Busbellan

Leksaker

Inte konstigt att det finns barn som redan från tidig ålder anser att vissa kläder, leksaker mm mm är "flickigt" eller "pojkigt" när det finns såna föräldrar som överför det på sina barn.
    Eller tror du inte att din son när han blir några år kommer tagit efter detta och även talar om detta för andra barn. Tråkigt när det blir så!

Mamma till Nora, August och Ella
  • Busbellan
    adrift skrev 2010-04-30 12:52:36 följande:
    jag har enligt min egen uppfattning sett pojkar som lekt med dockor mm blivit pipigare och mammigare. inte lika tuffa och vågar ta för sig av världen.
    Så det är alltså ok för flickor att vara pipiga och mammiga, men inte pojkar?
    sen tror jag knappast barnets beteende har att göra med vilka leksaker barnet leker med.
    jag har två flickor och en pojk och den enda som är intresserad av dockorna är sonen, och han är nog minst mammig och gnällig av våra barn faktiskt, lär inte ha ett dugg med kön att göra, utan individ
  • Busbellan
    adrift skrev 2010-04-30 12:55:31 följande:
    ja men jag anser inte det är fel, att vi överför det till våra barn. jag vet man formas mkt efter sina föräldrar, och det är både saker man för över medvetet och omedvetet. anser inte det är tråkigt när det sker så, utan vi är ju olika, varför ska det döljas ?
    Så du tycker det är helt ok att din eventuella son när han är 4 år talar om för en dagiskompis att hans har en flicktröja på sig när han kommer i en rosa tröja och detta leder till att den pojken aldrig vågar ta på sig tröjan igen för det är ju en "flicktröja"
  • Busbellan
    adrift skrev 2010-05-01 17:37:05 följande:
    jag har väl inte skrivit att jag ska lära min son mobba folk ?
    men det är just det du kommer göra genom att lära honom att pojkar inte får göra eller leka med det de vill
Svar på tråden Leksaker