Veladis: Varför är "harvardsproffsen" ute och cyklar? För att de inte delar samma åsikt som dig? Jag hittade länken på Pelle Billings blogg (www.pellebilling.se/blogg/ - starkt läsvärt), och kan även hittas på Tanja Bergkvist blogg tanjabergkvist.wordpress.com/. En känd blogg som kritiserar genusvansinnet. Sök även på Anne Harpen. Du kan även söka "sex differences" på google så får du tiotals forskningar inom området, då det är så uppenbart att män och kvinnor är olika biologiskt. Lika uppenbart att 1+1=2. Just därför forskarvärlden kallar genusvetenskap för "genusvansinne".
Ja givetvis är det generella slutsatser man hittar, och givetvis finns det avvikanden från resultaten vilket jag påpekade. Barnen i fråga om harvard forskningen var >1 år, samma gäller för apbarnen. Det finns många fler underökningar, b.la. hjärnröntgen där man har hittat att män resp. kvinnor använder olika delar av hjärnjan (och olika barn) vilket ger ett direkt resultat att vi är olika.
Det är tre faktorer som påverkar ens beteende:
Biologi
Social Konstruktion
Slump
Biologin lägger också grunder hur vi _uppfattar_vår sociala miljö. Vårt beteende kommer framförallt inifrån. Man har studerat syskon (och enäggstvillingar) som har skiljts sig tidigt och har haft helt olika föräldrar. Trots andra miljöer, uppfostran etc. så hade de mer eller samma beteenden.
Du måste öppna din syn på "färg", då det inte är bara färg utan kopplingar vi gör med det. Googla genetik lagarna. Sen förstår jag inte din sista mening. Min poäng var att vissa att det FINNS biologiska skillnader, och att det är inte FEL om en pojke leker med något typiskt pojkaktigt, eller om en flicka leker med något typiskt flickaktigt, samt att man INTE sak tro att leksak X eller Y bidrar till någothelt oväsenligt. Det viktigaste, som jag har redan nämnt 5 gånger nu, är att barnen får leka med vad de vill, utan att föräldrarna ska "tro" massa saker.
Wonder Woman: Ja precis. Och det är precis det jag skrev. Att pojkar och flickor ska leka med det de vill. Min poäng var att vissa att det FINNS biologiska skillnader, och att det är inte FEL om en pojke leker med något typiskt pojkaktigt, eller om en flicka leker med något typiskt flickaktigt, samt att man INTE sak tro att leksak X eller Y bidrar till någothelt oväsenligt.
Vittra: Jag hänvisar till forskning, du sitter på din stol och tänker ut en verklighet och påstår att jag har fel? Som jag skrev till en annan "Ja, det må uppfattas konstigt, men så är det. Vi som människor ska inte tro att vår vardagslogik räcker för att förstå naturlagarna. Evolutionen är inte dum."
Du måste förstå att färg är inte BARA färg, utan hur vi UPPFATTAR den. Det finns kausala samband med det vi ser, och hur vi uppfattar dem. Så istället för att posta strunt så kan du avara din tig på att läsa faktisk fakta, så kanske du lär dig något.