Majbrasa - Norrköping
Hej på er där ute...
Vart brukar de va majbrasa i Norrköping då både jag å sambon e ny här så har vi ingen aning
vore kul med lite tips =)
Hej på er där ute...
Vart brukar de va majbrasa i Norrköping då både jag å sambon e ny här så har vi ingen aning
vore kul med lite tips =)
Folkparken brukar det alltid vara.
Ska kolla vår kommuns hemsida.
Valborgsmässofirande i Folkparken med Marcus Birro Missa inte Norrköpings största Valborgsmässofest!
Träffa Norrköpings Tidningar och turistbyrån!
NT tältet håller öppet kl 19-20.30. Personal från NT finns på plats för att svara på era frågor. För dig som vill bli trogen prenumerant kan du på plats teckna dig för ett autogir.
Tursitbyrån och Norrköpings Ungdomscirkus finns också på plats. Turistbyrån tipsar om aktiviteter att se och göra i sommar.
20.00 Samling. Orkester från Hemvärnets musikkår spelar vårlig musik under ledning av Björn Sunnerstam. KFUM-kören och W-6-kören sjunger vårsånger under ledning av Eva Harmén.
20.30 Hälsningsord från Norrköpings Tidningars publisher Anders Nilsson.
20.45 Vårtal av Marcus Birro
21.00 ca valborgselden tänds. Njut av Norrköpings största fyrverkeri som arrangeras av Hammargrens.
Valborgsfest i Folkets Park, Borgen Valborgsfest med stort tivoli. Sveriges största nöjesfält är på plats i Norrköping, Axels Nöjesfält, med massvis av karuseller.
Fredag, Valborgsmässoafton:
Miljonregnet kl 18.00. Vi öser ut godis, trisslotter, nallar och fribiljetter till karusellerna. Kl 21.00 tänds Majbrasan. Kl 22.00 startar fyrverkerierna och kl 24.00 är det stort Grand Final med fyrverkerier.
Lördag:
Kl 14.00 - stort godisregn, med nallar, godis och fribiljetter.
Söndag:
Stor maskeradtävling där de 3 bäst utklädda barnen vinner 2 kg choklad och en jättenalla. OBS! Alla utklädda deltagare får 2 fribiljetter till karusellerna. Anmälan mellan kl 14.00-14.30 vid Lilla Priserhjulet. Uppvisning kl 14.30, Final kl 15.00.
Miljonregnet - Söndag kl 16.00. Vi öser ut godis, trisslotter, nallar och fribiljetter till karusellerna.
TAck så mkt =)
Så lite så, google och norrköpings kommuns hemsida är mina vänner.