• Anonym

har man användning av sin lilltå?

ja vad gör den för nytta?

jag är så less på aldrig finna skor som passar då min lilltå alltid blir klämd,

av mina nya skor har jag vattenblåsor på båda lilltårna så less

vad är den till för nytta?

• Svar på tråden har man användning av sin lilltå?
  • Stårschan

Den hjälper dig att hålla balansen när du går på ojämna underlag.

I think we've finally reached the point in our society where 'celebrity' just means 'mammal'.
  • Anonym
    Stårschan skrev 2010-04-29 14:12:00 följande:
    Den hjälper dig att hålla balansen när du går på ojämna underlag.
    så om man opar bort den får man dålig balans?

men va sjutton ska man gör då INGA skor psssar vill inte gå runt i stl 46 om man har stl 37,
  • Anonym

jag vill oxså kunna ha högklackat utan att min lilltå ska gå av

• Kjell2

Oftast orsaker det mer problem att bli av med lilltån än någon av de tre mitten tårna. Mycket av balansen när vi går och springer hänger på just lilltån.

• Anonym

vanliga jogging skor klämmer köpte nya reebook i helgen och jag kan ej få på mig dom idag så ont i tårna pga av blåsorna

fick igår köpa foppa tofflor det enda jag kan ha

• Lavali

dom flesta får ju skavsår av skor, vissa på hälarna andra på lilltån. Ja får själv på tån brevid stortån, hur nu de går till haha

Men gå en kort stund varje dag med skorna inomhus och med blöta strumpebyxor i, de fick ja som tips från en ortoped då anpassar de sig efter dig 
  • Anonym
    Lavali skrev 2010-04-29 14:49:18 följande:
    dom flesta får ju skavsår av skor, vissa på hälarna andra på lilltån. Ja får själv på tån brevid stortån, hur nu de går till haha Men gå en kort stund varje dag med skorna inomhus och med blöta strumpebyxor i, de fick ja som tips från en ortoped då anpassar de sig efter dig 
    ok kanske ska ta på mig extra sockar så dom töjjs forare?
  • Lavali
    Anonym skrev 2010-04-29 14:58:39 följande:
    ok kanske ska ta på mig extra sockar så dom töjjs forare?
    gör nog bara dina skavsår värre. använd plåster på de ställen de skaver om du vill använda dem på en gång tills du gått in i skorna ordentligt.
    Även innan du får skavsår så blir de att skorna skaver på plåstrerna istället för på huden din
  • Anonym
    Aint Your Fairytale skrev 2010-04-29 15:00:46 följande:
    TS, om du inte visste det så är det normalt att få skavsår utav nya skor.
    aldrig upplevt så mkt förut
  • Lavali
    Anonym skrev 2010-04-29 15:13:18 följande:
    aldrig upplevt så mkt förut
    huden blir ju mer känslig ju äldre man blir, tappar hela tiden lite av den elastiska förmågan och att återuppbygga sig lika snabbt. Så inte konstigt om man får lättare skavsår ju äldre man blir
  • Anonym (jätten)

Jag fick precis som du skav på lilltårna.
    Har du fått barn någon gång de senaste åren?
    Jag vägrade inse att jag behövde köpa skor i en storlek större efter andra barnet. Det tog mig flera år att nå den insikten. Nu får jag sällan skavsår och har fortfarande skor som jag tycker är fina, bara lite större än de gamla.

• Anonym

Men om man är plattfotad så varför måste man då köpa smala skor för?. Jag har också platta fötter som blir väldigt breda när jag trampar ner foten.

Skulle aldrig komma på tanken att köpa ett par gympaskor som är smala. Kolla innan du köper så slipper du skavsåren från första början.

Jag går med mina crocs från det att det blir barmark till första snön kommer. Jag bara älskar mina crocs.

• Anonym

dom är ej spec smal men jag bruka ha stl 37 men i dessa fick jag köpa stl 35 då dom var stor i stl

min fot är 22,5cm och innermåpttet på dessa är 23cm och det har jag alltid haft på dom andra skorna med,

• Anonym

Joggingskor kan man sätta på fötterna, doppa dem i vatten och gå lite med dem då de är våta så de formar sig bättre efter dina fötter.

• Miot

Min pappa höll på att förlora sin lilla tå för ett tag sen, doktorn sa att det inte gör speciellt mycket, man klarar sig bra utan den.
    Men Ts, testa en storlek större på skorna ;).

• Anonym
    Miot skrev 2010-04-29 15:44:05 följande:
    Min pappa höll på att förlora sin lilla tå för ett tag sen, doktorn sa att det inte gör speciellt mycket, man klarar sig bra utan den.Men Ts, testa en storlek större på skorna ;).
    testade en stl störr på affären men den glappade mkt så jag köpte 35 som satt bra och så går man ju alltid ut dem, så har jag tagit den större hade jag drunknat efter ett tag i dem,

men men får testa och gå i dem blöta och ha plåster på och accepera att det gör ont ett tag,
Svar på tråden har man användning av sin lilltå?