hypokondriker??? MS???
Hej,
dum som jag är gick jag in på en sida om MS som någon här hade länkat till. Nu är jag så rädd att jag har MS. I helgen (lördag kväll och hela söndagen) tyckte jag att min hud hade mindre känsel än vanligt. Det var som om den var lite bedövad. När jag kliade med naglerna, var det nästan som om jag kliade på någon annans hud. Det var mycket obehagligt, men jag tänkte att det nog har med min ångest att göra, och jag hade dessutom suttit obekvämt och pluggat oavbrutet hela fredagen och halva lördagen, så jag tänkte att det kunde vara det. Känslan av bedövad hud var överallt på kroppen. Jag läste på MS-sidan att domningar ofta är debut-symtom på MS. Sen stod det också att man kunde ha "feberkänsla" i huden, något jag haft då och då sen jag var liten, alltså att vissa delar av huden är ömma, ibland huden på magen, i bland på armen. Senast hade jag det i förra veckan.
Min sambo säger att han också varit som bedövad i huden ibland när han varit riktigt trött, men då bara i en liten stund. Jag hade ju det i ungefär ett dygn. Nu har det gått över, men jag är rädd och kliar överallt hela tiden för att känna så det inte har kommit tillbaka.
Snälla, om ni kan lugna mig eller har något råd att ge så gör det. Jag är verkligen jätterädd att det är MS. Jag vågar inte gå till läkare. Jag vet inte vad jag ska ta mig till.