• Anonym (slappis)

Hur hittar jag knipmusklerna?

Är gravid och vill börja träna mina knipmuskler så snart som möjligt (är ju bra även om man inte är gravid) men hur tusan hittar jag dem? Har försökt knipa av strålen när jag kissar - funkar inte. Har försökt knipa med ett finger i slidan för att känna när jag gör rätt - funkade inte så bra, tycker att jag kniper med hela kroppen.
    Hur gör ni som kan? Spänner man rumpan också eller är det bara knipmusklerna som gör jobbet? Finns det någon smart övning eller ställning man kan ha för att knipa lättare?
    Jättetacksam för råd!

• Svar på tråden Hur hittar jag knipmusklerna?
  • uniMog

Såhär fick jag lära mig:

Börja med att spänna rumpan. Sen försöker du flytta så att du spänner längre och längre framåt och uppåt.

• Anonym (musen)

Jag undrar också!!
    Jag förstår hur Pejgan menar med att man spänner runt stjärten och upp mot musen, men jag måste spänna hela kroppen nästan, och sen kan jag inte hålla särskillt länge alls, konstigt.......

• Anonym (musen)

Jag har köpt knipkulor, det är jätte bra tror jag!!!!

• Peztis

På mammagymopan så låg vi på rygg, fötterna i golvet och knäna ca 90 graders vinkel. Sedan lyfter man rumpan och kniper med "hela alltet". Det skadar säkert inte att knipa med rumpan när man ändå är där och kniper....

• Anonym (slappis)

Misstänkte att den övningen kunde vara bra när man ska knipa men hur vet man när man gör rätt? Känns det på något särskilt sätt?

• Marie N

Prova att knip av urinstrålen så är du på rätt väg.Du kan ju stoppa in ett finger o knipa också...för att känna om du gör rätt

• Anonym (slappis)

Marie N - Hmm... det var ju precis det som jag skrev att jag provat utan särskilt bra resultat.

• Marie N

TS...Men ursäkta...läste inte så noga märker jag...
    Prova att sitta på en hård stol.Spänn skinkorna o lilla musen....o spänn så hårt du bara kan...hänger du med?Jag kan riktigt känna utanpå när jag kniper som mest...

• Anonym (slappis)

Ingen fara. Ska prova det.

• uniMog

Hm... jag tycker det känns när man gör rätt *funderar* När du försöker knipa av urinstrålen, händer det ingenting då?

• Umeboshi

Välkommen in i min presentation - där finns ett helt träningsprogram just för knipet

• emmye

det funkar juh inte för mig heller..
    försöker juh göra som ni säger men lyckas inte

• hobnob

Att knipa av strålen när man kissar är väl det enklaste knepet, men det funkar visst inte för TS?! Hur går det då att hålla sig när man är riktigt kissnödig? Då använder man ju samma muskler.

Eller känn efter noga nästa gång du får orgasm. Det är samma muskler som dras ihop då oxå.

• Pineapple

Att knipa av strålen är inget man ska göra ofta, max en gång i månaden. Anledningen till detta är att man stör blåsans tömningsfunktion och man riskerar då att inte blåsan kan tömma allt sedan.

Det är lätt hänt att man inte spänner bäckenbotten när man kniper med skinkorna. Mitt tips är att om man har svårt att hitta sina bäckenbottenmuskler så ska man ta upp det med sin barnmorska. Hon kan hjälpa er att hitta rätt. Kniper man med fel muskler så kan man knipa aldrig så mycket men det hjälper ju inte ändå.

Som hobnob skrev så är det faktiskt samma muskler som vid orgasm! :)

• Anonym (slappis)

Nu har jag prövat alla råd jag fått och tror nog att jag börjar få lite klämm på hur jag ska göra och hur det känns när jag gör rätt. Svårt som tusan när man inte är van och visst kan jag hålla mej när jag är jättekissnödig så lite tränade är nog endå musklerna. Nu är det bara träning, träning, träning som gäller. Tack för era tips!

Svar på tråden Hur hittar jag knipmusklerna?