• Yosa

Hur förvarar du ditt bröd?

Var och hur förvarar du ditt bröd? (matbröd för tex smörgåsar)

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur förvarar du ditt bröd?
  • nickefiki

Bara i frysen. Varför ska det ligga framme? Bröd ska smaka nybakt. Och vad har man annars micro till?

• kalin

annat ...forvarar inte brod...de fa ganger vi koper brod sa ater vi upp det

• Lussekatten87

Vi har rostbröd i frysen och tar fram de skivor vi skall använda just då.
    Limpor har vi i en korg på köksbänken.

• Butterscotch

Vi äter inte så mycket bröd så det får ligga i frysen, har vi det framme hinner det bli gammalt innan det är slut.

• hewa

Hittade inget bra alternativ, har det i en påse i skåpet men försöker att inte ta fram mer än vi äter upp vid ett tillfälle (bakar ofta eget och fryser in).

• Lillsnufflan

Annat: I en påse i en låda i bokhyllan i köket (jag har mååånga kokböcker och mattidningar) samt i frysen. Lite grövre bröd har jag i lådan och frallor och sånt som är lätt att ta upp en lagom mängd av vid behov i frysen.

• Anwen

Knäckebröd i en burk i ett skåp eller i sin pappersförp. i skåp. Mjukt bröd antingen i sin påse i skåpet (så länge det är färskt) eller i frysen.

• silverhjärta

Jag och min man försöker äta enligt lchf. Alltså inga mackor. Vi har dock mackor i frysen som vi plockar fram för varje gång när dottern vill ha.

Don´t drink and derive!
  • Sencha

I en påse i en utdragbar låda (istället för skåp)

Varning för ras Gå så försiktigt du kan Inga tanklösa menlösa ord Ingen felaktig fras (LW)
  • Sencha

Ni som skriver att ni förvarar det i frysen, har ni alltså bara färdigskivat bröd? Eller äter ni alltid upp ett helt bröd/limpa/dylikt åt gången, så att det aldrig blir något kvar av det ni tagit fram?

Varning för ras Gå så försiktigt du kan Inga tanklösa menlösa ord Ingen felaktig fras (LW)
  • Boothwalker

Om jag har bröd alls så finns den i en påse i brödgömman som står på köksbänken. Har jag inget bröd står den tom. Gillar min brödgömma =)

Jag är bra på att hoppa, men inte lika bra på att landa - Mowgli 4 år
  • Callistrate

I frysen. Äter normalt max en macka om dagen. Skulle jag låta brödet ligga framme skulle jag vara tvungen att slänga hälften (minst!)

Sencha skrev 2010-04-29 22:56:03 följande:
    Ni som skriver att ni förvarar det i frysen, har ni alltså bara färdigskivat bröd? Eller äter ni alltid upp ett helt bröd/limpa/dylikt åt gången, så att det aldrig blir något kvar av det ni tagit fram?
    Färdigskivat ja. Eller hembakade frallor
  • Googels

Köpt bröd brukar vi förvara framme i en påse i köket medan hembakat bröd (oftast frallor) förvaras i frysen. 

• Tecken

I en plastpåse som ligger på en köksbänk. Rostbrödet ligger dock alltid i frysen, smidigt att alltid ha rostbröd hemma och bara rosta så mycket som går åt.

Svar på tråden Hur förvarar du ditt bröd?