• Anonym

springmask

Usch vad trött jag är på att få mask. Har ätit både Vermox o Vanquin. Tycker att jag prövat ALLT. Ätit Vermox varannan vecka i 1 1/2 måmad. Jag tvättar o skurar. Behandlat hela famlijen..men lik förbannat kommer de tillbaka. MEN bara till mig, ingen annan i familjen får   Dottern fick det första gången när hon var  6 år för ca 7 år sen.

Vad f*n gör man??? TIPS, RÅD tack!

• Svar på tråden springmask
  • Lillsnufflan

Jag fick springmask för ett par år sedan och all receptfri medicin på apoteket var slut. Jag fick lite panik eftersom jag verkligen, verkligen ville bli av med den! Då gick jag till läkare och fick en receptbelagd kur som dessutom enligt läkaren var mycket starkare än den vanliga. Kan ju vara något att prova om det är svårt att bli av med den.

• Anonym (kliar)

En dum fråga kanske

Hur vet man att man har springmask?
    Inte kan jag kolla om jag ser några ägg där nere...

Vet bara att det svider o kliar enormt, testar med en massa mjukrengörande kräm men inget hjälper. För mej kommer kliandet alltid på kvällen när jag har lagt mej i sängen eller om natten men jag känner inget utav det på dagtid...

Kan jag har springmask eller är det något annat???

• Anonym

kliar: låter som springmask. de kryper ut och lägger äggen på natten, därför kliar de då och inte på dagen. på sjukvårdsupplysningen sa de att man kunde sätta fast en bit tejp på analen för då fastnade de när de kröp ut på natten. men om man inte upptäcker dem på länge så blir de väl så många att man till slut ser självaste masken i underkläderna?

• Anonym (Skrev inlägg två)
    Lillsnufflan skrev 2010-04-29 21:07:39 följande:
    Jag fick springmask för ett par år sedan och all receptfri medicin på apoteket var slut. Jag fick lite panik eftersom jag verkligen, verkligen ville bli av med den! Då gick jag till läkare och fick en receptbelagd kur som dessutom enligt läkaren var mycket starkare än den vanliga. Kan ju vara något att prova om det är svårt att bli av med den.
    Jag ska begära starkare när jag pratar med läkaren.
  • Anonym
    Anonym (Skrev inlägg två) skrev 2010-04-29 21:03:02 följande:
    Några råd om man fått springmask Duscha varje morgon och se till att få bort ägg omkring ändtarmen Håll bostaden så rent som möjligt. och var extra noga i sovrummen, där man speciellt skall försöka få bort så mycket damm man kan Tvätta händer grundligt efter toalettbesök och före varje måltid Klipp naglarna korta. Barn kan även få bomullshandskar nattetid Byt sängkläder och underkläder extra ofta Undvik mat i sovrummet Om fler i familjen drabbas – behandla alla samma dag Ät en fiberrik kost Nu har jag klippt naglarna och i morgon ska alla kläder tvättas och sovrummet städas som tusan... ska sedan köpe vermox som jag aldrig har testat och varva det med den andra jag tar nu. Nu jäklar ska det bort!! Sova i underkläder också...
    har gjort allt det du skriver...men ändå som kommer dom tillbaka dom små jävlarna
  • Anonym (masken)

Vi gjorde ALLT och de försvann inte förrens vi även tog bort godis, kakor och annat sött.
    Har man återkommande mask ska man tänka på sockerintaget, maskarna trivs i "söt" miljö.
    Hittar inte nån information om det men det var en läkare som sa det till oss.

• tre

Detta kanske är lite konstigt. Men varje gång jag går på toan så brukar jag kolla i mitt bajs ifall jag ser något fast dom dör ju efter någon minut. Dessutom så är det sant dom trivs i socker väldigt mycket.

• annnnonymask

Om man har hund så måste man dusha denminst 2 gånger i veckan i 3 veckor eftersom maskar kan överleva i deras päls i 3 veckor.

• Anonym (Anonym)

Har samma problem i dagsläget, ingen medicin fungerar, huskur eller annat. Har haft springmask sen jag vart liten och medicin har fungerat tidigare men inte längre. Därför undrar jag om någon annan med liknanden upplevelser lyckat blivit av med springmasken? Ts, lever ni än med dessa problem eller har ni blivit av med den? Hur gjorde ni isåfall. Vet att detta är en gammal tråd men är desperat efter andra som haft samma problem. Jättetacksam för svar.

• Anonym (Anonym)

Har samma problem i dagsläget, ingen medicin fungerar, huskur eller annat. Har haft springmask sen jag vart liten och medicin har fungerat tidigare men inte längre. Därför undrar jag om någon annan med liknanden upplevelser lyckat blivit av med springmasken? Ts, lever ni än med dessa problem eller har ni blivit av med den? Hur gjorde ni isåfall. Vet att detta är en gammal tråd men är desperat efter andra som haft samma problem. Jättetacksam för svar.

Svar på tråden springmask