Miss Cph skrev 2010-06-04 13:24:46 följande:
Jag vet! Är bitter på folk, som blir gravida hur lätt som helst.
Ta en paus från testandet om du känner att du behöver det. Jag sket i att göra gravtest nu i veckan för jag kännde att jag inte orkade. Men, imorse hade jag lust att kolla hcg:n.
Du är INTE misslyckad som kvinna m m. Bort med de tankarna direkt!! Fertilitetsproblem (ni kanske inte ens har problem. ni har ju inte kollat) har ingenting med kvinnlighet att göra! Du har dessutom fått ett barn, så du har säkert mycket goda chanser till att få ett till.
Jag vet inte hur mycket du testar och så, men jag försöker att hålla det på en någorlunda vettig nivå. Vissa håller till och med på och pissar på äl-stickor efter att de har fått utslag. För mig känns det too much för det står faktiskt klart och tydligt i bruksanvisningen att man inte skall göra fler test efter att man fått utslag. Man kan ju ändå inte få reda på exakt när själva ÄL infaller och ägget lever 1 dygn efteråt, så vad skall man med den information till?! Nej, jag tycker att det är bättre att fokusera på att ha sex istället..

Det är ju inte testet som gör en gravid.
Rätt inställning! Go for it!!
Jag testar nog rätt vettigt, och absolut inte efter äl, det låter ju knasigt...Däremot har jag problem vid bim... då brukar det gå 3 gravtest. Något jag slutade med för 2 ggr sedan. Herregud, blir man grav så blir man

Eller inte ...
Blev så jäkla sur igår. Min barndomsvän (har 2 barn 12, 6) ringde o berättade att hon var gravid. De hade tydligen bestämt sig för 3 veckor sedan och för att citera "vips så var jag gravid". Klart jag är glad för dem, men samtidigt så jäkla bitter. Mest bitter tror jag... Hemska, hemska jag
JAJA heja för oss andra iaf!!!
Kram o tack