• skåne01

Ngn annan som försökt i 1 år!

Någon annan som oxå försökt i ett års tid och det ännu inget som har hänt!
    Känns nu som att man kissat på stickor hur många gånger som helst runt ägglossning men ännu inget plus på den andra stickan...

• Svar på tråden Ngn annan som försökt i 1 år!
  • lotten01
    Miss Cph skrev 2010-06-03 13:59:54 följande:
    skåne01: Jättetråkigt att höra, men alltid något att mensen åtminstone är regelbunden. Lättare att pricka in ÄL då..Glad Håller tummar och tår för att det blir 15:e gången gillt!Glad

Hej Lotten01,
    Jobbigt värre när det inte tar sig. Folsyra är bra för fostret och ökar inte fertiliteten, vad jag vet. Vissa hävdar att man får starkare ägglossning med rosenrot. Skall dock bara ätas fram till ÄL, då det inte är bra för fostret.

Ni kanske skall kolla upp er? Det kan vara en täppt äggledare eller något som spökar. När en av mina kompisar snittades med sin första unge, upptäckte de att det bara var den ena äggledaren som funkade. De åtgärdade detta. Nu blev hon gravid trots det, men alla har inte sådan tur..

Lycka till och sommarkramar härifrån Cool
    Miss Cph: Tack för råden Vi ska kolla upp det till hösten. Tänkte ge det en sista period med att testa "huskurer" också. Det är säkert ngt fel... men då får vi fixa det Just nu sticker jag huvudet i sanden och testar annat ...  Tack  och lycka till ni med!!
  • Gloxi
    lotten01 skrev 2010-06-03 14:14:01 följande:
    Miss Cph: Tack för råden Vi ska kolla upp det till hösten. Tänkte ge det en sista period med att testa "huskurer" också. Det är säkert ngt fel... men då får vi fixa det Just nu sticker jag huvudet i sanden och testar annat ...  Tack  och lycka till ni med!!
    Det var så lite så. Jag kan inte så mycket om huskurer. Testade rosenrot månaden innan min insemination och tyckte att jag fick större lust. Vi misstänker att jag blev gravid, men det slutade i ett tidigt mf i så fall för mensen kom.

Det behöver inte vara något som är fel! Vissa får ju försöka lite längre tid för att få sitt andra barn. Och det första med för den delen..Glad

Kom på en grej till, som nog har större chanser än pillrena. Akupunktur. Funderar själv på det, men väntar tills min cykel kommit igång igen (fick MA för drygt 2 veckor sedan).

Tack tack och hoppas vi båda har glada nyheter snart!
  • lotten01
    Miss Cph skrev 2010-06-03 18:03:34 följande:
    Det var så lite så. Jag kan inte så mycket om huskurer. Testade rosenrot månaden innan min insemination och tyckte att jag fick större lust. Vi misstänker att jag blev gravid, men det slutade i ett tidigt mf i så fall för mensen kom.

Det behöver inte vara något som är fel! Vissa får ju försöka lite längre tid för att få sitt andra barn. Och det första med för den delen..Glad

Kom på en grej till, som nog har större chanser än pillrena. Akupunktur. Funderar själv på det, men väntar tills min cykel kommit igång igen (fick MA för drygt 2 veckor sedan).

Tack tack och hoppas vi båda har glada nyheter snart!
    Beklagar ma, det måste kännas skit!! Denna orättvisa

Akupunktur säger du... finns det akupunktörer med inriktningar? Eller kan man gå till vilken som helst och förklara behovet?

Klart, det ska eka på tråden med goda nyheter! Hos oss alla
  • Gloxi
    lotten01 skrev 2010-06-03 18:10:51 följande:
    Beklagar ma, det måste kännas skit!! Denna orättvisa

Akupunktur säger du... finns det akupunktörer med inriktningar? Eller kan man gå till vilken som helst och förklara behovet?

Klart, det ska eka på tråden med goda nyheter! Hos oss alla
    Tack! Det var inte kul, men det positiva är att nu vet jag att jag kan bli gravid iaf.

Ja, det finns sådana som gör olika typer av fertilitetsinriktade behandlingar. Googla på akupunktur + fertilitet och din hemstad. Annars har jag sett trådar här på FL, som behandlar ämnet.

Japp! Glad
  • lotten01

Ja just det. Det kan du ju Det måste vara en sten som fallit... Jag ( o säkert många andra) går här o är ganska säker på att jag är "trasig".

• Gloxi
    lotten01 skrev 2010-06-03 18:56:34 följande:
    Ja just det. Det kan du ju Det måste vara en sten som fallit... Jag ( o säkert många andra) går här o är ganska säker på att jag är "trasig".
    Jo, men det dog pga kromosomavvikelser, så mina ägg kan ju ha taskig kvalitet. Äggkvaliteten ser man tydligen först när de har plockat ut dem. Men, vi försöker med insemination ett par gånger till och sedan får det bli IVF.

Tänk inte så! Det kan lika gärna vara din sambos säd eller så hittar de inga fel. Ibland tar det lite längre tid.
  • lotten01
    Miss Cph skrev 2010-06-03 19:32:17 följande:
    Jo, men det dog pga kromosomavvikelser, så mina ägg kan ju ha taskig kvalitet. Äggkvaliteten ser man tydligen först när de har plockat ut dem. Men, vi försöker med insemination ett par gånger till och sedan får det bli IVF.

Tänk inte så! Det kan lika gärna vara din sambos säd eller så hittar de inga fel. Ibland tar det lite längre tid.
    Ler så tacksamt för uppmuntran! Trist det där med kromosonavvikelser... Är detta något som måste gälla alla ens ägg då? Eller kan det bara varit ett ägg som det var fel på? Förlåt om det är en opassande fråga. Säg till om jag klampar över. Jag tycker iaf vansinnigt synd om dig! Vilken himla ...ja jag vet inte vad jag ska kalla det!! Skit iaf.

massor m kramar
  • Gloxi
    lotten01 skrev 2010-06-03 22:19:32 följande:
    Ler så tacksamt för uppmuntran! Trist det där med kromosonavvikelser... Är detta något som måste gälla alla ens ägg då? Eller kan det bara varit ett ägg som det var fel på? Förlåt om det är en opassande fråga. Säg till om jag klampar över. Jag tycker iaf vansinnigt synd om dig! Vilken himla ...ja jag vet inte vad jag ska kalla det!! Skit iaf.

massor m kramar
    Det är lugnt. Frågar man inte, så får man inget veta..Glad Jag kan inte så mycket om ämnet, men har hört att man kan ha dålig kvalitet på äggen. Min äggkvalitet har inte blivit testad (vet inte om man kan göra det utan IVF), så jag vet inte hur den är. När det blir kromosomavvikelser så kan det lika gärna vara spermien, som är defekt, eller något annat som går fel vid delningen. Bara för att det har gått så här en gång, behöver det absolut inte bli så vid nästa graviditet.

Det är ganska vanligt med kromosomavvikelser vid min ålder, men många får ju friska barn, så jag misströstar inte än. Jag blev ju trots allt gravid vid första inseminationen och det skulle jag ju inte heller ha blivit med tanke på min ålder...

Massor med kramar tillbaka! Glad
  • lotten01
    Miss Cph skrev 2010-06-03 22:39:56 följande:
    Det är lugnt. Frågar man inte, så får man inget veta..Glad Jag kan inte så mycket om ämnet, men har hört att man kan ha dålig kvalitet på äggen. Min äggkvalitet har inte blivit testad (vet inte om man kan göra det utan IVF), så jag vet inte hur den är. När det blir kromosomavvikelser så kan det lika gärna vara spermien, som är defekt, eller något annat som går fel vid delningen. Bara för att det har gått så här en gång, behöver det absolut inte bli så vid nästa graviditet.

Det är ganska vanligt med kromosomavvikelser vid min ålder, men många får ju friska barn, så jag misströstar inte än. Jag blev ju trots allt gravid vid första inseminationen och det skulle jag ju inte heller ha blivit med tanke på min ålder...

Massor med kramar tillbaka! Glad
    Det låter ju lovande, att det inte måste vara så.  Nej, misströsta inte! Det kommer man ingen vart med! O det låter ju som du har goda ods. Gravid vid 1a inseminationen! Det är ju bra, det kommer nog bli bra dät här till slut.
    Kram
  • lotten01

idag kom den nya laddningen från billigatest...suck vad jag är trött på detta. Tänk att man från början tyckte det va kul o spännande att göra bebis... Jaja, nu är jag iaf laddad för ett kvartal till.
    Hoppas det blir denna gången!

Svar på tråden Ngn annan som försökt i 1 år!