Hur få reda på om nån har kronofogden efter sig???
Har nämligen börjat dejta en kille som jag misstänker har skulder hos kronofogden, finns det nått sätt att kolla upp det på??
Har nämligen börjat dejta en kille som jag misstänker har skulder hos kronofogden, finns det nått sätt att kolla upp det på??
Jo, det går att kolla upp. Jag har gjort det på en person när min son skulle ta över ett studentrum och det hade kommit meddelanden från kronofogden till förre hyresgästen. Jag kommer dock inte ihåg om det var till skatteverket eller till kronofogdemyndigheten jag ringde, tror att det var kf.
Ok men får de verkligen lämna ut sånna uppgifter??
Vad skulle det spela för roll om han hade skulder hos KF? Gör det ngn till en sämre människa?
Ja, jag hade bara hennes namn och födelsedatum, (ej de fyra sista siffrorna) och iofs den adress som hon stod skriven på men som hon hade flyttat från. Jag fick när jag ringde veta hennes 4 sista siffror, hur stor skuld hon hade, till vem hon var skyldig samt att det låg ett avhysningsbeslut på henne.
Detta är helt offentliga uppgifter och lämnas utan frågor.
Dom lämnar ut uppgifterna du vill ha på kronofogden, svärmor kollar upp med jämna mellanrum hur mycket vi är skyldiga sen ringer hon och är orolig.
Sluta ring dit då, tycker jag
(sorry ville bara ha ur mig det )
Man kan få reda på sånna uppgifter via Ratsit, men då skickas ett meddelande till personen man kollat upp där det står vem som kollat upp.