Inlägg från: blyg viol |Visa alla inlägg
  • blyg viol

Stora tråden om Gastric bypass (GBP)

Var på återbesök på Ersta i Fredags är snart över-viktig **S** inte fet. Är ju så lång så mina siffror blir lite högre än en del andras men mitt BMI nu lägre. Har fortfarande problem med rejält jobbiga blodtrycksfall särskilt om mornarna. Fick förslaget stödstrumpor. Bra idé men eftersom det oftast är i duschen jag rasar dvs nästan svimmar kan jag se en viss svårighet. Vill nämligen inte duscha med strumpor på!{#lang_emotions_laughing}

Önskar alla en mysig VALBORG. {#lang_emotions_flower}
  • blyg viol
    Fragile Angel skrev 2010-04-30 11:40:57 följande:
    Härligt att du snart bara är (över)viktig . Du måste kanske äta järntabletter gumman?! Trevlig Valborg på dig med .
    Äter järn men inte de jag fick utskrivet av Ersta tål inte dem alls. Kram 
  • blyg viol
    Soulstar skrev 2010-04-30 11:56:47 följande:
    Höhö, rolig inre bild jag fick Vad gött att gå ner under fet-strecket på bmi-skalan, måste kännas toppen! Hur lång är du? Själv är jag 180 cm 
    Bra gillar sjuk humor=D  Jag har ju några kg kvar men snart så när nu snart är?  Jag är 183 cm. Härligt med en till långis =D
  • blyg viol
    {#lang_emotions_foot_in_mouth}Sorry kommer nu dela lite mindre angenäma erfarenheter...känsliga kan vända bort ögonen till nästa inlägg!
    Jag har aldrig varit såhär hård i magen i hela mitt liv. Måste försöka hitta alternativ till de mängder kaffe{#lang_emotions_coffee} jag sätter i mig för att hålla magen igång. Messmör och katrinplommonjuice är inte alternativ för att få igång magen, är nämligen kräsmagad med och kväljer lätt om ngt är för konstigt. Är det ngn som har tips? Magen har funkat bra efter op till nu. Livet är en faslig ketchup av händelser, roliga, bra, galna samt lite jobbigare känns som efter op livet satt igång i fastforward. Jag mår rätt bra mentalt men har en del saker som tär på mig nu som hör livet till så magtjafset får jag gärna styr på så fort som möjligt. Är så hård att jag tom blöder. Så nöjd med operationen har inga ångertankar alls bara behov av tips att komma till rätta med magen.
    Kära medsystrar och bröder tips tages gärna emot.{#lang_emotions_flower}
  • blyg viol

Tack Darling{#lang_emotions_laughing} trodde inte man fick äta sådant efter operation men vad bra om det är fel. Skall shoppa det imorgon! Kram 

• blyg viol
    Queenie70 skrev 2010-05-03 18:30:31 följande:
    Har lyckats gå UPP 2 kilo under en weekend i amsterdam Trots dansande och shoppande 7 timmar om dagen. Måste vara all alkohol..*sucK* Men va kul det var att ORKA
    Så avis älskar Amsterdam =D, äsch du har bara samlat vatten =D Kram 
  • blyg viol
    lisalove skrev 2010-05-03 18:04:52 följande:
    blyg viol: kiwi ska vara bra också. Finns en proviva kiwi/päron. Lactulos kan hjälpa, men det kan göra att du känner dig mer uppblåst och gasig än vanligt. Paraffinemulosion smörjer tarmen utan att göra dig gasig, dock smakar det räv, men det är ett alternativ om du känner dig för gasig efter lactulos.
    Tack vilka bra tips. Ja gasigheten kan man ju undvika hmm men räv nåja provar =D TACK
  • blyg viol
    vänat skrev 2010-05-03 22:49:29 följande:
    Får du i dig till räckligt med vättska om inte försöka dricka mer även att röra på sig brukar under lätta förmagen att komma i gång.
    Joda jag rör på mig en hel del promenerar mycket och dricker vatten och allt som jag skall. Bra frågor annars =D
  • blyg viol
    Krulltott83 skrev 2010-05-03 23:23:25 följande:
    Torkade aprikoser funkar jätte bra och är ju goda med =)
    Just det det skall jag köpa toppen =D
  • blyg viol
    ChokladMoshin skrev 2010-05-06 10:24:37 följande:
    Men fy vad trögt det går med viktminskningen efter op. Flöt 2v. innan op och gick ner 7,4 kg. 1:a veckan efter op gick jag ner 4,4 kg, 2:a veckan 1 kilo och nu har jag gått upp 0,6 kg. Fattar ingenting, äter på regelbundna tider och får i mig all vätska. Blir lite besviken, ok man kanske inte rasar i vikt som vissa gör, men gå upp så snart efter op.... Och ingen mens eller så på gång heller. Nån mer det går trögt för?
    Ja kära du jag är en trögis med!!!! Lovar dig det. Håll ut det blir bara bättre iaf det är ju DIN resa inte alla andras! {#lang_emotions_flower}
Svar på tråden Stora tråden om Gastric bypass (GBP)