Inlägg från: malme73 |Visa alla inlägg
  • malme73

Stora tråden om Gastric bypass (GBP)

Hej
    Idag fick jag papper från Lund att jag skulle komplettera med lite uppgifter för att jag sedan ska skicka detta till Landskrona... Full av förhoppning...

Någon som fått göra så???

• malme73
    Full av förhoppning skrev 2010-04-30 13:17:12 följande:
    Är du Full av förhoppning eller var ditt inlägg riktat till mig?? Nu blev jag förvirrad hahaha.Jag har inte fått göra så iallafalll....Lycka till
    Mennade att jag är full av förhoppning... De va lite komiskt detta, med ditt nick och min glädje... Tack
  • malme73
    Lalalong skrev 2010-04-30 15:37:23 följande:
    Pusselbiten86 fick också komplettera lite. Hon har inte varit i tråden på länge, men du kan ju alltid skriva i hennes gästbok.
    Tack snälla du som hjälper mig så på vägen. Uppskattar det av hela mitt hjärta.
    Det jag fick komplettera med va hur mycke jag vägt som mest.
  • malme73
    Lalalong skrev 2010-04-30 15:38:16 följande:
    Jag har fått tid till bedömning!!!!!!!!!!!!!!!! Den 22/6! Och är så glad så jag inte riktigt kan sitta stilla!!!! Och Mii79, tack än en gång!!!
    JÄTTE STORT GRATTIS.... Kram M
  • malme73
    Lalalong skrev 2010-05-03 14:27:38 följande:
    Idag kom min kallelse till bedömning från Ersta Jag visste ju om det, men så najs att ha papret i sin hand!! Så verkligt! Har t.om. hunnit boka tåg (fick för 420 kr t/r för mig och båda barnen, så det var lika bra att boka och betala på en gång) och lejt min mormor som barnvakt. Hon kommer och hämtar oss vid tåget och passar tjejena medan jag är inne. Sen passar vi på att ta några dagars semester där uppe när vi ändå är där!Jag ska träffa Anders Thorell. Är det någon annan som haft honom på bedömningen? Hur var han??
    Stort stort grattis till dig. Va roligt att det rör på sig... kram
  • malme73
    J L86 skrev 2010-05-03 16:57:12 följande:
    Ringt mitt landsting i dag och enlig henne MÅSTE en läkare från mitt landsting skicka remiss till ett annat landsting. och då måste det vara en operation som dom inte utför i mitt landsting för att det ska bli med betalningsförbindelse. och hon jag pratade med på bariatric center i Lund sa att om jag vill skicka egen remiss gick det jätte bra. bara jag vet att en betalningsförbindelse är möjlig.blir helt förvirrad =S
    Jag har skickat egen remiss. Och skickat upp mina papper till Landskrona nu. Så väntar väl svar därifrån om 1-2 veckor om jag förstått Lalong rätt.
    Men efter det vet inte jag vad jag ska göra så jag ber Lalong snällt om hjälp igen... kram
  • malme73

Hej hej

Va ett tag sedan jag skrev här. Läser varje dag, så följer tråden flitigt. Trodde inte att jag skulle få någon kallelse, då jag skicka egenremiss.
    Men så idag fick jag min bekräftelse att jag kommer att bli kallad. Nu står det att besöket beräknas ske om 24 mån. E det nu man ska gå in o åberopa vårdgarantin (90 dagar)??? Och vart vänder man sig... Tack snälla för att denna tråd finns...

Kram Marianne

• malme73
    vänat skrev 2010-05-21 14:46:53 följande:
    De är nu då ska åberopavårdgartin finns ingen anledning att sitta och vänta 90 dagar på att åberopavårdgartin om du redan nu vet att de tar mer än 90 dagar.man vänder sig antingen till kirugmottagen där man har sin remiss eller till en speciell person som har hand om vårdgartin variera från sajukhus till sjukhus.
    Jag har min remiss i Landskrona. Då e det dit jag ska ringa? Och då säger man bara att man vill åberopa vårdgarantin?
  • malme73
    vänat skrev 2010-05-21 15:56:52 följande:
    Japp!
    Tack för snabbt svar. Då ska jag ringa dit på måndag.
  • malme73

sitter nu med min bekräftelse i handen.

Är det bara o ringa nr som står där och säga att man vill använda sig av vårdgarantin?

Svar på tråden Stora tråden om Gastric bypass (GBP)