Inlägg från: Supermamman71 |Visa alla inlägg
  • Supermamman71

Stora tråden om Gastric bypass (GBP)

Hej
    Var på obestiasmottagningen i dag och läkaren skickade in en remiss till kirurgen om opration. Men jag kan tyvärr få ett nej av dem efter som jag ahr snitt och galstensopration bakom mig. Samt opererade mig för ett bråk för 3 år sen i magen.
    Så nu hoppas jag verkligen inte att det blir ett nej pga av detta....
    Annars så rekomenderade även denna läkaren en op på mig....
    Så snälla håll tummarna för mig...

Någon annan med flera bukoprationer innan som fått ett ja?

• Supermamman71

Idag kom brevet från sahlgrenska jag väntat på och jag är nu godkänd för opration där i alla fall. Men dessvärre är det ju inte kort väntetid utan mega lång....
    Men jag blev i alla fall godkänd för den....

• Supermamman71
    littlemisstrouble skrev 2010-06-18 13:33:47 följande:
    Ser att många pratar om lång väntetid? men det finns ju vårdgaranti som gör att du ska kunna kräva vård inom 3månader?
    Sant men då ska man tydligen på ny bedömning på det sjukhuset man väljer.
    Men stod i gp i veckan att ett sjukhus till skulle börja göra dessa oprationer ett tag. Så man kan hoppas på det....
  • Supermamman71

Västra götaland har numera avtal med flera sjukhus om opration och jag själv var snabb och använda mig av detta. Så jag kommer opas på carlanderska sjukhuset den 7 de september....

• Supermamman71
    Elliz45 skrev 2010-07-13 11:26:58 följande:
    Jag försökte ringa men det nummret går till Carlanderskas mottagning och de har stängt till v33. Det är väl inte dem jag borde ringa eller? tycker nog logiskt det borde vara Shalgrenska dit remissen är skickad och sedan be dem skicka den till Carlanderska, eller tänker jag fel?
    Nej du kan ringa dem direkt och prata med dem. Så gjorde jag och fick en blankett bara på mejlen som sen torsten gjorde sin egna bedömning på och sen ringde jag bara om en betalningsförbindels och ska även medela sahlgrenska den 6 sep att jag ej kommer opas på deras sjukhus
  • Supermamman71
    Elliz45 skrev 2010-07-13 12:56:19 följande:
    Okey, men vart ringde du om en betalningsförbindelse?
    För carlanderska är ett privat sjukhus så västra götaland ska betala min opration där. Därför en betalningsförbindelse.
  • Supermamman71
    Elliz45 skrev 2010-07-13 17:27:55 följande:
    Jo men det vet jag att det är privat. Min fråga var vem du vände dig till för att få betalningsförbindelsen som du gav till Carlanderska kliniken för att få göra operationen där.
    Ringde till vårdgarantin på 020 445555

Ringde dem i går och betalningsförbindelsen kom i dag. Så nu ska den bara skickas vidare till carlanderska
  • Supermamman71
    hittabritta skrev 2010-08-21 16:53:44 följande:
    Orkar du berätta för mig hur gången har sett ut? 
    Efter remissen var registrerad tex, hur lång tid tog det till bedömning och fick du göra den på Sahlgrenska? Har förstått det som att avd där är ganska otrevlig. Stämmer det med din upplevelse? Fick du ha kläder på dig osv? Var dom hårda i bedömningen? Var det svårt att få ett ja så att säga? Måste själv bunkra på mig ett par kilo för att komma till bmi 40. Funderar på vattenpåsar i behån :)  Kommer de märka det?
    Ärligt talat är det skitjobbigt att äta ännu mer än jag redan gör. Kollegorna asgarvar när jag nu säger att jag måste gå UPP i vikt.
    Hur lång tid efter bedömningen fick du operationsdatum?
    Hur lång tid har hela resan tagit helt enkelt:) Varför ville du till CA?

Frågor frågor... 
    Nej de var inte otrevliga på sahlgrenska. men att lägga saker i fickor osv funkar inte där man klär av sig till bh och trosa.
    Jag var även på en röntgen typ på avd för o kolla hur mycket fett samt muskelmassa jag hade på sahlgrenska.

Men jag opas på caralnderska den 7 sep nu
  • Supermamman71
    Zodic skrev 2010-08-21 21:38:43 följande:
    Ang carlanderska, trodde bara man kunde opas som utomläns där, alltsom om man itne bodde i västra götaland?
    Förutsatt att man inte betalar dvs.

Pratade med en tjej igår som "bara" gått ner 22 kg och där verkar hennes kropp trivas. Hur vanligt är det att man liksom inte går ner mer än så?? Någon här som varit opad länge och inte gått ner mer? Jag hade blivit så besviken, även om man vet ju att det inte finns någon garanti. 
    Västra götaland har slutit avtal med carlanderska sen 1 juli i år....
  • Supermamman71
    Elliz45 skrev 2010-08-27 14:35:27 följande:
    Hejsan!

Ush och fy jag brukar tåla det mesta men nu mår jag riktigt illa. Jag dricker modifast sedan 11 dagar tillbaka och ska köra 11 till,sen opereas jag. Till saken hör att jag kan förstå yrsel men jag har så ont i vissa muskler riktig kramp blir det. . Fortfarande hungerkänsla och otroligt orolig i kroppen och kan inte slappna av. Någon som haft det så här?
    Har ju inte ätit lika länge som dig men har samma problem just nu.
    har du lyckats gå ner mycket på dina 11 dagar....?

Kram pårej
Svar på tråden Stora tråden om Gastric bypass (GBP)