• Mizan

Stora tråden om Gastric bypass (GBP)

Op på fredag

• Mizan

Fem veckor sedan flytstart, två veckor sedan op. -13,9 kg. Det är jag rätt nöjd med... :)

• Mizan
    malme73 skrev 2010-05-24 10:06:54 följande:
    Har just ringt o åberopat vårdgarantin. Fick då reda på att i dagsläget går det inte att hålla. Men att det dock kommer att ske tidigare än utsatt tid.Han informera mig om det fria valet. Och jag fick dom fyra man kan ringa till. Så jag har lite o göra nu... så förväntansfull... Idag kl:10 op min kusin uppe i Norrtälje
    Jag har en kompis som har blivit opad i Norrtälje idag kl 10. Kan det vara samma person måntro????
  • Mizan
    AlexiaGiulia skrev 2010-05-24 18:41:03 följande:
    är de någon som blivit op i Kalmar???
    Jag blev opad i Kalmar för ca två veckor sedan.
  • Mizan
    Ölandstokan skrev 2010-05-25 12:34:13 följande:
    Vet du hur väntetiderna ser ut nu? hur lång tid tog det för dig från vc till en op?
    Jag har väntat sedan juli 2009. valde valfrihet i vården.
  • Mizan
    Cilla71a skrev 2010-06-07 19:57:10 följande:
    Felicia6 skrev 2010-06-07 19:35:42 följande:
    Provade du att göra så då?

Jag fick veta ett sjukhus som tog emot via vårdgarantin så vi ringde och åberopade vårdgarantin och sa att dom ska skicka remissen till det sjukhuset så då gjorde dom det. Samma med bukplastiken fast då skickade dom remissen vidare så jag vart opad inom 3månader.

Min barndomskompis har gjort samma med gbp'n som hon ska göra. hon åberopade vårdgarantin och sa dom skulle skicka remissen till ersta o det gjorde dom och så fick hon komma på första besöket dit innan 3månader gått och nu kommer hon bli opad där oxå inom 3månader
    Ja, jag har funderat på det, men är lite kluven inför resan, kollade lite för skojs skull på resan till Norrtälje, känns sådär att behöva klydda med både buss, tunnelbana, tåg sen buss igen, jag bor längst ner i södra Skåne, vet inte hur mkt man orkar när man är nyop:ad, men Ersta verkar vara närmre, finns ju Västervik i Kalmar län oxå.
    Ska prova att ringa Ersta imorgon, det tråkiga i det hela är ju att man har ju inget att jämföra med eftersom man inte får ngt svar från Landskrona om vart man står i kön & vilka pat. de tar eller hur lång tid det ev. kan ta.
    Jag opa mig i Kalmar. Helt perfekt.. Skånsk kirurg.. :)
  • Mizan

När opererades du?

7/5-2010

* Hur mycket har du gått ner i vikt?

17,3 kg

* Vad har du för BMI?

33,5 (började med 40)

* Hur mycket har du minskat i omfång runt magen?

ca 15 cm

* Hur ofta tränar du, och vad tränar du?

Promenader och gym ett par gågr i veckan

* Får du i dig alla 6-7 mål mat per dag?

Ja

* Dricker du 2 liter vatten om dagen?

Nopp, ca 1 l om jag har tur

* Hur många kilon har du kvar till din målvikt?

27,7 kg

* Tappar du mycket hår?

Inget än

* Ångrar du din operation?

Nopp

* Hur ofta dumpar du, och på vad?

Har ej dumpat på något än, men det finns så mycket som jag inte provat. Tillexempel godis...

Detta var kul... :)

• Mizan
    Ölandstokan skrev 2010-07-21 16:11:29 följande:
    Jag ska på bedömning i Kalmar...varför ska jag ta skitprov och inte ni andra?? knepigt??

men glad e jag ..åhh vad jag längtar till slutet av augusti
    Jag är opad i Kalmar och fick oxå lämna samma prover. Avföringsprovet var till för att se så man inte hade magsår... (tror jag).
    Vilken läkare ska opa dig?
  • Mizan
    Ölandstokan skrev 2010-07-22 10:29:44 följande:
    Sabinaa tack det var på tiden tycker jag Åhh vad skönt att höra att det inte bara är jag som får /fått göra det.
    opm dom nu skulle upptäcka att man skulle ha magsår nu då behandllar dom mig då el blir det bara hej och hej då?

Den läkaren som jag ska träffa heter Henrik Jutensten någon du känner till? är han bra el ska man vänta sig ett icke godkännande?

Hur mår du nu förresten efter din op? inga komplikationer ??
    Jag mår super efter op. Opades den 7 maj. Har dock inte fått någon tid till återkontroll än. Skulle vara efter 6 veckor. Eftersom jag är utomläns, skulle jag få det via telefon. Läkaren jag träffade hette oxå Henrik Bergman. Jätte bra läkare... Inga problem med att bli godkänd... :) Op läkaren hette Bertil Möller... 
Svar på tråden Stora tråden om Gastric bypass (GBP)