• james
    monixxx skrev 2010-05-24 17:31:35 följande:
    Ni som opererat er på Sophiahemmet, hur länge skulle ni flyta innan op.?
    Tror det är olika, själv hade jag inget flytkrav el vikt krav har nog med hur högt bmi man har....

www.chanstillnyttliv.blogg.se
  • james
    * När opererades du?
    19 aug 2009

* Hur mycket har du gått ner i vikt?
    44kg

* Vad har du för BMI?
    20.3 hade 35 innan

* Hur mycket har du minskat i omfång runt magen?
    38 cm

* Hur ofta tränar du, och vad tränar du?
    3-4 dagar i veckan olika tex spinning, gympa, jogga, simma...

* Får du i dig alla 6-7 mål mat per dag?
    nej äter frukost lunch middag och ett mellanmål...

* Dricker du 2 liter vatten om dagen?
    nja jag kan klunka vatten utan problem mellan måltider men har ingen koll hur mycket jag får i mig på en dag...

* Hur många kilon har du kvar till din målvikt?
    har passerat målvikt men vill inte gå upp, är nöjd och vikten har börjat stabilisera sig stått still en månad....

* Tappar du mycket hår?
    ja massor, men det har lugnat sig  nu och nytt hår är på väg ut men visst jag tappar fortfarande mer än vad jag skulle säga är normalt...

* Ångrar du din operation?
    Absolut inte mår så himla bra...

* Hur ofta dumpar du, och på vad?
    ganska ofta ett par gånger i veckan, men mitt eget fel.....  det är när jag äter för fort.... annars dumpar jag om jag äter för mycket men det händer inte så ofta..... jag kan äta och dricka allt men i mindre mängder bara...

• james
    Soulstar skrev 2010-06-23 11:41:58 följande:
    Nu har jag börjat tappa hår... ordentligt! Drar jag handen genom håret får jag med mig en hel tofs i handen. Ni som varit op:ade länge, när stannade det av? Eller blev ni flintis?
    Har varit op 10 mån och det har stannat av för mig nu tappade massor  ibland tussar..... blev inte flintis har nytt hår på utväxt även naglar är mycket bättre på mig nu, de blev på mig jätte dåliga skivade sig och en och annan grop fick jag me....

• james

En månad till ettårs dagen dax att boka tid till ett årskollen...

Alkohol för mig är som förut, el jag tror jag kan dricka mer till och med... tex typ cider och smirnoff ice känns som det rinner rakt igenom men snappsar jag slår det till direkt

• james
    Felicia6 skrev 2010-08-16 09:22:24 följande:
    Hej alla. Jag lever :p
    Är väldigt sällan inne på forumet nuförtiden men nu har det ju gått 2.5år sedan jag opades och har gått ner mer än 75kg och kämpar för fullt att få stopp på det hela o gå upp lite i vikt igen. Väger nu 48kg till mina 158centimeter.
    Nov -09 gjorde jag en stor bukplastik och står nu i kö för bedömning (har fått remiss ivägskickad av chefskirurg som tycker jag behöver en) av en rumpplastik.
    Tycker du är jätte fin hoppas du får stopp på viktnedgången. kramar om

Jag har inte heller varit så aktiv här inne på länge, kollar in ibland iallafall ... på torsdag är det ett år sen min operation och jag ångrar den inte en sekund, el ibland snurrar tankarna varför kunde jag inte  klara detta själv osv men jag vet tyvärr att jag aldrig hade klarat det själv....
    jag mår så rackarns bra nu har tappat 44 kilo väger nu 60kg och är 172 cm lång har varit viktstabil 4 veckor nu och är absolut nöjd med min viktnedgång och hoppas att det stannat av helt
    min bonus i allt det här är ju att kunna bli gravid och då är det ju inte bra att bli för smal för det kan också påverka fertiliteten negativt, kommer att börja med hormon stimulering för detta om en mån ca.... så håll tummarna för mig

kram till er alla

• james
    Natalejjis skrev 2010-08-18 20:22:53 följande:
    Hej hej!

Jag ska opereras på måndag. Men jag har så otroligt svårt att besluta mig för vilken typ av operation jag ska göra.

Sleeve eller GBP?

Hjälp mig gärna
    Inget råd från mig  då jag inte har någon koll på sleeve, men har träffat en person genom en viktklubb i stan som gjorde en sleeve på ersta i nov/el dec -09 och från feb till juni när jag träffade henne sist så hade hon inte tappat något och hon hade väldigt mycket övervikt kvar....

KRAM

• james
    Nala skrev 2010-08-17 16:55:38 följande:
    Herregud, tänk att det snart är ett helt år sedan vi lufsade runt där på Sofiahemmet :) Härligt att höra att det har gått så bra för dig. Håller tummarna för att hormonstimuleringen går superbra!!
    Tack hur går det för dig??? Har bokat in ett-års kontrollsbesöket på sophiahemmet nästa fre

• james
    1638 skrev 2010-08-19 21:12:44 följande:
    Känns som jag börjar närma mig mål nu. Tappat 39 kg på snart 7 månader ( op 27/1 på Ersta)
    Väger nu 70, är 175cm lång o nu börjar det synas att även muskel massa minskar...
    Känner mig nog rätt nöjd även om jag egentligen helst vill UNDER 70 strecket...
    Innan op kunde jag ju inte ens drömma om att komma under 90... eller kanske 95...
    Vägde 111 vid bedömningen och 109 vid flytstart, hade bmi på 34,9 o blev godkänd pga diabetes... diabetes som idag är helt borta o mina värden motsvarar en icke diabetiker o bättre än så...
    Nu drar jag 40 i kläder även om skallen vill köpa 42/44... tar tid o vänja sig...
    Antar med andra ord att jag nu mera går under benämningen NORMAL.... eller svenska begreppet LAGOM...
    Grattis va härligt

• james

Var på 1års kollen i fredags, allt var bara bra  efter syster och deitist besök så frågade de om jag ens behövde träffa läkaren....- ääää ja det vill jag sa jag... behöver iallafall förnya vitamin recepten läkaren sa redan vid 6 mån kollen att jag inte borde gå ner mer.....vikten har stabiliserats sen dess även om jag tappat mer sen dess men nu blev det mer näringsdrycker och protein pulver.....

Huden efter 45 kilo minus har hängt me bra har inget häng någonstans, något slapp hud på mage rumpa och lår men inget häng, läkaren tyckte det såg super fint ut .... även brösten är faktiskt fina fortfarande..... små men fina,....  jag sa innan op att  jag säkert skulle fixa till brösten men jag har ångrat mig älskar min B-kupa så skönt

• james
    frökenKAJO skrev 2010-08-29 09:54:35 följande:
    Roligt att höra James! Kikade lite i din blogg och du ser väldigt fin ut. Väger du för lite, eller varför måste du lägga till näringsdryck nu?
    Kul att huden hängt med, det hoppas man ju liksom på. Har ingen som helst lust att göra bukplastik och få sådana där hemskingärr över halva kroppen...
    Tack
    Nej väger inte för lite.. både läkaren och jag såklart är jätte nöjd med vikten 172 cm lång och väger nu 59.5kg men läkaren vill att vikten stannar av nu, dels för att om man blir underviktig kan det vara svårt att gå upp igen osv  och jag har inte helt stannat av med viktminskningen...

• james
    Adalel skrev 2010-08-31 21:36:36 följande:
    Tänkte höra med er som blivit opade på Sophiahemmet. Om jag har fattat det hela rätt så ska man gå ner i vikt före för att minska levern. Men hur vet läkaren att man måste gå ner ett visst antal kg? Det verkar vara så himla olika hur mkt man ska gå ner. Någon ska gå ner 10 kg eller mer medans nån annan ska gå ner 5. Är det någon som vet?
    Jag tror också det baseras på vikt el bmi, ett högre bmi = större risk vid narkos och mer fett runt levern, då är det viktigare med viktminskning innan operationen.... själv hade jag på ett bmi på 35 och behövde inte gå ner något el flyta innan op.....

• james
    pilliss skrev 2010-09-01 10:18:08 följande:
    Undrar några saker!
    Hur stort ärr har ni som op?
    Hur lång sjukskrivning har/hade ni efter?
    jag har 5 titthål, nu ett år efter op så syns de knappt ....de är ca 1 cm som raka streck..... jag var sjukskriven 4 veckor.....

• james

Bjuder på en före efter....

Första bilden ca en vecka innan op förra sommaren, 104 kg och bmi 35.2, andra bilden från igår 59kg bmi 19.9.
    Kollade på gamla bilder igår och min son 4,5 år pekar på mig och säger -men mamma vem är det som håller i mig där???? -men älskling det är ju jag han känner inte igen mina före bilder....

• james
    Nala skrev 2010-09-07 21:57:40 följande:
    Tack :) och tack detsamma :)  *blir helt sentimental*

Hade du varit på återbesöket nu? *glömsk*
    Tack

Ja, har varit där, fick ok i rumpan blodprover lämnade jag då... så får svar nästa vecka på dem, men jag mår bra så tror inte det borde vara något konstigt

Svar på tråden Stora tråden om Gastric bypass (GBP)