Inlägg från: snart 4 |Visa alla inlägg
  • snart 4

Stora tråden om Gastric bypass (GBP)

jag opererades den 10 mars och har gått ner 12kg. är det lagom eller gör jag något fel? trodde jag skulle gå ner snabbare...

• snart 4

funderat på en sak....

min läkare på ersta sa till mig att med den nya tekniken dom har nu så kan man inte töja ut magsäken nu... han menade att dom skar av magsäken och om den skulle börja töja så töjs den på en muskel.. då med skulle det inte gå och man skulle få jätte ont innan den ens börjat töja.... är det sant? är lite orolig att man ska töja ut den sedan... många har ju gjort det....

• snart 4

ledsen ledsen ledsen.... går inte ner,, stog still i tre veckor,, sedan slutade jag äta kolhydrater i en vecka gick ner ett kg,, började äta vanligt står still igen :( går promenader varje dag... men inget gjorde min op 10 mars...

• snart 4
    mrsErik skrev 2010-06-13 17:42:38 följande:
    förstår att du är ledsen men var inte orolig, det är helt normalt. Jag antar att du har gått ner en hel del efter op och då har du tappat massa muskler som kroppen nu bygger upp igen, i synnerhet när du promenerar varje dag som du skriver. Min läkare sa att jag tom kunde gå upp något kilo och att jag får räkna med att stå still några månader. Men DET KOMMER gå ner fortsättningsvis. Jag skulle räkna med att vara normalviktig efter 1,5 år ungefär.
    Jag opades 25 mars, eller 26-e, blandar ihop datumen  men det spelar mindre roll haha

mäter du dig?
    ja jag mäter mig men inget har hänt:( månader? har hört att man kan stå still en vecka bara....
  • snart 4
    Soulstar skrev 2010-06-17 03:00:27 följande:
    Om du menar efter operationen? Så ja, jag har provat, men jag får bara i mig en halv, och jag måste ta myrtuggor annars dumpar jag. Men det är bra med protein

Men du kanske menade under flytet?
    nej jag menade efter op Skrattande tänkte att det är smidigt att ha i väskan!! får ta och prova Flört
Svar på tråden Stora tråden om Gastric bypass (GBP)